Ново западно изследване установи, че ежедневната консумация на авокадо и манго може да подпомогне здравето на сърцето при хора с преддиабет. Изследователите са си поставили за цел да тестват дали малки промени в хранителния режим могат да подобрят сърдечносъдовите показатели, споделя Britt Burton-Freeman, доктор на науките, главен изследовател на проучването.
Специалистката допълва, че хората често се усещат претоварени от големите промени, а това изследване подчертава, че човек може да започне с нещо съвсем просто и пак да постигне положителни резултати.
За да проучат ефектите от диета, включваща манго и авокадо, изследователите са проследили 82 възрастни с преддиабет в продължение на 8 седмици. Половината от тях били разпределени на случаен принцип да консумират по една чаша манго и една чаша авокадо всеки ден, докато другата половина консумирала различни храни, осигуряващи същия брой калории. И двете групи получавали предварително приготвени закуски, междинни хранения и по избор обяд или вечеря, но също така имали възможност да правят и собствени хранителни избори у дома.
Преди и след изследването учените измерили дилатация, медиирана от потока (FMD) – тест, който показва колко добре се отпуска вътрешната обвивка на кръвоносните съдове, наречена ендотел, в отговор на увеличения кръвен поток. Участниците в групата с манго и авокадо отбелязали средно 1% подобрение на FMD, докато при контролната група се наблюдава лек спад, съобщават изследователите в списанието на Американската сърдечна асоциация (Journal of the American Heart Association).
Това откритие е значимо, тъй като всяко увеличение на FMD с 1% се свързва с около 13% по-нисък риск от сърдечносъдови събития, като инсулт или инфаркт.
Мъжете в групата с авокадо и манго също така имали малко по-ниско средно диастолично кръвно налягане след осемте седмици, докато при контролната група тези стойности се повишили. Изследванията показват, че дори минимални понижения на диастоличното кръвно налягане могат съществено да намалят риска за здравето на сърцето.
Източник: 2 плода, които подобряват сърдечното здраве при преддиабет
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Стартът на търговията със SpaceX даде тласък на Wall Street в последния ден от седмицата
Кадър на деня за 12 юни
Rolex вдига глобалните цени на златните си часовници
Рекордни премии на Мондиал 2026: Световният шампион ще спечели 50 млн. долара
Френският стартъп Mistral AI води преговори за набиране на около 3 млрд. евро
„Стара планина холд“ разпределя дивидент в размер на 3,34 млн. евро
Среднощна вкуснотия за Мондиал 2026: Рецепта за сандвич с кашкавал
Венера в квадрат с Хирон носи промяна за 3 зодии от 13 юни 2026
Рецепта за тесто за диетична пица
Историческо! Канада спечели първа точка на Световно първенство
Канада – Босна и Херцеговина 1:1
Ще има ли бомбастичен трансфер? Янев реши за Десподов
ЦСКА с исторически ход
Пропада огромен трансфер на Левски в последния момент
Левски с важна новина
Новолуние в Близнаци на 15 юни: Търсим радостта, но показваме и талантите си
Таро карта за 13 юни, събота
Дневен хороскоп за 13 юни, събота
30 цитата на Уейн Дайър, които ще направят деня ви по-добър
Класика за вечеря: Пилешко с гриловани зеленчуци
Орехов щрудел по австрийска рецепта
Глобите за телефон зад волана не работят
Глобиха няколко фирми за бързи кредити
Евростат: Eдва 41% от родните фирми залагат на онлайн присъствие
Европейска държава въвежда режим на тока заради електромобилите
ЕЦБ: Дръжте кеш у дома за кризи
Китай: Чужди разузнавания шпионират с костенурки и риби
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана
Рекордна жега може да повтори катастрофата от 1877 г. и да погуби 4% от населението на Земята