Решено, в София: При мръсен въздух – без коли, метрото – без пари!

Столичани ще сменят автобус и метро с един билет до две години и половина
213
Решено, в София: При мръсен въздух – без коли, метрото – без пари!
Снимка: архив "Булфото"

В дните, в които въздухът в София е много мръсен, ще се налага да оставяме автомобилите и да се придвижваме с градския транспорт. Той пък ще бъде безплатен.

Това реши транспортната комисия в Столична община вчера, като прие програмата за управление на качеството на атмосферния въздух в София.

Новите разпоредби ще са поредните мерки в битката срещу мръсния въздух в столицата. Заради това в дните с повишени нива на замърсяване се предвижда градският транспорт да бъде безплатен, а придвижването с автомобили да бъде ограничено, съобщи БНТ.

Транспортната комисия в Столична община реши още в София да се въведе зона, в която автомобилите да не могат да се движат с повече от 30 км/ч. Това ще е така наречената "успокоена зона4 и тя ще е задължителна за някои от районите на столицата.

Още по темата

До края на лятото ще бъде готова и система за ранно предупреждение на столичани при прогнонза за очаквано превишаване на нивата на фините прахови частици във въздуха.

София предвижда до две години и половина да се въведе промяната в таксуването на пътниците в градския транспорт. Тогава столичани ще могат да пътуват с един билет в повече от едно превозно средство. Това ще стане след въвеждането на електронна система за таксуване в Градския транспорт.

Това означава, че ако си купим билет от автобуса с него след това ще може да се качим в трамвая, тролея или метрото, обясни шефът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров.

Все още обаче няма взето решение за това как ще се отчита цената на пътуването – дали според изминатото разстояние или почасово.

Сигурно е вече, че електронните билети и картите ще може да става чрез компютър и телефон.

В петък се очаква да бъде обявена обществената поръчка за избор на изпълнител на електронна система за таксуване в Градския транспорт.

Последната година стойността на тикет-системата се увеличи рекордно от 20 на 88 млн. лева, а сега Столичната община удължи и времето за изпълнение от 18 месеца на две години.


213
Още от
Напиши коментар Коментари
162
0
 
1
 
! Отговори
БарабарПеткоСмъжете преди 9 месеца
Това трябва да е доста крайна мярка. На първо време е достатъчно:
1. Абсолютно стриктен технически преглед и спиране на автомобилите от движение
с изрязан катализатор, ДПФ, ЕГР и подобните му
2. данък за нова кола 20 лв, за стара 200, а не както е текущо
3. Компонента в тоя данък за еко нормите дето покрива колата

50% от колите отпадат автоматично. други 20% ще отпаднат постепенно. Скрапа от Германия и Италия ще намалее и т.н.
161
7
 
0
 
! Отговори
ТТ преди 9 месеца
Да се кача на градски транспорт, по-скоро трябва да ми плащат вредни, тъй като качеството на въздуха вътре е много по-лошо от на Орлов Мост в пиков час. Т'ва 1. Колата от друга страна - предлага удобства и пести време. Които са много по-ценни от там 2-5 лева билетчета и карти, дето ще спестя.
160
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Масовата шоферска компетентност моментално се развихри под статията. Няма край идиотизмът на съгражданите.
159
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Не е възможно толкова много хора да си мислят, че проблемът НЕ Е в колите. Вие сте пълни тъпунгери, бе! Защо има толкова много *** в този град?
158
1
 
8
 
! Отговори
FDIBA преди 9 месеца
До Еди кой си

Годишната карта за всички линии в София е 365лв. Годишните разходи по един автомобил (гориво, поддръжка, данъци, застраховки) са със сигурност над 3000лв. Направи си сам сметката.
157
3
 
7
 
! Отговори
Ozzy преди 9 месеца
Нещо логиката леко куца. Обикновено, в София въздухът е най-замърсен през зимата, когато времето е лошо, има мъгла и много народ се отоплява на твърдо гориво. С удоволствие бих ходил пеш или с колело при хубаво време, но зимата някакси не е добро решение. Също не си представям какъв апокалипсис ще настъпи и в градския транспорт с такава подобна мярка, без значение дали е безплатен. В София живеят около 2 милиона, няма как в час пик грдският транспорт да поеме всичко. Това е безумна идея.
156
6
 
4
 
! Отговори
Ай сектир преди 9 месеца
Абе, вие всичките ли мислите, че проблема са колите? Или кюмбетата в които се гори кво ли не плюс твърдо гориво?!!! Идеален вариант за колите със "специален" режим, те при мръсен въздух ще си разнасят тиквите необезпокоявани.
155
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Фандъкоеа и ГЕРБ умишлено съсипаха градския транспорт в София.
ГЕРБ е партията на автора ли Анита и селяните с таралясници те, превзели София.
154
4
 
7
 
! Отговори
123 преди 9 месеца
В България градския транспорт е за простолюдието. Факт!
Хайде сега слагайте минуси ;)
153
10
 
9
 
! Отговори
Еди кой си преди 9 месеца
С колата до работа и обратно излиза 2,50 лв на ден. С метрото или друг градски транспорт е 3,20 лв (без прекачването). На ден спестявам 0,70лв, а за годината 170 лв. Дали ще се лиша от комфорта и изгодата на колата, за да се тъпча в скъпото метро?
152
1
 
5
 
! Отговори
Веселин преди 9 месеца
До Романтика
Отивай на село и ще се придвижваш от главната до мегдана без да нарушаваш здравето и комфорта си ;)
151
8
 
9
 
! Отговори
Романтика преди 9 месеца
Няма да забравя преди няколко години реших да отида до офиса с автобус през зимата и при един завой някаква *** вода ме накапа. Супер гнуосотия! Освен това в градския транспорт вируса на грипа се разпространява със скоростта на светлината. А за миризливците и кафявите хора не искам и да говоря. Мисля, че е мое право да се придвижвам от точйа А до точка Б без риск за здравето и комфорта ми!
150
9
 
5
 
! Отговори
Ели преди 9 месеца
Как така ще бъде ограничено използването на автомобили? Ако на някой му се налага точно тогава да прекра нещо тежко или възрастен трудноподвижен човек, или друго? Това си е диктатура!
149
8
 
19
 
! Отговори
Веселин преди 9 месеца
Имам две коли и две колела и приветствам мярката. Ще се наложи да си свалите дебелите за.ници и малко да походите. Деа и прасуните ненаяли се!
148
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
"Успокоена зона"? С 30км/ч? Тия качвали ли са се да карат кола? Да дойдат на моята.

На 2-ра с 30км/ч(щото трета няма да захапе), разход - 19-22л/100км.

Виж, на 3-та с 50км/ч, разхода вече пада на 11-12л/100км. А на 4-та с 80км/ч бордовия заявява разход от около 7л/100км.

Значи, те ще ме "успокоят" с 30км/ч, а аз ще изхвърлям 2-3 пъти повече вредни емисии. Да им имам спокойствието!
147
14
 
10
 
! Отговори
Az преди 9 месеца
Всички коли над 100 коня 1000 евро данък на година под 100 кс 500 евра, дизелаци над 10г 1000 евро, като в Гърция! Айде на чистия въздух...
146
7
 
28
 
! Отговори
Разбирачев преди 9 месеца
Всеки експерт знае, че в София колите не са проблем, но никой не пита експертите. Основното за София е използването на твърдо гориво и неизмитите улици.
145
8
 
10
 
! Отговори
Разбирачев преди 9 месеца
Малкият дял на автомобилите в замърсяването на София може да се намали. Най-простият начин е като се увеличи максимално разрешената скорост до безопасната скорост по определени улици и булеварди. Целта е да се намалят задръстванията, които създаде фандъкова с глупaвите си промени в организацията на движението. Примерно, по Цариградско шосе безопасната скорост е над 100 км/час,но ограничението е 80 км/час, което води до повече катастрофи и причинява задръствания и по-голямо замърсяване на въздуха
144
5
 
22
 
! Отговори
Факт преди 9 месеца
От тези "мерки" на фандъкова за чистотата на въздуха, още сега предричам, че въздуха ще стане доста по-мръсен, примерно с 10-15% по-мръсен. Докато не спрем да говорим за автомобилите и не спрем големите замърсители на въздуха в София: отоплението с твърдо гориво и горенето на какво ли не и мръсните неизмити улици, по-чисто в София няма да стане.
143
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Две неща виждам в "новината". Първо, пак ще ни крадат с нови ненужни системи и второ, пак имитират грижа за чистотата на въздуха, а реално след техните "мерки" въздуха ще стане по-мръсен.