След Крушевец: Вече не разхождат децата по тротоарите

Хората в десетки села са главни герои във филм ала "Оцелявай трудно"
Обновена: 15 сеп 2014 08:47 | 15 сеп 2014 07:18,
13
След Крушевец: Вече не разхождат децата по тротоарите
Снимка: архив Булфото

Хората в десетки села са главни герои във филм ала "Оцелявай трудно". През селищата им минава огромен трафик от коли и камиони за Гърция, Турция и Румъния. Още преди трагедията в Крушевец кметовете са поискали допълнителни камери и патрули. Но все още чакат отговор, пише „Стандарт”.

Хората вече не разхождат децата си по тротоарите. "Нормално е да ни е страх. След трагедията в созополското село Крушевец треперим всеки ден. Гледаме си децата у дома и по дворовете. Излизаме навън само в краен случай", каза Таня Давкова от петричкото село Дрангово, цитирана от изданието. През селото минават огромен брой коли и камиони по пътя за Гърция. Хората пък още коментират трагедията, която застигна Крушевец. В четвъртък сутринта пиян граничен полицай връхлетя с минивана си на тротоар и уби 11-месечната Красимира.

Още по темата
Кметът на Дрангово Ангел Балтаджиев е готов да изкара всички жители на улицата и с жива верига да спрат движението на тирове за Гърция. Вярва, че само така ще им обърнат внимание. Защото положението не се търпи. Няколко пътни инциденти като по чудо се разминаха без жертви през последните месеци. "Преди време два тира се сблъскаха до селото. Преди 20 дни камион помете лека кола насред селището и тираджията офейка към южната ни съседка. Обадих се на полицията, та го хванаха на границата. Трябва да убият човек, че тогава да се вземат мерки за безопасност. Не искаме да сме второ Крушевец", казва селският управник пред „Стандарт”. Поне 20 майки има, които бутат колички с бебета в селището. Повечето от тях вече не смеят да излязат навън и да се движат по тротоарите.

Местните хора протестират заради огромния трафик от леки и товарни автомобили през селището им, което е с тесни улици. Колите бяха пренасочени през населеното място заради строителството на автомагистрала "Струма". "Не се издържа вече. Хората са вдигнали ръце от пустите возила. Човек не може да излезе спокойно из селото. Карат с висока скорост шофьорите, при позволена скорост от 50 км, те фучат с близо 100 км. В момента тук върви усилна земеделска работа. Жителите ни ходят с каруците до нивите си. Ще стане някоя беля, ще загубим човешки живот", казва Балтаджиев.

Подобна е картината и в другите населени места по пътя за Гърция - Марино поле, Чучулигово и Кулата. В Кулата на няколко пъти се вдигаха на бунт с искане за друг алтернативен маршрут на магистралата в ремонт, но не бяха чути. Протестираха и срещу бързите коли. "Глас в пустиня. Не ни обърнаха внимание. Улицата е тясна, а карат като на състезание. Сложиха една кутия, но в нея няма видеокамера, бутафорна е", казва кметът Димитър Манолев. 77-годишният жител на селището Богдан Вилянов издъхна, след като бе пометен на пешеходна пътека в Кулата от лек автомобил "Ситроен". Инцидентът стана на 18 май миналата година около 12,30 часа.

Губим войната с тировете, твърди кметът на видинското село Цар Симеоново Емил Димитров. От 7 години той и съселяните му се борят срещу тежките камиони, които застрашават живота им и съсипват къщите им. Писали са писма до областните управители, до президентите, до Народното събрание, но резултатът е нулев. Откакто са пуснали моста между Видин и Калафат, спасение няма. За 24 часа през селото преминават 1600 тира.

109 мобилни камери, разположени в полицейски автомобили, са "на трупчета" и не могат да бъдат използвани в борбата срещу нарушителите на пътя, пише още „Стандарт”, цитирайки източници от МВР. Това се случва заради решението на Върховния административен съд, с който мобилните устройства бяха обявени за незаконни. С тях не могат да бъдат санкционирани шофьорите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още по темата: катастрофаКрушевец
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
2
 
! Отговори
до 10 преди 9 години
Кьорав ли си бе че си праснал тия големи букви?
6
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Varg, то толкова много години спамиш форумите, а още не можеш да пишеш! Пише се "покрай", а не "покраи".
5
2
 
6
 
! Отговори
234 преди 9 години
Ами сложете им легнали полицаи през 200 метра започвайки от 2км. преди населеното място и свършваки 2км. след него. Това е нещо което може да направи за един ден и не изисква почти никакво усилие. Освен това не е скъпо.
4
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Както се казва в рекламата "Гърците са го измислили". При тях пътят обикновено минава извън селото и има отбивка, а селото е на 1-2-3км от пътя. Е, имат и главни пътища през населени места, то няма как иначе, но където са могли са го направили по този начин. И сигурно са спестили доста човешки животи. Да питам и аз, какво става с онзи ......, който прегази с джипа си 4-годишния Паоло в пешеходната зона на Стара Загора? Нещо, закони, съд, затвор, глоби? Или пак по старому?
3
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Как се прави опит да се измести фокуса от истинският виновен за смъртта на бебето. Камери нямало,не знам какво нямало,а се знае че България е на едно от челните места по брой полицаи на глава от населението. Истинският виновен е пияния полицай, който се опитват да прикрият,отново. Полицай с няколко акта! Това означава, че още поне двадесет пъти са го пускали колегите му. И не сте забравили че от 60 екипа пътни полицаи, само един не взема подкупи.
2
2
 
7
 
! Отговори
до 5 преди 9 години
Така е. Навсякъде са само шушу-мушу.(да не пострадали от тоя или оня) после плачат. иначе, през много села минават огромни чудовища - тирове, автобуси, комбайни, къщите се тресат и тези до улицата се пукат яко. А леките автомобили летят с големи скорости и случи като този няма да са рядкост. Не знам защо се бавят или не се правят заобиколни трасета извън населените места. Явлението е масово и изобщо не се работи в тази посока. Това е абсолютно диво основна път да минава насред населеното място.
1
1
 
10
 
! Отговори
sofeto преди 9 години
109 мобилни камери, разположени в полицейски автомобили, са "на трупчета" и не могат да бъдат използвани в борбата срещу нарушителите на пътя, пише още Стандарт, цитирайки източници от МВР. Това се случва заради решението на Върховния административен съд, с който мобилните устройства бяха обявени за незаконни. С тях не могат да бъдат санкционирани шофьорите.