Нужда от подкрепа: Авиацията бедства, чартърни полети - нула

Финансови грантове биха подпомогнали сектора, смята Светослав Станулов
10 дек 2020 17:52,
29
Нужда от подкрепа: Авиацията бедства, чартърни полети - нула
Снимка: БГНЕС

Авиационният сектор бедства и имат сериозна нужда от допълнителна подкрепа. Финансови грантове за част от изгубените приходи сериозно биха подпомогнали българската авиоиндустрия. Това обясни пред БНР Светослав Станулов, председател на УС на Асоциацията на българските авиационни компании. Тя обединява около 80% от българските компании и бази за техническо обслужване.

Приходите на европейските авиопревозвачи спрямо миналата година са намалели с около 73%, съобщи Станулов. За българските авиокомпании приходите от редовни полети са намалели с около 65%.

"Чартърните превозвачи обаче са със съкрушително намалени приходи. На годишна база може би с 85-90%", обясни Светослав Станулов. "Чартърните превозвачи в България нямат никакви полети в последните 4-5 месеца. Нула", добави той.  

Това не позволява на компаниите да покриват постоянните си разходи. Използвани са вече всички финансови резерви. Авиокомпаниите имат допълнителни специфични разходи, които няма как да бъдат спестени, подчерта Станулов.

В българските авиокомпании са заети около 4000 – 4500 души. Малко са съкратените, защото става дума за висококвалифициран персонал.

Големите разходи са свързани с поддържането на машините в летателна годност. Авиокомпаниите плащат за паркинг, за техническо обслужване, което макар и по-малко, когато самолетите са на земята, е задължително. Освен това плащат 40% от работната заплата по мярката 60/40 плюс разходи за тренировка на персонала, допълни Станулов.

"Много е възможно да започнат масови фалити", предупреди Светослав Станулов. По думите му неслучайно в Европа и САЩ има финансови грантове. "Пример – от намалелите приходи 20-30% се субсидират от държавата. На повече не се и надяваме, но без такава помощ е изключително трудно на всички ни в момента", коментира Станулов. Според него подобни финансови грантове сериозно биха подпомогнали авиоиндустрията.  
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ама то не само нашия президент ами май всички льотчици не са особено умни..До вчера пръсксха вируса от самолетите, а днес реват, че всички били болни и никой не искал да лети с тях..Уникално *** парчета
20
1
 
1
 
! Отговори
Всичко е нагласено преди 3 години
пак ще пръскат по изборите.
19
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Авияцията докато пръскаше вируса не ривеше!!Ама който гроб копае другиму сам пада в него!!Ай сега пъскайте вируси де!
18
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
авиацията га яди кИфтета(га разгоря пандемията) не рИва...
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Важният въпрос е какво с се случва с квалификацията и уменията на пилотите, които не летят. Към тях трябва да се насочи вниманието - тренажори, учебни полети. Компании ще се намерят, но ще има ли пилот в самолета?
16
2
 
5
 
! Отговори
Зазз преди 3 години
КОВИД-19 - идеалното оправдание за всеки некадърен меринджей.
15
2
 
0
 
! Отговори
V преди 3 години
Не мисля че са кофти компания .А й цените им си бяха нормални .То има значение и как купуваш билета. Това което ми харесваше при тия е че даваха български вестници защото когато си в чужбина губиш представа за ставащото в България и имаш нужда да влезеш в час .Поне аз имам нужда да се информирам. А обслужването е било на ниво .Имал съм проблеми с друга компания която обединяваше полети и трябваше да вися .Само че който прави бизнес да си носи рисковете не само печалбите и да не гласува за герб.
14
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Въпросния Светослав Станулов или какъвто е там, да не се окаже, че е свикнал само да лaпка парички? Точно той ли ще иска подкрепа? Нали същият е управител на Институт по въздушен транспорт? Значи реално той е една от основните причини за краха на този бранш в България. С монополи и изключване на конкуренцията не става!
13
2
 
9
 
! Отговори
DD преди 3 години
Тоя проклет сектор да фалира и реформира, алчниците реват за пари нонстоп.Докато летяха деряха по 5 кожи.Супер надценен сървиз,кога трябваше да свалят самолетите политиците ги защитаваха,разнесоха гнистта навсякъде.Пример,Австралия и Япония трябваше да имат 0 заразени.Неее кааак ше спираме самолелетите.. ай ше ви у алчниците. Да фалират до един.Първите милиарди къде отидоха...в CEO-то.. Ми да им събираме пари за паркинг а ...наглиииии
12
5
 
12
 
! Отговори
А хиперзаплатите преди 3 години
в РВД/ръководство на въздушното движение/откъде идват?То какво ръководи,като няма движение?Или ще поиска,след като постъпленията от авиокомпаниитеса намалели,държавата да им поеме масрафа?Готина работа ще е,хем нищо неправиш.хем много хилядарки в джоба.Не напразно корупцията за приемане наработа в РВД е чудовищна,по-лесно е да станеш депутат.
11
2
 
0
 
! Отговори
V преди 3 години
До АнонименМного се радвам за твоите черва :) А що се отнася за мнението ти за мойте акъли или начин на изразяване естествено че НЕ ГО ИМАМ ЗА ОБЩЕСТВЕНО ПРИЗНАНИЕ защото обществото го е оценило 7 пъти + и 2 - За да побеждаваш първо трябва да се научиш да губиш ;) Тоест имаш много да учиш ;)
10
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До VНаправо ми се обръщат червата, когато някой, който пише "наще" ръси акъл!
9
0
 
15
 
! Отговори
защо преди 3 години
Грантове за хотелиери, грантове, за ресторантьори, грантове за фитнес, грантове за фризьори, грантове за .... А на бай Иван му конфискуваха ракията в мазето. Ама нека му е - всички по бизнес, той на лозето.
8
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Важното е че Пайнер са компенсирани.Силикона се поддържа.Кой ще помага на инженери, те нямат силикон , джуки, дупари , дрешки от бутици и.т.н
7
0
 
7
 
! Отговори
Мартин преди 3 години
По-малко градове, повече държави. Сега нискобюджетните имат полети до всяка паланка в Германия, Италия и Франция, а в същото време до някои страни има само полети на нормално бюджетни и то до столицата само.
6
6
 
20
 
! Отговори
анонимен преди 3 години
Ще си почине малко природата от глупостите ни. Куцо и сакато лети безцелно по цял свят.
5
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Може да има чартърни полети до Дубай на болни олигарси.
4
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А га вземат по 20-30 хиляди месечно заплати не плачат нали? Що ли не вярвам,че са зле?
3
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да си слагат ваксините и да си помагат едни на други бе. Нали до оня ден разправяха че ще искат задължителни ваксини да се пътува със самолетите. Да се спасяват
2
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всички искат помощ на база приходи от минали периоди, което е нереално. Ако има помощи те трябва да са на без % от деклариранта и обложена печалба.

Спонсорирани публикации