Проекти за небостъргачи в София - на поправителен

Причините - от скриване на гледката до изясняване на правото за строеж
79
Проекти за небостъргачи в София - на поправителен
Така трябва да изглежда небостъргача в "Младост 3"

Столичната община поиска проектите за изграждане на небостъргачи в "Младост", в близост до "Пирогов" и до мол "Парадайз" да бъдат преработени. Причините са различни - от скриване на гледката до изясняване на правото за строеж, съобщава "Сега".

Според Експертния съвет по устройство на територията към главния архитект за 55-етажния "Парадайс тауър" на бул. "Черни връх" и бул. "Тодор Каблешков" липсват обосновки за височината му, за транспортния достъп и как би се вписал в градската среда. Проектът трябва да бъде съгласуван с дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", тъй като първоначалните намерения на инвеститора били зданието да бъде 10 етажа по-ниско.

Кулата в кв. "Хладилника" включва 18 етажа с офиси и повече от 200 апартамента над тях. За партера й са предвидени търговски площи, има и подземен паркинг. Главният архитект на София Здравко Здравков, както и негови колеги смятат, че на това място не може да има такъв небостъргач.

Върнати са за преработване и два проекта гиганти на турската компания "Гаранти Коза" - комплекс до "Пирогов" с четири кули по над 50 етажа и лагуна и ансамбълът "Гранд каньон" в "Младост 3", който включва 100-метров небостъргач. Експертите имат куп забележки по тях - недостатъчно паркоместа, общ вход за жилищната, хотелската и обществената част и др. Не е ясно и как населяването на "Гранд каньон" ще повлияе на трафика по бул. "Ал. Малинов". Проблем е и че гигантът ще закрие панорамата към планината при по-ниските сгради. Забележките идват две години след като Столичната община даде картбланш за издигането на небостъргача. Оттогава теренът е заграден и инвеститорът се готви за реализирането му.

Според проекта комплексът в "Младост 3" включва три жилищни сгради със 765 апартамента с височини - 30, 22 и 19 етажа. В комплекса ще има още хотел, очна клиника, фитнес, спа център с басейн, парк. До редакционното приключване на броя от Столичната община не можаха да отговорят има ли инвеститорът виза за строеж.

С разрешително за строеж вече разполага бъдещата 202-метрова сграда Скай форт на бул. "Цариградско шосе", която е предвидена за офиси.


79
Още по темата: небостъргачиСофия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
69
0
 
0
 
! Отговори
Димитър Борисов преди 3 години
Небостъргачите се строят против земетръст, в пустинята и водата. Около тях остава място за паркинг и детски площадки. 11.2.2017г.
68
0
 
1
 
! Отговори
Димитър Борисов преди 3 години
Без значение дали небостъргачите ще се изграждат във вода, пустинята или земетръсен район. Има специални технологии за строеж против земетресения. Друга технология има за строеж в пустинята и във вода. Кулите не пречат да се вижда Витоша защото са широки около 20 метра. Като се премести човек малко встрани и планината се вижда. Но панелките дълги по 50 метра в непосредствена близост освен че закриват Витоша, загрозяват пейзажа. Колкото и да ги санират след година им пада изолацията. 11.2.2017г.
67
0
 
4
 
! Отговори
До До 75 преди 3 години
Не ти ли е ясно, че улиците и булевардите в централната част на София са направени според този план? За да поемат сегашните потоци от коли, трябва да бъдат сринати сградите, това ли предлагаш?
Или одобряваш факта, че огромните паркинги при началните спирки на метрото стоят празни, а перничани и други подобни, всеки делничен ден, минават през цяла София, за да отидат на работа и да се върнат, като в 99% от тези коли пътува само по един човек? Да не говорим на колко години са повечето от тези коли
66
3
 
1
 
! Отговори
Димитър преди 3 години
По-добре ще е да се строят по-ниски сгради, а не небостъргачи. Виждал съм ниско строителство, изпълнено от фирма Артекс. Много добро проектиране и изпълнение.
65
1
 
1
 
! Отговори
До 75 преди 3 години
Льольо, това която година е станало - 1900 и Балканската война ли или по-рано? Сигурен съм, че има и проекти веднага след Освобождението от турско робство - защо не се позовеш и на тях? Аман от хора живеещи 10000 години преди да се открие огъня.
64
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До До 65

Льольо,
По долу някой написа ясно - София е проектирана да бъде 300 000, а след това около нея да бъдат създадени градчета-сателити. Потърси съответната литература, виж кой и кога е създал проекта и не изнасяй тук статистически данни от времето на соца.
63
1
 
8
 
! Отговори
До 73 преди 3 години
Ти се изказваш неподготвен. Точно там където ще са турските небостъргачи в Младост, на мястото на Деница, е най-голямото задръстване в цяла София. какво ли ще стане, когато се включат и колите от турските небостъргачи?
62
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз съм се интересува от пеоркта в Младост. Към всеки апартамент има паркомясто включено задължително към имота. Отделно има допълнителни паркоместа за мола и клиниката. Всичко това е в подземните нива на сградата..... пак има хра които се иказват неподготвени.
61
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
нормалните хора искат да живеят близко до природата в нормални жилища сред зеленина.става точно обратното .най грозните произведения на безумния запад са обсебили промитите мозъци и те гледат да доунищожат природата. за какво бяха построени най грозните сгради в софия/тези на цариградско шосе преди горубляне/ .само загрозяват всичко.софия няма нужда от такива сгради.от тях има нужда там където няма пространство
60
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На някои много им се иска да се върнат в пещерите и да не ползваме леки коли, а и други съвременни технически средства, защото тровели въздуха. Ами отивайте там, където ги няма, има такива места по света, и не занимавайте хората с фобиите си!
59
2
 
9
 
! Отговори
До 65 преди 3 години
Не лъжи!
София не е проектирана за 300 хиляден град. 300 хиляди София е била около 1934 година. През 1946 е била 436 хиляди, 1965 - 802 хиляди, 1975 - 1 милион и т.н. Някои смятат, че в София сега живеят 3 милиона. Това, че в някакъв етап на развитието си са мислили за 300 хиляден град, не означава, че София трябва да спре да се развива, както на теб ти се иска. Безумно е да се изтъква такъв довод. - 300 хиялди, а заюо не 30 хиляди?! Това още повече ще ти хареса.
58
1
 
7
 
! Отговори
Обективен преди 3 години
В София задръстванията на 90% се дължат на лоша организация на движението и паркирането, а не само заради това, че хората ползват и колите си, както е навсякъде пос вета.
57
0
 
2
 
! Отговори
Мел преди 3 години
До БайКитай

И в горепосочените градове всички ходят с предпазни маски заради смога!
56
2
 
3
 
! Отговори
До До 60 преди 3 години
Не знаеш ли, че в големи градове, много по-добре планирани и устроени от София, чиято структура е съобразена с това, че са милионни, има ограничения за движение на частни автомобили в централните им части? В тези градове е ограничен дори и броят на такситата, които имат право да влизат в централната част.
А нашата столица е с център, проектиран да обслужва 300-хиляден град!
Изобщо не коментирам броя на онези коли у нас, които наистина тровят въздуха.
Ти ми говориш за личен интерес на частни лица
55
2
 
2
 
! Отговори
Иван Пешев до 63 преди 3 години
На тези дето се движат с коли трябва да им взимат още данъци щото тровят другите, също така още здравни осигуровки защото не се движат достатъчно от кесене в колата. И най-накрай никога не забравяйте че ако пешеходците искат да ви спрат движението ще стане за 1-2 часа да се блокира цялата *** София, то бива наглост ама чак пък толкова.
54
3
 
1
 
! Отговори
До 60 преди 3 години
Хайде стига с това отричане на необходимостта от придвижване с леки коли.Щом се движат с колите си, значи има защо,но не ти стига пипето да го разбереш. Това, че ти си някакъв си, не означава, че всички са като теб.Това, че ти мислиш,че нещо е правилно, не означава, че то наистина е правилно. Изобщо не знаеш защо хората са с коли, а не като теб с градски транспорт, но плямпотиш ли плямпотиш.Защо не схванеш, че всеки си прави сметката как да се придвижва и не го интересува омразата ти към колите?
53
0
 
7
 
! Отговори
Факт преди 3 години
Там, където турците ще строят небостъргачи на мястото на Деница в Младост, е най-голямата транспортна тапа в София през последните 20 години. Фандъкова пръсна милиони уж за разширяването на централния булевард в Младост и резултата е, че от по 2-3 ленти във всяка посока, остана по една лента, а не три както тя се хвали. Една е за ляв завой, другата е бус лента и ще си стои празна, ако никой не нарушава правилата и не карат и в бус лентата. Около 150 хиляди живеят в Младост и имат по една лента!
52
0
 
1
 
! Отговори
аз там преди 3 години
Браво! Правете бизнес в България! Принципност, прозрачност, предвидимост, устойчива нормативна среда, никакъв популизъм. Дори сергия за печена тиква нямаш сигурност, че може да отвориш при такива условия.
51
1
 
11
 
! Отговори
До 58 преди 3 години
Ти пък! Нормални булеварди и улици! Уличната мрежа в централната част е такава, каквато навремето е била запланувана за 300-хиляден град. Но я се опитай да кажеш на всеки селянин, дошъл в София, че при наличието на метро е глупаво да ходи на работа на гара "Искър", при условие, че живее в "Люлин", като пътува с 20-годишната си таратайка и държи непременно да мине по жълтите плочки! Такива "нови софиянци" ги имаме стотици хиляди.
После се чудим защо въздухът ни е мръсен, а улиците - задръстени.
50
3
 
12
 
! Отговори
Навремето софийските преди 3 години
общинари са имали амбицията да изградят българската столица според най-добрите тогавашни европейски модели, за да компенсират нейния изгубен блясък от времето на Античността и Средновековието. За тази цел са били канени да работят тук архитекти-урбанисти от най-висока класа.
По това време е било предвидено София да бъде 300-хилядна, а около нея да възникнат градчета-сателити с едно- и двуфамилни домове.
Дойде соца и вместо такива градчета се сдобихме с панелни гета. Сега пък - небостъргачи!