Бой, заплахи, унижения... Агресията в училище с огромни размери

Само за година регистрирани рекордните 3616 случая
141
Бой, заплахи, унижения... Агресията в училище с огромни размери
Снимка: Булфото

Бой, заплахи, страх, обиди, унижения. Това вече се превърна в част от ежедневието в българските училища и вече никой не се изненадва от поредния случай на пребит ученик или ученичка от свои връстници.

Оказа се, че в просветното министерство са напълно наясно с проблема, а ресорният министър Красимир Вълчев признава, че насилието сред децата нараства в последно време. В последните три години са регистрирани с 400 случая на агресия повече от предходните, обяснява той в писмен отговор на депутатски въпрос.

Още по темата
За учебната 2015/2016 г. те са били 3043, през следващата са нараснали с около 200 повече и са достигнали до 3208. През изминалата са ударили рекордните 3616 случая.

В същото време анализите на експертите отчитат, че броят на регистрираните инциденти е намалял два пъти, което според министъра се дължало на по-голямата чувствителност на обществото. Така че по-голямата част от инцидентите вече били регистрирани като тормоз, агресия или насилие. Както и да се нарекат обаче факт е, че ги има, призна министърът.

Вербалната агресия също набира сила, макар и за сметка на физическото насилие.

През изминалата година случаите на заплахи и обиди са били цели 3040. Това обаче са само регистрираните, а никой не знае колко деца са премълчали тормоза, заплахите, манипулирането.

Според министъра изводите от анализа сочат, че все още психическото насилие не се разпознава нито в семействата, нито в училищата, което прави последиците от него за жертвите тежки и продължителни във времето.

Случаите на физическа агресия през учебната 2017/2018 г. са били 2751, което според статистиката е спад. 274 малчугани са се оплакали от кибертормоз.

Вълчев признава, че и агресията спрямо учителите бележи ръст. Преди две години 220 преподаватели са били жертва на агресия, а през миналата броят им вече расте до 391.

Част от мерките за справянето с проблема е назначаването на повече педагогически съветници и училищни психолози. Броят на назначените през миналата година е увеличен двойно.

За да се планират адекватни мерки за борба с агресия сред учениците, МОН и БАН провеждат изследване, което търси мотивите и причините за насилието сред малчуганите.

Красимир Вълчев смята, че ключов момент за справянето с агресия е привличането на родителите като партньори. Въпросът е обаче доколко те са готови да повлияят на децата си.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


141
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
110
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Едно време за такива работи - първо шамари от учителя, после от директора, накрая вкъщи. И то независимо какви са ти родителите - простолюдие или "важна клечка". Последните потъваха в земята от срам и си пазеха репутацията. Ако се оплачеш, че учител те е бил, и вкъщи ядеш бой. Сега абсолютно всеки си защитава детето, независимо, че е виновно, дори насърчават такова поведение - "ако не биеш, теб ще те бият", "или си вълк, или агне".
109
1
 
7
 
! Отговори
Бойчо преди 5 години
Проблема не е само в училищата,а е комплексен,зависи много от семействата и обществото!
108
2
 
16
 
! Отговори
elbarbudo преди 5 години
америка за българия даде над 100 милиона долара за реформи в образУванието. Резултатите са видими!
107
3
 
9
 
! Отговори
сс преди 5 години
на училище 88-*** имаше в събота "Ленински съботник" дават метли лопати мотики, метем дворовете копаем градинките, мием коридорите лакираме чинове боядисвахме стайте, труда краси човека и изгражда, ама поне от малки ни учеха на нещо сега порнография мързи ги една хартиика от земята да вдигнат и да я сложат в коша. 90та като беше първата война в Ирак "пустинна буря" ни раздадоха противогази и освен чантите ходихме и със сумките на училище и ни показваха как се борави с противогаз и мн др неща..
106
5
 
8
 
! Отговори
Работник преди 5 години
Винаги го е имало това и не знам защо ЧАК СЕГА му се обръща внимание!
105
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От край време е това! Който е бил ученик между 2000 - 2005 знае
104
11
 
9
 
! Отговори
Той преди 5 години
До тяА и друго нещо.Един съученик наби учителя по физика и понеже баща му беше клечка в БКП нищо не му направиха.Скапано и несправедливо беше през диктатурата на Живков, също като сега когато ни управляват неговите придворни.
103
5
 
8
 
! Отговори
Той преди 5 години
До тяПо мое време т. н. комунистическо се учеше много сериозно А по мое време (роден съм 1957-***) се учеше така, че на въпроса: - Колко прави ъгли може да има в триъгълник? - отговора беше 3Човека доскоро беше на висок пост в МВР.
102
0
 
19
 
! Отговори
тя преди 5 години
Живеем в агресивно време- пример е парламента , то са интриги , обиди , лицемерие, самочуствие без покритие , демонстрация на лукс и пр..., пример за родители и ученици!
101
3
 
26
 
! Отговори
тя преди 5 години
По мое време т. н. комунистическо се учеше много сериозно , дисциплината беше на високо ниво , имаше дистанция учител - ученик , за неучештите имаше вечерни гимназии ,за развалящите дисциплината- ТВУ ,нямаше глезотии, родителите слушаха учителите и дърпаха ушите на провинилите им се деца , затова имахме и знания и морал и отговорност!
100
5
 
13
 
! Отговори
Преди преди 5 години
И преди е имало тормоз, просто не се пишеше толкова...Спомням си аз като бях ученик в първи клас 1996 г. - който влезе в тоалетната се накачулват хора да му бутат вратата... Спомням си играта на кеч пред дъската... Спомням си как с якето ми бърсаха дъската и цялото беше в тебешир после :(
99
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колкото и "педагогически съветници и училищни психолози" да назначат няма да се реши по този начин проблема. Това ще са поредните нови чиновници на държавна хранилка. Тотално видонаблюдение навсякъде - в класни стаи, в коридори в двора.
98
1
 
28
 
! Отговори
сс преди 5 години
едно време като направиш нещо в училище, учителя те шамароса носи те при директора и през това време се обаждат на баща ти да дойде, докато дойде директора и той ти играл 2 шамара, после баща ти ти обърши 2 пред учителя и директора и те води към къщи като ти държи конско и те пошляпва по врата, вечерта обяснява на *** кви си ги правил пак се поразпалва и така за лека нощ те шамароса да си мислиш докато спиш на другия ден как ще се държиш на училище. после се замисляш дали да щурееш в учили
97
0
 
33
 
! Отговори
живущ до гимназия преди 5 години
Всичко опира до възпитанието. Едни са бедни, родителите им едва връзват краищата, но се държат прилично. Други са възпитани толкоз, колкото да са доведени от някаква джунгла и голямата им цел е не училището, а да покажат как няма да учат и няма да стоят в него. Едно че ги тресе пубертета, второ нямат грам възпитание- заядливи, арогантни... Всяко поколение е подобно в таз възраст, но сега тази част са ужасни. При проблем учителите и директорите заемат тяхна страна заради делегирания бюджет.
96
2
 
31
 
! Отговори
точка преди 5 години
Никакви педагогически съветници и училищни психолози няма да спрат агресията в училищата.Само камери и родителите да сключват договор с училищата децата им да спазват въртешния ред и правилата на учебното заведение.При нарушения-парични санкции и изключване от училище.Децата трябва да разберат,че са деца и правилата се определят от възрастните,а те са длъжни да ги спазват.Училището им дава право на образование,тяхно задължение е да учат и да спазват правила.
95
2
 
29
 
! Отговори
666 преди 5 години
Проблемът е че децата на демокрацията, които израснаха в среда на рушащи се ценности, чалга, селяния, безхаберие, далавери и липса на авторитети, станаха родители!!! Процесът на разпад е лавинообразен и почти невъзможно обратим. Това е изпитание за цялото т. нар. общество.
94
8
 
6
 
! Отговори
Becker преди 5 години
Спорт, спорт, спорт. Всичко друго са алабализми.
93
2
 
10
 
! Отговори
глупавия и неуспелия преди 5 години
До умния и кадърния:не сте само Вие умен.Понякога съдбата,промяна в държавния строй или големи кризи също оказват влияние.Аз като съм си с 2 висши и то от социализма,да не съм кой знае успял.По полека с изводите ,умен и красив!И как живеете сред народа който е беден?Умен -добре,успял-добре,но дали човечен ,интелигентен и с чувство за емпатия?
92
3
 
19
 
! Отговори
nikonik преди 5 години
Това е резултатът от работата на Америка "за" България и Отворено общество на Сорос в МОН. Американците вредят страшно на България (както и на света, даже ина себе си)!
91
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В училищата имаше правилник-наредба за вътрешния ред как учебни заведения съобразени с таз категория по статут непълнолетни/малолетни/ граждани-деца не предобили статут на граждани с отговорностите и задълженията според гражданския процесуален кодекс за извършени нарушения спрямо други личности с тоз статут или друг както за обществени места така и не от тоз вид,а за непълнолетните водещи ги кат малолетни по ред причини-защита,закрила на децата категорията остана без надзор и знанижен за контрол