4 години по-късно – скри ли Малайзия истината за изчезналия MH370?

Свидетели твърдят, че са видели самолета, но показанията им не са оповестени
12 фев 2019 12:50, Нели Христова
32
4 години по-късно – скри ли Малайзия истината за изчезналия MH370?
Снимки: Reuters

4 години след изчезването на малайзиският самолет, полет MH370 остава една от най-големите мистерии в историята на авиацията. Спекулациите около него продължават и до ден днешен, а последната версия, която се лансира в медиите е, че самолетът е бил свален по погрешка, а след това случая – прикрит.

Пред Daily Star, частният разследващ Ноел О' Гара твърди, че малайзиското правителство е покрило инцидента, защото е станала една голяма грешка.

Боингът с 239 пътници на борда излетял от Куала Лумпур и трябвало да пристигне в пристигне в столицата на Китай, Пекин, в 6:30 сутринта местно време.

Но по-малко от час в небето, докато пресича Южното Китайско море между Малайзия и Виетнам, полет MH370 губи връзка с въздушния контрол.

В 2:14 сутринта военен радар засича машина, за която се твърди, че е изчезналия самолет. Ала посоката е друга – той се движи към Андаманско море.

Множество свидетели твърдят, че горе-долу по това време са видели самолет, който очевидно бил изгубен, между Тайланд, Индонезия и  Малайзия.

"Много хора са видели как самолетът обръща и тръгва в обратната посока. Те са дали своите показания на полицията, но те никога не ги оповестиха“, твърди О' Гара.

Един от тези свидетели е домакинята Ража Латифа. 58-годишната жена пътувала с полет  SV2058 на Саудитските авиолинии. След като излетяла от Джеда,  тя прелетяла над индийския град Ченай около 8 и 30 сутринта. И видяла нещо странно.

"Беше сребрист обект, приличаше на самолет. Когато се вгледах по-внимателно установих, че това е крило и опашка на самолет в океана“, твърди Джеда пред малайзиското издание The Star.

Въпреки че множество пилоти твърдят, че полет  SV2058 е бил прекалено високо, за да види тя каквото и да било във водата, майката на 10 деца държи на думите си: "Знам какво видях. Убедена съм, че беше самолет. Няма да ви лъжа, вярваща жена съм.“

Ноел О' Гара също застава зад думите й.

"Въпреки че властите не й вярват, тя е много достоверен свидетел. Има син, който работи в полицията и я е помолил да даде своите показания. Според мен тя е забелязала машината в диапазона от няколко часа, в които той е бил почти на повърхността преди да потъне”, обяснява той.

Друг свидетел е британката Катрин Тий, която заедно с мъжа си е на яхта. Двамата плават от Кочи, Индия до Пукет, Тайланд. В сайта Cruisers' Forum през 2014 година тя пише: "Видях горящ самолет да преминава зад кърмата ни, от пристанището до десния борд, приблизително от север на юг.“

Пред тайландския вестник Phuket Gazette тя твърди, че докато е плавала през ноща, а съпругът й спял, забелязала очертанията на самолет с оранжеви светлини. Това привлякло вниманието й, защото не била виждала нещо подобно. Когато се загледала, установила, че машината гори.

Нейните показания също били игнорирани. Думите на множество рибари, които били край водите на Банда Ачех, също не били взети предвид в разследването.

60-годишният Азид Ибрахим твърди, че е видял светлините на самолет, който пътува на север, обратно на посоката по която обичайно се движат машините.

Бизнесменът Алиф фати Хади от Банда Ачех също е убеден, че е видял ярка светлина в небето, която се е спускала със страшна скорост.

Според Ноел  О' Гара, официалната версия на малайзиското правителство, че пилотът е отвлякъл самолета, е абсолютна измислица.

"Ако това беше истина, щеше да се стигне до развръзка благодарение на всички тези показания. - категоричен е О' Гара. - Ала те остават прикрити. Според мен, малайзийското правителство е свалило самолета, ала осъзнавайки жестоката си грешка, е решило да прикрие случая.“


32
Още от Ако щете - вярвайте
Зодиите, които цял живот искат да са на ръба
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
0
 
! Отговори
Додо преди 1 седмица
Нели Христова, пишеш с толкова много правописни грешки, че дори да иска, човек не може да приеме насериозно писанията ти. Жалко е, че хора с такава ниска грамотност, имат достъп до обществени публикации! Все едно си се качила да един стил в тълпата и си си свалила гащите! Жалко!
26
2
 
3
 
! Отговори
Народна Просвета преди 1 седмица
До eee

от културно масовици толкоз. робите кликат коментари квото им кажат, тия мачкат през бултра чужди писания и строят комунизъма. читалищна работа.
25
0
 
6
 
! Отговори
eee преди 1 седмица
до Нели Христова,авторката демек...
Използването на гугъл транслейт води до очевидно смешни резултати...:
Portside на английски означава ЛЯВ Борд,а не ,,пристанището''!!!!Пак добре,че не сте превели Starboardside като ,,звездната страна'', а като десен борд,което е правилно.
А английският е може би най-лесният език.Ала това е само за успокоение...хахахаааааа
24
0
 
2
 
! Отговори
АЛА БАЛА ПОРТУКАЛА преди 1 седмица
Нелка - на това 'ала' да му намалиш котировката в следващите статии.
23
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До до 18

Как какъв е смисълът? В единият случай баща им е масов убиец - когато го направи директно. В другият случай - "може да се е разхермитизирал самолета" - както ти вярваш. Жалко е, че успява да заблуди теб и толкова много народ един перфектен план за самоубийство и убийство. И не е конспирация, а следване на фактите. Откъдето и да погледнеш фактите го потвърждават - перфектно е измислил всичко. А теорията за разхермитизация или пожар на борда издиша отвсякъде.
22
5
 
7
 
! Отговори
До 19 преди 1 седмица
Любиц е имал история с психически проблеми. Правил е и други пъти опити да се самоубие. На отиване от Дюселдорф Към Барселона пак е искал да тресне самолета, просто не е издебнал момента. Какъв импулс?? Бил си е го е наумил и го е решил много преди това. Не е имало нужда да изключва транспондера в неговия случай. Но Захари Шах го е измислил по друг начин. Кое му е сложното да проумееш? Как така някой ще иска да се самоубие и да убие други ли? Ами виж Egypt Air 990, същата работа беше този полет.
21
4
 
4
 
! Отговори
до 18 преди 1 седмица
И какъв е смисълът да го приземява леко? От какъв зор да го крие? Разбере ли се, че той е виновен директно му махат застраховката живот и семейството му увисва. Да не говорим, че роднините на жертвите ще ги разкостят от тормоз. С две думи - никакъв смисъл няма от тоя филм, в който си се вкарал, също както повечето конспиративни теории.
20
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Не може да е разхермитизация, нито пък пожар на борда. Ако пилотите са изпаднали в безсъзнание веднага, нямаше да прави всички тия чупки и промени в маршрута. Нямаше да го има перфектното летене по границата между Тайланд и Малайзия, нямаше да го има завоят над Пенанг (капитана е от Пенанг), нямаше на личния му компютър да открият пробни кацания в Океана.
От всякъде си е самоубийство - измислено, планирано и упражнявано. Всички авио експети го потвърждават - Лари Ванс, Джон Кокс, Саймън Харди.
19
6
 
4
 
! Отговори
до 17 преди 1 седмица
Съжалявам, но не ...самоубийствата не са добре планирани. В повечето случаи са напълно импулсивни и хората захапват пистолета или се хвърлят я от сграда, я от мост. Онзи немския пилот също се заключи и директно разби самолета вертикално, не е летял 5 часа над Европа, не е изключвал транспондери и кислород и т.н. Има клипче в интернет и на един китайски шофьор, който го напада жена и директно хвърля рейса през моста...Рядко някой се самоубива жертвайки други хора, какво остава да го планира така.
18
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
....Фарик е вторият пилот. И много внимателно го е приземил, за да има максимално малки отломки. Боингът е на дъното на океана, в относително големи парчета, ако се види флаперонът дето намериха на Реюниън, точно е бил екстенднат, т.е. дръпнат и водата се е удряла в долната му част. Ако беше ghost flight, както някои експерти твърдят щеше да има много парчета, да е пълно с отломки и досега да го бяха намерили.
17
3
 
5
 
! Отговори
До 15 преди 1 седмица
До до 11 и 12

Нищо подобно. Самоубийствата са много добре планирани, никой не решава просто хоп ей така да умре. Всеки самоубиец го е обмислил внимателно, как, къде и кога да сложи край на живота си. Обмислил го е и кап. Захари Ахмад Шах. На тренажора си в тях е разиграл различни тракетории до Южния Индийски Океан. Изключил е транспортера точно на границата между Малайзия и Виетнам. Внимателно после е минал по предварително зададения маршрут. Обмислил е как да се отърве от Фарук Абдул Хамид...
16
4
 
3
 
! Отговори
до 11 и 12 преди 1 седмица
4. ...освен това има маски и дори на пътниците да не им паднат, то екипажа си има собствени с много повече кислород - отново никакво съобщение или аларма не са изпратени.
5. Значи, ако е неконтролируемо падането, ще има безброй отломки...еми че те какво са намерили? Да не го приземил някъде цял, с мъртвите хора на борда? Намериха някакви части и то не много, точно както би станало би катастрофа.
15
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До до 11 и 12

Информацията за това мониторче идва от кокпита, който се контролира от пилотът. Гледаш това, което ти покаже. Ако иска може да ти покаже, че си над Антарктида, макар да не си там в дейсвителност. Въпросът е, че никой не е успял да види това, защото пилотът в пъкления си план го е предвидил много внимателно и всички отдавна са били в безсъзнание, включително и втория пилот.
14
2
 
4
 
! Отговори
до 11 и 12 преди 1 седмица
3. В голям филм си се вкарал с тоя кислород-това да не ти е игра, да натиснеш копчето и да изчезне и после пак да го пуснеш? Това е процес, точно както е моята версия-никой не е разбрал, че има разхерметизация и хората постепенно са изпаднали в безсъзнание.Те не умират-на 10км има кислород, но не достатъчно.
4. Не съм психолог, но статистика си го сочи това - рядко самоубийството е планирано в рамките на часове, какво остава с други хора. Обикновено става за минути, в момент на умопомрачение.
13
1
 
5
 
! Отговори
до 11 и 12 преди 1 седмица
Твърденията ти са абсолютни спекулации и няма почти нищо вярно в тях.
1. 300 човека за толкова време все някак щяха да я разбият..или поне някой щеше да изпрати смс или да се обади по телефона. Нищо такова няма регистрирано.
2. На всяка седалка си има мониторче, на което си вижда на къде лети самолета и какъв му е курса.
12
5
 
4
 
! Отговори
До 9 и 10 преди 1 седмица
3. След като се спре кислородът, той се спира за секунди докато измрат пътниците, след което си го пуска и има достатъчно за целия полет.
4. Ти психолог ли си, че да знаеш защо е тръгнал да се самоубива. И защо по тоя начин.
5. Причината да има толков малко остатъци от самолета е, че е имало Smooth Landing, т.е. самолетът е бил контролиран до последно. Лари Ванс защитава точно тая теза. Ако се беше разбил с огромна скорост (т.е. да е неконтролирано), щеше да е на над 2 милиона парчета.
11
5
 
5
 
! Отговори
До 9 и 10 преди 1 седмица
Tи не слушаш фактите, ами търсиш рационални причини в нерационалното.

1. 300 човека не могат да разбият такава врата. Нямаш идея как са защитени и заключени. 300 човека няма как да я напънат просто, защото тя е малка като площ. С чукове и брадви ще почнат да я блъскат ли?
2. Тия 300 човека изобщо не са се усетили накъде е летял самолетът. В момента в който Захари се заключва в кабината, той е Царя на полета. Спира им кислорода и на такава височина всички са в състояние на хипоксия. Няма въздух
10
2
 
12
 
! Отговори
до 8 преди 1 седмица
Няма никаква логика да е искал да се самоубие. Пак казвам, това се случва импулсивно, а не летейки 5 часа с 300 невинни мъже, жени и деца зад теб. Единствената евентуална причина, която дадоха бяха дългове...е то хубаво, ама ако се докаже самоубийство застраховката му живот се изпарява и семейството му си наследява дълговете му. Тази версия е подкрепяна от компанията, защото така не носят отговорност, а ако докажат неизправност, може и да ги закрият.
9
5
 
6
 
! Отговори
до 7 преди 1 седмица
не се разбива лесно, за това и немецът успя да свали самолета, но няма как 300 човека да не могат да разбият вратата, след като самолетът 5 часа лети в грешната посока. А такова нещо като спиране на кислорода на пътниците не съществува. Ако се спре, той спира за целия самолет, вкл. и за пилотите, които имат маски за по 30-40 минути...а не за 5 часа летене...За това казах, че най-вероятната причина е разхерметизация - имаше подобен случай в Гърция - провери го: Хелиос полет 522.
8
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Първо изключва транспондера и то след като е на границата между Малайзия и Виетнам. И точно тогава свива на югозапад, после лети на границата между Тайланд и Малайзия, много хитро, после завой над Пенанг, 280 мили на запад и свива към Южния Индийски океан. Никакъв пожар, никакво случайно сваляне - пилотът е направил перфектното самоубийство!