За 21 години в столичното метро - три фатални случая

Заради зачестилите инциденти слагат огради, първо на "Опълченска" и "Васил Левски"
16 авг 2019 06:50, Александър Попов
21
За 21 години в столичното метро - три фатални случая
Снимка: Булфото, архив

За 21 г. в столичното метро са станали три инцидента, които са завършили със смърт - един нещастен случай и две самоубийства. Инциденти обаче не липсват, а само в рамките на 24 часа през тази седмица станаха два такива на една съща станция - "Сердика". При единия мъж изпусна газовия си пистолет на перона, който гръмна, а при другия дете слезе на релсите и се върна обратно, след като изпуснало зарчетата си.

Заради зачестилите случаи ще бъдат поставени прегради на 12 станции от линии 1 и 2, както и на всички спирки по строящата се в момента трета линия.

Още по темата
Преградите са с врати, които ще се отварят едновременно с тези на влака. Така чакащите на станцията хора ще бъдат предпазени от падане или навлизане на релсите.

"Обществената поръчка за доставка, монтаж и проектиране на автоматични перонни прегради за първа и втора линия на метрото вече е към края си, като се очаква тя да приключи през септември, момента се уточняват последните документи, след което ще бъде подписан договор. Първите врати ще бъдат поставени на две от най-натоварените станции "Опълченска" и Стадион "Васил Левски", съобщи пред "Труд" директорът на "Метрополитен" проф. д-р инж. Стоян Братоев.

Първоначално ще бъдат купени прегради за тези две спирки и те ще бъдат поставени през лятото на 2020 г. След анализ и тестове се очаква да бъдат поръчани прегради за още десет станции, като в тях ще влизат и двете спирки "Сердика" към линии 1 и 2.

"Това ще се случи за още 24 месеца", каза още инж. Братоев. Прогнозната цена за първите две прегради е 3.2 млн. лв. без ДДС, цената за останалите десет ще бъде на стойност около 15 млн. лв. без ДДС.

Изпълнителят на поръчката ще трябва да затвори с прегради пероните в зоната на спиране на влака общо 85 м. след което ще се проведат тестове и ще бъдат пуснати в експлоатация. Вратите трябва да са високи 170 см. На първия и втория лъч на метрото няма автоматично спиране на влака, за разлика от третия. Това налага разработване на специално табло, снабдено със сензори, които да отчитат точността на спиране на мотрисата.


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
1
 
4
 
! Отговори
Гoшу преди 1 година
До Жо

А ти за линия 2, дето ходи до МОЛ Парадайз май не си чувал, а?
16
4
 
4
 
! Отговори
Жо преди 1 година
До Дани № 15
АМИ ТЯ линията в момента на практика е само една, с разклонение на станция Младост І.
Новата линия, която в момента се строи, ще бъда оборудвана с такива прегради. Там ще се движат съвсем различни влакове, които са с пантограф на покрива, като трамваите.
15
0
 
6
 
! Отговори
Дани преди 1 година
Виждал съм го това. Идеята е добра за превенция на нещастни случай, но не и ако някои реши сам да се метне. Това обаче означава че всички влакове трябва да са с еднакво разположение на вратите, което вероятно ще доведе до това, че по една линия ще се движат само един модел влакове.
14
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Супер ... сега ги направете автоматични и денонощни, както е на мест и грешка няма да имате ;)
13
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всичко хубаво, но както се каза в долните коментари, трябва да се поддържа в изправност. За разлика от ескалаторите, които могат да се изпозлват и статични, то ако системата за автом. врати откаже, е твърде възможно да се стигне до ситуация до която мотрисата спира на станцията, предпазните врати не се отварят и пътниците не могат да слязат или качат. Или пък ако датчика за позициониране не сработи, вратите на мотрисата да се окажат между две предпазни. Съответно става блъсканица и неразбурия.
12
0
 
14
 
! Отговори
pesimist преди 1 година
Идеята е добра,но как ще се реализира не знам.Метрополитена не може да си поддържа ескалаторите и пътеките ефективно а тези нови съоръжения ще искат ресурс за поддръжка и обслужване.
11
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ГРОБ трябва да УСВОЯВА!
10
3
 
10
 
! Отговори
Гoшу преди 1 година
До 9

Кви наши пари бе, скъсаняк? Тези пари са и мои и с кеф искам да сложат прегради. Всички съвременни метростанции имат такива. Даже се чудя, че ще сложат. В Лондон имат само няколко станции. Ама бай Ганьо пак недоволен
9
11
 
9
 
! Отговори
някоя си там преди 1 година
Ако правилно съм разбрала, заради 3 инцидента за 21 години ще се похарчат един бол пари. 2 самоубиеца (а те и под влаковете на БДЖ скачат) и някоя заблеяла, която може и обикновено МПС да я блъсне. Ми по тази логика да се махнат мостовете, щото скачат и от там, да се забранят лекарства, ножове, всички МПС и ... абе всичко. Мирише ми на пране на пари, което е на на наш гръб, отново!
8
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Направо сложете и пoрноскенери, хем да ни гледате на аванта, хем да изперете още 50-60 милиона от нашите пари.
7
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До До ongobongo

Не, просто вярва, че Бойко Борисов го е построил, даже може би лично е копал с багера!
6
4
 
16
 
! Отговори
До ongobongo преди 1 година
Хаха, кой знае от коя дълбока провинция изпадаш! В София метро има от 1998г.
5
13
 
11
 
! Отговори
ongobongo преди 1 година
Не знаех , че преди 21 години е имало метро в София?
4
8
 
5
 
! Отговори
ля ля преди 1 година
навсякъде огради и заграждения!!!
*** управници!!!
3
7
 
7
 
! Отговори
Жо преди 1 година
МЕТРОВЛАКОВЕТЕ по старите линии са различни модели и няма да съвпадат вратите на перона с тези на влака.
2
16
 
14
 
! Отговори
нормален преди 1 година
Загдето някой си изпуснал пищова, ще слагат огради. Правилно ли съм разбрал.
1
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кога минаха 21 години?