Решено, в София: При мръсен въздух – без коли, метрото – без пари!

Столичани ще сменят автобус и метро с един билет до две години и половина
213
Решено, в София: При мръсен въздух – без коли, метрото – без пари!
Снимка: архив "Булфото"

В дните, в които въздухът в София е много мръсен, ще се налага да оставяме автомобилите и да се придвижваме с градския транспорт. Той пък ще бъде безплатен.

Това реши транспортната комисия в Столична община вчера, като прие програмата за управление на качеството на атмосферния въздух в София.

Новите разпоредби ще са поредните мерки в битката срещу мръсния въздух в столицата. Заради това в дните с повишени нива на замърсяване се предвижда градският транспорт да бъде безплатен, а придвижването с автомобили да бъде ограничено, съобщи БНТ.

Транспортната комисия в Столична община реши още в София да се въведе зона, в която автомобилите да не могат да се движат с повече от 30 км/ч. Това ще е така наречената "успокоена зона4 и тя ще е задължителна за някои от районите на столицата.

Още по темата

До края на лятото ще бъде готова и система за ранно предупреждение на столичани при прогнонза за очаквано превишаване на нивата на фините прахови частици във въздуха.

София предвижда до две години и половина да се въведе промяната в таксуването на пътниците в градския транспорт. Тогава столичани ще могат да пътуват с един билет в повече от едно превозно средство. Това ще стане след въвеждането на електронна система за таксуване в Градския транспорт.

Това означава, че ако си купим билет от автобуса с него след това ще може да се качим в трамвая, тролея или метрото, обясни шефът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров.

Все още обаче няма взето решение за това как ще се отчита цената на пътуването – дали според изминатото разстояние или почасово.

Сигурно е вече, че електронните билети и картите ще може да става чрез компютър и телефон.

В петък се очаква да бъде обявена обществената поръчка за избор на изпълнител на електронна система за таксуване в Градския транспорт.

Последната година стойността на тикет-системата се увеличи рекордно от 20 на 88 млн. лева, а сега Столичната община удължи и времето за изпълнение от 18 месеца на две години.


213
Още от
Напиши коментар Коментари
162
0
 
1
 
! Отговори
БарабарПеткоСмъжете преди 11 месеца
Това трябва да е доста крайна мярка. На първо време е достатъчно:
1. Абсолютно стриктен технически преглед и спиране на автомобилите от движение
с изрязан катализатор, ДПФ, ЕГР и подобните му
2. данък за нова кола 20 лв, за стара 200, а не както е текущо
3. Компонента в тоя данък за еко нормите дето покрива колата

50% от колите отпадат автоматично. други 20% ще отпаднат постепенно. Скрапа от Германия и Италия ще намалее и т.н.
161
7
 
0
 
! Отговори
ТТ преди 11 месеца
Да се кача на градски транспорт, по-скоро трябва да ми плащат вредни, тъй като качеството на въздуха вътре е много по-лошо от на Орлов Мост в пиков час. Т'ва 1. Колата от друга страна - предлага удобства и пести време. Които са много по-ценни от там 2-5 лева билетчета и карти, дето ще спестя.
160
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Масовата шоферска компетентност моментално се развихри под статията. Няма край идиотизмът на съгражданите.
159
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Не е възможно толкова много хора да си мислят, че проблемът НЕ Е в колите. Вие сте пълни тъпунгери, бе! Защо има толкова много *** в този град?
158
1
 
8
 
! Отговори
FDIBA преди 11 месеца
До Еди кой си

Годишната карта за всички линии в София е 365лв. Годишните разходи по един автомобил (гориво, поддръжка, данъци, застраховки) са със сигурност над 3000лв. Направи си сам сметката.
157
3
 
7
 
! Отговори
Ozzy преди 11 месеца
Нещо логиката леко куца. Обикновено, в София въздухът е най-замърсен през зимата, когато времето е лошо, има мъгла и много народ се отоплява на твърдо гориво. С удоволствие бих ходил пеш или с колело при хубаво време, но зимата някакси не е добро решение. Също не си представям какъв апокалипсис ще настъпи и в градския транспорт с такава подобна мярка, без значение дали е безплатен. В София живеят около 2 милиона, няма как в час пик грдският транспорт да поеме всичко. Това е безумна идея.
156
6
 
4
 
! Отговори
Ай сектир преди 11 месеца
Абе, вие всичките ли мислите, че проблема са колите? Или кюмбетата в които се гори кво ли не плюс твърдо гориво?!!! Идеален вариант за колите със "специален" режим, те при мръсен въздух ще си разнасят тиквите необезпокоявани.
155
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Фандъкоеа и ГЕРБ умишлено съсипаха градския транспорт в София.
ГЕРБ е партията на автора ли Анита и селяните с таралясници те, превзели София.
154
4
 
7
 
! Отговори
123 преди 11 месеца
В България градския транспорт е за простолюдието. Факт!
Хайде сега слагайте минуси ;)
153
10
 
9
 
! Отговори
Еди кой си преди 11 месеца
С колата до работа и обратно излиза 2,50 лв на ден. С метрото или друг градски транспорт е 3,20 лв (без прекачването). На ден спестявам 0,70лв, а за годината 170 лв. Дали ще се лиша от комфорта и изгодата на колата, за да се тъпча в скъпото метро?
152
1
 
5
 
! Отговори
Веселин преди 11 месеца
До Романтика
Отивай на село и ще се придвижваш от главната до мегдана без да нарушаваш здравето и комфорта си ;)
151
8
 
9
 
! Отговори
Романтика преди 11 месеца
Няма да забравя преди няколко години реших да отида до офиса с автобус през зимата и при един завой някаква *** вода ме накапа. Супер гнуосотия! Освен това в градския транспорт вируса на грипа се разпространява със скоростта на светлината. А за миризливците и кафявите хора не искам и да говоря. Мисля, че е мое право да се придвижвам от точйа А до точка Б без риск за здравето и комфорта ми!
150
9
 
5
 
! Отговори
Ели преди 11 месеца
Как така ще бъде ограничено използването на автомобили? Ако на някой му се налага точно тогава да прекра нещо тежко или възрастен трудноподвижен човек, или друго? Това си е диктатура!
149
8
 
19
 
! Отговори
Веселин преди 11 месеца
Имам две коли и две колела и приветствам мярката. Ще се наложи да си свалите дебелите за.ници и малко да походите. Деа и прасуните ненаяли се!
148
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
"Успокоена зона"? С 30км/ч? Тия качвали ли са се да карат кола? Да дойдат на моята.

На 2-ра с 30км/ч(щото трета няма да захапе), разход - 19-22л/100км.

Виж, на 3-та с 50км/ч, разхода вече пада на 11-12л/100км. А на 4-та с 80км/ч бордовия заявява разход от около 7л/100км.

Значи, те ще ме "успокоят" с 30км/ч, а аз ще изхвърлям 2-3 пъти повече вредни емисии. Да им имам спокойствието!
147
14
 
10
 
! Отговори
Az преди 11 месеца
Всички коли над 100 коня 1000 евро данък на година под 100 кс 500 евра, дизелаци над 10г 1000 евро, като в Гърция! Айде на чистия въздух...
146
7
 
28
 
! Отговори
Разбирачев преди 11 месеца
Всеки експерт знае, че в София колите не са проблем, но никой не пита експертите. Основното за София е използването на твърдо гориво и неизмитите улици.
145
8
 
10
 
! Отговори
Разбирачев преди 11 месеца
Малкият дял на автомобилите в замърсяването на София може да се намали. Най-простият начин е като се увеличи максимално разрешената скорост до безопасната скорост по определени улици и булеварди. Целта е да се намалят задръстванията, които създаде фандъкова с глупaвите си промени в организацията на движението. Примерно, по Цариградско шосе безопасната скорост е над 100 км/час,но ограничението е 80 км/час, което води до повече катастрофи и причинява задръствания и по-голямо замърсяване на въздуха
144
5
 
22
 
! Отговори
Факт преди 11 месеца
От тези "мерки" на фандъкова за чистотата на въздуха, още сега предричам, че въздуха ще стане доста по-мръсен, примерно с 10-15% по-мръсен. Докато не спрем да говорим за автомобилите и не спрем големите замърсители на въздуха в София: отоплението с твърдо гориво и горенето на какво ли не и мръсните неизмити улици, по-чисто в София няма да стане.
143
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Две неща виждам в "новината". Първо, пак ще ни крадат с нови ненужни системи и второ, пак имитират грижа за чистотата на въздуха, а реално след техните "мерки" въздуха ще стане по-мръсен.