1,60 лв. за билетчето в София? И Сметната палата нe одобри

Нямало обосновка защо цената трябва да е именно такава
Обновена: 18 май 2017 09:05 | 18 май 2017 07:53, Василия Пейчева
33
1,60 лв. за билетчето в София? И Сметната палата нe одобри
Снимка: Архив, Булфото

Три месеца след като столичани спечелиха на първа инстанция битката срещу увеличението на билета за градския транспорт, и одит на Сметната палата установи, че по-високата цена е определена без никакви мотиви.

От одита на финансовото управление на столичния Център за градска мобилност (ЦГМ) за периода от 1 януари 2014 г. до 30 юни 2016 г. става ясно, че предложението на директора на ЦГМ (тогава Симеон Арнаудов, който по-късно беше уволенен заради скандал с ремонт на спирки на градския транспорт) за увеличение на цената билета на 1.60 лв. не съдържа информация за механизма, по който е определена предложената по-висока цена. Не е посочен и анализ на ефекта от предложената мярка, пише "Сега".

"Това, което казва Сметната палата, не е, че няма обосновка за цената на билета, а че механизмът за образуването не е достатъчно експлицитен", коментира настоящият директор на ЦГМ Христиан Петров. Той обясни, че записаното в предложението на бившето ръководство приходите на дружеството да се увеличат с 15 млн.лв. след промяната на цената вече е факт. Те са дошли от продажбата на абонаментни карти.

Точно заради липса на финансова обосновка защо цената трябва да е именно 1.60 лв. Административният съд в София отмени увеличението. Столичната община обаче обжалва решението.

Друго нарушение, което е открила Сметната палата, е, че в дружеството съществува порочната практика да се избират директори на ЦГМ, без да се спазва общинската наредба за публичен подбор на шефове на общинските дружества, "тъй като решението на СОС за откриване на подбора не съдържа бизнес задача в съответствие със стратегия за развитие на дружеството и критериите за подбор не отговарят на нормативните изисквания".

Всевъзможни пропуски и нарушения са открити и при възлагането на обществени поръчки и изпълнението на сключените договори на дружеството. Например при една поръчка е допусната промяна в първоначално обявените условия и така е сключен договор с участник, който не отговаря на посочените изисквания. Сключването на договор, без да са представени всички необходими документи от избрания за изпълнител участник, е един от най-фрапиращите примери за нарушение от страна на ЦГМ.


33
Още от
Напиши коментар Коментари
30
0
 
0
 
! Отговори
Петърчо преди 1 година
Сегашната цена е изнудване да се купуват неизгодните абонаментни карти за сметка на далеч вече по-неизгодните билети. Това е мафиотски подход сравним със силовата застраховка. Важното е да се се увеличи мелкодобива а да се минимизира мученето както би казал един от героите на Тери Пратчет. Лошото е че както винаги всички са против и на края тези които имат последната дума пак ще им дадат благослов на СКГТ да крадат народа. А и да стане някое чудо мислите ли че някой ще ви върне похарчените пари?
29
0
 
5
 
! Отговори
тя преди 1 година
Най- големи кражби има в гратския транспорт! Няма да плащам на крадците, заемащи ръководни постове!
28
1
 
7
 
! Отговори
тя преди 1 година
Пътувам гратис ! Няма да плащам на Йорданка 1.60 за внесени от нея втора ръка превози платени като за първа! До кога ще сме помийната яма на Европа?!
27
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
При тази ситуация и предвид, че сега тези транспортни средства са купени с Европейски средства, как ще ги отчетат?
26
0
 
11
 
! Отговори
рррррррррр преди 1 година
Този не одобри, онзи не одобри, а билета си е 1,60! Защо Картофелия е още кмет и до кога? Не е ли време да си разходи еднопосочно до Белчин последния нов тоалет?
25
0
 
9
 
! Отговори
ФЪНДА преди 1 година
Обосновавам се еднага - ЗА ДА МОЖЕМ ДА ГЕПИМ ПОВЕЧЕ ПАРИЧКИ !!!
24
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 2007-ма година все още успявах да издържам да пътувам редовно с градския транспорт на София, но над 2 часа сутрин и над 2 часа вечер ми дойдоха в повече и спрях да го ползвам. Сега вече 10 години много рядко ползвам градския транспорт 2-3 пъти месечно и се чувствам човек, при това гледам по възможност да ползвам метрото, въпреки че то е с доста ограничен обхват и покрива под 5% от територията на София.
23
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Поскъпване на пътуването с градския транспорт на София и влошаване на самият градски транспорт - това става при демокрацията и пазарната икономика.
22
0
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
Принципно никога не може да има финансова обосновка за билети от по 1,60 лева и неколкократно по-евтина карта за цялата градска мрежа или за отделни линии. Това е политика на мафията, които насила ни кара да си купуваме карти за градския транспорт, въпреки че много хора го ползват рядко. Преди години (преди 1989-та) това работеше - картите не бяха скъпи и човек лесно си купуваше карта за три месеца за цялата градска мрежа за 13,50 лева и ползваше добре развит градски транспорт. Сега не е така.
21
0
 
8
 
! Отговори
ля ля преди 1 година
и като са ги открили нарушенията - КАКВО СЛЕДВА??
...хората продължават да си плащат и толкова!
20
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Върнете ми парите! Фостафка!
19
0
 
14
 
! Отговори
шоп преди 1 година
Егати държавата дето не може със съдебни решения да принуди една община да отмени вече незаконното си решение и да ни обезщети за това. И после искат ние да спазваме законите...
18
1
 
14
 
! Отговори
123 преди 1 година
Абе, кво очаквате от ГЕРБ ??? Само далавери, нечисти сделки и пр....
17
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И сега какво? Логично е да се въведе едногодишен безплатен транспорт за всички съвестни граждани, дупчили незаконните билетчета. Останалите така или иначе пътуват безплатно - поне да е за всички, то така или иначе вече е платено.
16
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
нз К'во заплашват с икарусите, по линията която аз пътувам са си те, ама цената ми е като за нов мерцедес след автомивка!
15
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е, СЕГА ЩЕ НАПИШАТ МОТНИВИ И ЩЕ НАПРАВЯТ БИЛЕТЧЕТО НАПРАВО 2 ЛЕВА.
ТАКА ДЕ, ЖИВОТЪТ ПОСКЪПВАО, КУПУВАМЕ ЧИСТО НОВИ ТРАМВАИ.
СОФИЯНЦИ ИМАТ ТЛЪСТИ ДОХОДИ, МОГАТ ДА ПЛАЩАТ.
14
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не ви ли стана ясно, че в РБ властта не е***ва съда? Съдът решил, сметната не одобрява, но общината не рачи да се съобрази ни със съд ни със сметна палата и билетчето си остава на тая безумна цена, изсмукана от пръстите на кметицата! Същата история като с винетките! Демек, кат ми викаш дедо попе, кой ли те слуша! Но ако решат да върнат старата цена, съвсем случайно, какво става с прецаканите с картите? И с винетките тоже?
13
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защо билетите за трамвай не са на половина от тези за автобус?
12
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А защо не е 1.50, а 1.60? И без това за група от хора/същества това не е от значение, защото те пътуват без билет, но с повишено внимание. За останалите е по-удобно, когато търсят пари по джобовете си, а и на шофьорите да броят заветните сребърници.
11
0
 
18
 
! Отговори
Пипи преди 1 година
Интересно, за какво ли са похарчени тези 15 млн лева?