Не е за вярване: Български бус с 66 дефекта се движи из Германия

"Ръждясалата щайга" била минала технически преглед скоро у нас
7 юни 2019 10:10, Елка Василева
87
Не е за вярване: Български бус с 66 дефекта се движи из Германия
Снимка: Полицията в Маркишер Крайс

Как е възможно превозно средство, преминало съвсем скоро технически преглед в България, да се движи из Германия с 66 дефекта? Германски издания информират за български микробус, спрян от движение след рутинна проверка.

Преди броени дни полицаите в Люденшайд спрели за рутинна проверка български микробус с ремарке. На пръв поглед возилото направило добро впечатление. Но запуснатият вид на купето ги накарал да се вгледат по-внимателно. Привлечен бил и експерт, заедно с когото била направена детайлна проверка на техническото състояние на мерцедеса с българска регистрация.

В крайна сметка списъкът на дефектите се оказал рекордно дълъг -  общо 66, от които 44 на микробуса и 22 на ремаркето, пише Дойче веле.

Според прессъобщението на полицията спирачките на микробуса работели само отчасти, големи ръждиви дупки по шасито били криво-ляво запълнени и замазани с боя, а ремаркето изобщо нямало амортисьори. "Ръждясалата щайга", както я нарича списание "Фокус", незабавно била спряна от движение, а срещу шофьора е издадено наказателно постановление.

Най-важното - номерът на шасито?

Най-куриозното е, че както микробусът, така и ремаркето само преди четири седмици успешно били преминали годишен технически преглед в България. Огромният брой дефекти обаче явно не е смутил там никого, констатира вестник "Вестфаленпост". Редица издания не крият удивлението си от този факт и пишат: "66 дефекта! Опасното возило е имало валиден печат за годишен технически преглед от България".

Специализираното списание за автомобилисти "Аутобилд" говори за "българска бричка". А в един блог на германци, преселили се в България, една жена споделя впечатленията си от това как се преминава годишен технически преглед в България. Тя твърди, че най-голямо внимание българските проверяващи отделят на двигателя и най-вече на това дали номерът на шасито отговаря на този, който е вписан в документите на колата. Германката дори посочва, че могат да се ползват услугите на пенсиониран български полицай, който срещу съответно заплащане помага, ако има някакви "проблеми".

Как го правят германците?

В Германия техническите прегледи на колите са сериозно изпитание за всички шофьори и собственици. Още преди датата на прегледа повечето автомобили преминават на предварителен преглед в сервиза, където се отстраняват евентуалните дефекти. В противен случай собственикът рискува изобщо да не получи печат за годност от оторизираните центрове за годишен технически преглед. Ако там се установят по-сериозни неизправности, автомобилът незабавно се спира от движение, докато те не бъдат отстранени. А след това се минава на повторен преглед. По данни на TÜV Rheinland (един от тези центрове в Германия), през миналата година над една пета от автомобилите (21,2%) не са получили печат за годност от годишния преглед и е трябвало да се връщат на "поправителен".

Германските медии често съобщават за технически неизправни български автомобили и товарни камиони, движещи се по магистралите на страната. През миналата година например от движение е бил спрян ТИР с българска регистрация, чиито спирачки били почти неработещи. На шофьора и на собственика са били наложени солени глоби, отбелязва "Вормзер Цайтунг".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
0
 
2
 
! Отговори
kuuul преди 4 години
Е търсих я тази статия по немско и ни вест ни кост.Поръчкова работа за да ни подготвят за вероятно драстично повишрнир на цената на прегледа.
67
1
 
3
 
! Отговори
Ставрю преди 4 години
Всички медии преписват едни от други една лъжа . Дали това изобщо е истина. Какви са 66 проблема които спират движението на буса и платфорната. Били му взели номерата пълна лъжа. Инспекция на превозно средство се прави в оторизиран сервиз а не от *** и пульо на улицата.
66
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До избирател 75Като сложим и това,че българи и румънци за тях сме 2ро качество,сметката излиза до видиш ли 66 дефекта......Ние българите и румънците сме си виновни за това, къде от прекалено подгъзуване къде от народностно безхаберие и липса на лична отговорност, къде от простотия. Защо например чехи и унгарци ги зачитат 1:1?
65
1
 
5
 
! Отговори
Discovery преди 4 години
"А плочките на паркинга кой ги е редил? Може ли телефонче нещо?"Най-вероятно Мустафа или Иван се казва...
64
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До f-eh 78Да бе, вярвай си! Знам от приятелски опит как завършват връзкарите в Германия, с глоби даже присъди. Е сигурно ще се намерят дъдпъдъци които ти вярват!
63
6
 
5
 
! Отговори
Не на нас тия преди 4 години
Айде айде! Видели сме и знаем какви ръжди се движат по пътищата на германия и всички минават ТЮФ и МЮВ и всекакви сертификати.
62
6
 
11
 
! Отговори
f-eh преди 4 години
И в Германия се минава преглед по документи само, стига да имате връзки. Техническата полиция спира само източноевропейските и турските камиони за проверка, а много по-големи таралясници германски не ги закачат... двойният стандарт е за всичко там. Нека им за бежанците, да им почернят нацията... Всички *** там да идат
61
6
 
9
 
! Отговори
Никита Хрушчов преди 4 години
Фашагите да не ми се правят на много отворени, техническа неизправност е и според тях, не добре настроено външно дясно огледало... Да им имам самочувствието... Руските двигатели (ЯМЗ) от преди Втората световна още се влагат, не съм чул фашистки двигател от тогава да се влага още някъде...тъй че да не ми се праят на големи инженери
60
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
а ръждясалите немски щайги минали тюв в германия в швеяцария също им правят по един голям лист забележки. вероятно от дефектите само 7-8 са такива които биват нъцвъквани на германци. сега ако спирачките не са работели застрашава живота на всички нас правилно са го спрели.
59
5
 
13
 
! Отговори
избирател преди 4 години
По голямата част от Вас,вероятно идея си нямат,какво за германеца е "дефект" по автомобила,затова и коментарите Ви са крайно неадекватни.Като сложим и това,че българи и румънци за тях сме 2ро качество,сметката излиза до видиш ли 66 дефекта......
58
1
 
8
 
! Отговори
Заключение преди 4 години
Уважаеми германци,за да нямате проблеми по пътищата си, не допускайте ромуланци по пътищата си. За нас българите е вече късно.Благодаря за вниманието.
57
0
 
10
 
! Отговори
Кратун преди 4 години
До Анонимен 71Трябва да бъде спряна след като Е ДАДЕНА ВЪЗМОЖНОСТ за отстраняване на дефектите, а не веднага да създаваш на човека допълнителни проблеми с КАТ и пререгистрации . гражданино прocт. Понякога човекът може просто да не знае, че колата му има проблем. Колко от нас са автомеханици или си носят газ анализатор в багажника. Ама от елементарни хора - елементарни решения.
56
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Голям балкански селски рев в коментарите. Ама така ви се пада.
55
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До КратунМного ясно, че трябва да бъде спряна от движение, за това са тези прегледи по принцип. Това, че в България нищо не работи е друг въпрос. ГЕРБ не са ти виновни селянино.
54
10
 
8
 
! Отговори
Кратун преди 4 години
Продължение: Сигурно се готвят в България да въведат спиране от движение, ако колата ти не издържи преглед. От мутрите ГЕРБ само нечовешко (мутренско) отношение....
53
4
 
7
 
! Отговори
Кратун преди 4 години
Статията е силно манипулативна. 1. Ако не минеш преглед в Германия НЕ ТИ СПИРАТ КОЛАТА ОТ ДВИЖЕНИЕ, а просто не ти дават печата. Можеш да караш без валиден преглед един месец след датата на която трябва да минеш, а втори месец след това имаш право само да отидеш с колата до сервиза. Ако те спрат другаде, следва глоба за неизправно МПС. 2. Дефект е също така "излющен жълт слой на крушката на мигача". С такъв дефект в Германия не можеш да минеш преглед. Най-вероятно се готвят в България да
52
1
 
16
 
! Отговори
:D преди 4 години
Елате в Русе, за да се 'насладите' на т.нар. "градски" транспорт. Ще се забавлявате с автобуси на около 40 години, пълен скрап, ръжда и изгнило. Това са частни автобусни линии на концесия. Според община Русе те са в перфектно състояние. Вероятно според полицията и ДАИ - също. Нищо, че т.нар. най-европейски град вече прилича на мексиканско гето и нищо, че Русе е 'най-добрия град за живеене'! За последното си мисля, че или аз съм изпаднал в някаква шизофрения, или тези, които ме убеждават в това!
51
2
 
9
 
! Отговори
Възмутен преди 4 години
И сега ли българските власти няма да се заинтересуват къде и от кой точно е правен този "годишен технически преглед"? И да предприемат някакви санкции за назидание и на другите пунктове за ГТП?!
50
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не се лъжем, просто това не е български бус а само бус на български гражданин, но то о без това няма да искаш да разбереш, това.
49
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да не се лъжем , има истина за прегледите , но и повечето от тези дефекти са смешни и не може да е дефект запълнени дупки на купе.Нямаме пари защото ни рекетират и крадат , но и ние гледаме как да оживеем.Предполагам че статията ни подготвя за следващото рекетиране и ще ни ударят по една от най чувствителните места.Пробват се

Спонсорирани публикации