Удавете конкуренцията в син океан

От днес на българския книжен пазар, както и на “Панаира на книгата” в НДК, ще може да се намери изданието на Harvard Business School Press “Стратегията “Син океан””
25 май 2006 15:37,
Удавете конкуренцията в син океан
Книгата е на пазара у нас от днес. Снимка: Locus Publishing
От днес на българския книжен пазар, както и на “Панаира на книгата” в НДК, ще може да се намери изданието на Harvard Business School Press “Стратегията “Син океан””. У нас книгата се представя от издателство Locus Publishing.

От зората на индустриалната ера компаниите застават една срещу друга в ожесточена битка с цел устойчиво и печелившо развитие. Те се борят за преднина пред конкурентите, воюват за пазарен дял, сражават се за диференциране. И въпреки това, тези отличителни черти на конкурентната стратегия не са начинът за създаване на печелившо развитие в дългосрочен план.

“Стратегията “Син океан”” поставя под съмнение всичко, което смятаме, че знаем за изискванията за стратегическия успех.

Авторите У. Чан Ким и Рене Моборньо твърдят, че жестоката конкуренция води единствено до “кървав червен океан” от съперници, които си оспорват един все по-намаляващ източник на печалби. Според авторите пазарната вселена е съставена от два вида океани - червени и сини.

Червени океани представляват всички съществуващи индустрии, където пазарните правила са ясно определени и възприети. Сините океани символизират всички несъществуващи индустрии, които имат възможност да открият ново предизвикателство. Това е непознатото пазарно пространство.

Настоящата книга е базирана на изследване на 150 стратегически хода, които обхващат повече от сто години и над тридесет индустрии.

Авторите са на мнение, че трайният успех се дължи не на ожесточената конкуренция, а на създаването на “сини океани” ­ неоползотворени и все още неразраснали се нови пазарни пространства.

Подобни стратегически ходове, които авторите наричат “стойностна иновация, осигуряват мощни скокове в продажбите и често изолират конкурентите за повече от десетилетие.

“Стратегията “Син океан”” представя систематичен подход как да се обезсмисли конкуренцията и очертава принципи и инструментариум, които всяка компания може да използва, за да създаде и завладее “сини океани”.

Забележителна творба, която преобръща традиционното мислене за стратегиите и прокарва нов, смел път към спечелване на бъдещето.

У. Чан Ким е председател на Boston Consulting Group Bruce D. Henderson и професор по стратегически и международен мениджмънт в бизнес университета INSEAD, Франция.

Рене Моборньо e член на преподавателското тяло към INSEAD и професор по стратегии и мениджмънт.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Спонсорирано съдържание