Енергопреносната ни система няма да издържи на голям брой е-коли

В България към 1 юли са поставени към 800 зарядни станции
22 авг 2022 16:23, Анисия Иванова
20
Енергопреносната ни система няма да издържи на голям брой е-коли
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

В България има инсталирани бързи зарядни станции, но те са по-малко, защото са 20-30 пъти по-скъпи от бавнозарядните станции. Цената на електроенергията ще стане основен въпрос в бъдеще, защото с повишаването на броя на електромобили, ще расте консумацията на електроенергия. Такава голяма мощност поне нашата енергопреносна система няма да издържи. Германия преди шест години инвестира 2,5 млрд. евро в енергопреносната си система, за да са готови за нарастването на потреблението на ток. Това каза Васил Стоянов, главен мениджър на Siloel, в предаването „Бизнес старт” с водещ Роселина Петкова.

"Има предизвикателства, но се надявам процесът за преодоляването им да е по-плавен", каза Стоянов.

Част от решението е да се използва фотоволтаична енергия и ние имаме разработка за соларна зарядна станция. Проблемът е, че площта, която е необходима за поставянето на нужното количество соларни панели, е доста голяма. За една 100-киловатова зарядна станция ни трябва около два декара площ с панели, за да може да се захрани.

"Необходимо е КПД на панелите да се повиши значително, което няма да стане скоро”, обясни гостът.

Компанията ни е първата в България, която произвежда бързи зарядни станции. Сертифицирахме нашите зарядни станции в Италия. Германия също много напредна с поставянето на бързозарядни станции, защото там бе приета програма, че до 2025 година трябва да са поставили 1 милион точки за бързо зареждане. Големите производители в Германия принудиха правителството за много големи субсидии за зарядни станции, за да могат да си продават автомобилите. В България към 1 юли са поставени общо към 800 зарядни станции.  Броят е 1:10 бързо към бавнозарядните, разказа Стоянов.

Бавните зарядни станции са по-скоро за домашно ползване, а за обществено ползване би трябвало да се наложат бързозарядните станции. Производителите на бързи зарядни станции в Европа са около 10. Бързите зарядни станции не се произвеждат серийно, а по поръчка на потребителя. Всеки един потребител има различни изисквания към зарядната станция и затова всяко изделие е индивидуално, обясни събеседникът.

Закупуването на електрически автомобил все още е много скъпо и предполагам, че затова в България не са се наложили повече. Що се отнася до създаване на необходими условия за изграждането на инфраструктура за електромобили в страната ни, Стоянов посочи, че има стъпки в тази посока и има промени в Закона за устройство на територията, според които новите паркинги трябва да имат 20% паркоместа за зареждане на електромобили. Поставянето на зарядна станция е свързано с наличието на голяма мощност, а не навсякъде това е възможно.

Каква е разликата между бързата и бавната зарядна станция за електромобили и кои са предизвикателствата през изграждането на предприятие за бързи зарядни станции може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Електрическите коли са измама.
16
1
 
12
 
! Отговори
Безименен преди 1 година
Нали България изнася 60% от електроенергията си навън? За кого няма да има ел. енергия?
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 15 - Чакахме експертното ти мнение
14
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Народе карай тротинетки фиуууууууууууууу!
13
1
 
15
 
! Отговори
Изненадан преди 1 година
Нимааа? И кво спахте 10 години, та не направихте нищо по въпроса? За какво са всичките министерства, специалисти, електропреносни компании и т.н. щом просто не мислят за нищо?
12
1
 
4
 
! Отговори
Я па ти.. преди 1 година
До до 001 7 Ти па откъде имаш 40 000 лева ? Я една проверка от Рашков и НАП.
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Оставете ги да се давят! Така и така ще дтанат алкохолици и наркомани кат родителите си.
10
0
 
0
 
! Отговори
Чиста съвест преди 1 година
Защо някои хора казват на други хора за мен НЕ СЕ ЗАНИМАВАЙТЕ С ТОЗИ ЧОВЕК?!Аз за тях не съм човек ли, а иначе разбрали, че съм важен, но не искат да имам хубаво и приятно бъдеще?!
9
2
 
18
 
! Отговори
Майстора преди 1 година
Ай стига бе, още има ли неразбрали... Тя никъде няма да издържи по света... Междувременно това не е изобщо проблем, понеже суровините няма да стигнат да се заменят и половината автомобили с електромобилчета на батерии... Добрите хора вече го споменаха на световния форум на ОЧЗ в Давос, ама явно не е станало време да се каже на биомасата - вие няма да си замените сегашните автомобили с електроиграчки на батерии, а ще ви забранят да ги карате и няма да имате никакви. Примката се затяга, AGENDA2030
8
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ноември ще почнат да горят трафопостовете,няма да издържи натоварването от по 2 климатика в апартамент
7
7
 
2
 
! Отговори
Гроби Таласомо преди 1 година
Кауне-маймунье;))) Внасяйти Лада Нива и Уаз, нема само ми върите по кефа на тъпите софиянци:))) Софиянци са големи тарикати, *** тва е щот чаз не ги управлявам! Ша внеса много БТР-и, за да мой кат са бунтуват, а ги газа, яко кайма!;))) Бех с жуганя и един джип БМВ, 9-вет цилиндров на бърчина:))) И тва са води джип... Викам му: крайа, бати джипа, той: *** тва е път за трактор... И го пази, вечи...;))) Ужас;))) За кво са ви западни жипаре? Само са фукарите с тей по градовете и магистралите!;)))
6
0
 
7
 
! Отговори
до 001 преди 1 година
Ами да ги пуснат по 20 000 лева, ще си купя 2.
5
3
 
12
 
! Отговори
001 преди 1 година
До what the f*ckсега като ни забранят старите автомобили, щем не щем се качваме на електрички, които са еко ама в мнооого дебели кавички ....
4
1
 
13
 
! Отговори
what the f*ck преди 1 година
По-голяма глупост не можаха ли да измислят. Едва ли има повече от 200-300 електрически коли в България, които се зареждат от мрежата ЕДНОВРЕМЕННО.
3
0
 
16
 
! Отговори
00001 преди 1 година
Добро утро,то не издържа и голямото презастрояване и безброй климатици ......
2
2
 
7
 
! Отговори
Лъжа преди 1 година
Глупост, неадекватност, профанизъм, некомпетентности т. н.!!! .
1
2
 
16
 
! Отговори
Какви Е-коли преди 1 година
В Африканска България според КАТ средната възраст на колите тук е 21 години. Порадната абсурдна статия в това WC