Стоян Братоев: Метрото ще покрива всички големи квартали в София

Схемата е 3 диаметъра на метрото и 6 линии, каза той
12 яну 2024 11:23, Анисия Иванова
13

Започна строителството на новата линия на метрото, която ще преминава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" и ще стига до бул. "Цариградско шосе". Крайният срок за изпълнение е 2027 година. Очакват се 75 хил. нови пътници по тази линия.

"За всички участъци, които започват да се строят, първо се правят прогнозни натоварвания и едва когато се окаже, че има натоварване, което трябва да бъде за метро, а не за останалите градски транспорти, се планира съответният участък", заяви изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев в студиото на "България сутрин".

Той поясни, че финансирането на проекта е осигурено.

"Всеки участък започва с обосноваване за потребността на този участък, след това се търси финансирането и след това се говори за обществени поръчки. Този участък частично се финансира миналата година от неусвоени средства от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.", около 20% е финансиран по нея, следващата стъпка е Столична община, която взе заем от Европейската инвестиционна банка, с тези средства и малко помощ от бюджета проектът е обезпечен изцяло", обясни инж. Братоев в ефира на Bulgaria ON AIR.

С изграждането на новата линия ще бъдат изградени и няколко буферни паркинга. На станцията на "Арена София" е предвиден паркинг за 120 коли, на "Владимир Вазов" също 120, а на "Цариградско шосе" е предвиден паркинг с възможност за 250 автомобила.

Инж. Братоев поясни, че линията на метрото ще бъде пусната наведнъж, а няма да се пуска в експлоатация на етапи поради сложността на дейностите, свързани с изграждането на станциите и тунелите.

"Тунелопробивната машина е едно много сериозно съоръжение. Аз го наричам завод под земята. Отначало няма нищо пред машината, а на 10 метра след нея вече има готов тунел. Разбира се, има много съоръжения към тази машина, които трябва да обезпечат, за да може да стане този тунел. 84 метра е дълга машината, 1 600 тона тежи, това е огромно чудовище. Тя ще бъде монтирана на "Цариградско шосе" и постепенно ще минава станция по станция", разясни гостът.

По думите на инж. Братоев подготовката на един участък от метрото започва още 5-6 години преди самото му реализиране. Планове за метро във всички най-населени части на София има, но те ще отнемат време.

"Нашата схема е предвидена от 3 диаметъра на метрото да има 6 линии. Всяка линия да има отклонение и по този начин да се покрият всички големи жилищни квартали на София", допълни още изпълнителният директор на "Метрополитен".

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
2
 
1
 
! Отговори
Grom преди 3 месеца
Метрото до Бургас се нарича БДЖ. Техните влакове се движат със сходна скорост - 60-80 км/ч макс.
12
1
 
1
 
! Отговори
искам метро преди 3 месеца
до Бургас . качвам се и право в морето .
11
0
 
1
 
! Отговори
Аноним преди 3 месеца
Метрото е ново удобно европейско
10
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Е от това метро колко е откраднато,бедна ви е фантазията.
9
0
 
4
 
! Отговори
Алекс преди 3 месеца
Софийското метро е отлично,едно от най-добрите в Европа.Работи се в правилната посока.
8
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А ти Столипиново ще го покрива ли метрото !!!?
7
1
 
2
 
! Отговори
до 6 преди 3 месеца
Може би......никога!
6
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А от Мол Парадайз през Кръстова вада,кв.Витоша,Ст.град кога.Том положението е трагично...
5
2
 
0
 
! Отговори
некой преди 3 месеца
До 3 Много ги знаете нещата, навътре сте в материята, сигурно сте строител
4
10
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
София дори по най дългия маршрут от единия до другия край се прекосява за 25 минути с кола когато натоварен трафик.
3
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тоя няма ли да го пенсионират вече?! Вечният метростроител! Там ако се разрови някой в бумагите, каква миризма ще се разнесе... Котарашките фирма на Тиквата "усвоиха" стотици милиони през годините в проект, който е доказано икономически неефективен
2
6
 
3
 
! Отговори
alf преди 3 месеца
еми който го кефи да обикаля през младост за цетъра нека се вози. с кола е по бързо
1
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тряба и Перник да покрие, или поне Квартало.