"Вера Су" не е подал сигнал, че има проблем, преди да заседне

Експерт: Смущаващо е, че на вахта е имало само един човек
Обновена: 8 окт 2021 10:32 | 8 окт 2021 10:32, Елка Василева
32
"Вера Су" не е подал сигнал, че има проблем, преди да заседне
Снимка: архив, БГНЕС

Корабът "Вера Су" не е подал сигнал към "Морска администрация", че има проблем, преди да заседне край бреговете на Камен бряг. Това коментира пред БНТ Христо Христов от Националния борд за разследване на произшествия във въздушен и воден транспорт.

"Корабът, той се вижда вече, когато засяда край Камен бряг, това се наблюдава от тази система за морския трафик, че корабът вече е заседнал, оттам вече е оповестен и морският център за търсене и спасяване, който алармира и ни сезира за това събитие, за да започнат самите действия на "Морска администрация" по проверка на кораба", допълни Христов.

Още по темата

Българските институции са се опитали да се свържат с кораба, но оттам не са отговаряли. Дали причината за това е техническа обаче, не е ясно, тъй като български експерти все още не могат да обследват техническото състояние на кораба поради усложнените метеорологични условия. Работата на експертите на борда продължава паралелно с разследването на прокуратурата.

"Прокуратурата винаги се стреми да търси вината, която е на човек, допринесъл за това събитие, а ние търсим причините. Те са в четири направления винаги - човешкият фактор, технически отказ, здравословно състояние на вахтения и влошени метеорологични условия, които биха довели до това събитие", каза още Христо Христов.

Той уточни, че Националният борд е независим орган и не е в структурата на Министерството на транспорта, а бордът разследва и самото събитие, но и начина на водене на операцията по спасяването на кораба.

"Правим няколко опита да се качим на кораба, за да видим неговото техническо състояние, оборудването, но правим два неуспешни опита, даже единият беше с катер на "Гранична полиция", но вълнението беше много силно и експертите от борда и привлечените външни експерти нямахме възможност", разказа Христов.

Затова не може да се каже дали има техническа неизправност към момента.

"Има версии. За недействие на вахтения към момента, може този човек да му е станало и лошо - версията здравословно състояние, да е припаднал. Тук това, което ни смущава, че на вахта е имало само един човек. По принцип трябва да са двама, второ лице, което да упражнява контрол за заспиване и така нататък", коментира Христо Христов.

Той допълни, че нашата държава е длъжна да се намеси, когато собственикът на кораба не реагира при положение, че има опасност от екологична катастрофа.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
св. опашка преди 2 години
Тоз на кораб качвал ли се е ве? Такова животно ,,борд,, не бяхме чували досега.Говорят глупости за да избегнат истината а тя е - не е открито отклонението от курса и лягането на опасен курс още в открито море.При мълчание на повикване от ГП и Трафик контрола се изпраща лодка или вертолет на ИАМА/ГП. Качване на кораба и констатация на причините,арест на кораба и капитана/по заповед на прокурора и предложение на ГП/ и отвеждане в най-близкия порт. Гърците имат мастърс за подобни действия.
27
0
 
0
 
! Отговори
Хахаха преди 2 години
Пълни глупости говори тоя ***, че на вахта трябвало да има двама души. Май не е е чувал за BNWAS, алармата звъни на 12тата нинута ако офицерът на вахта зааспи, след още 3 минути звъни в каютата на капитана, а след още 3 минути из целият кораб. Къде ги намират такива експерти, тоя май никога е бачкал на кораб.
26
0
 
1
 
! Отговори
до 27 преди 2 години
само дето Суецкия канал е бъкан с влекачи, вълни колкото на Панчаревското езеро и пясъчно дъно не скали и вятър.
25
0
 
2
 
! Отговори
до 27 преди 2 години
абе лаик философстващ. България такова животно брегова охрана тип ЮСЕй няма има гранична полиция. Кораба е наблюдаван през цялото време от тези 20 мин в коуто се отклонява и се забива в скалите.За колко време мислиш най близкия катер от Балчик ще се снеме и ще иде до камен бряг. 30 минути минимум. И какво ще направи, дори и да го достигне на ход. Ще го гърми ли.....
24
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ама разбира се, иначе как ще заседне?! И онзи в Суетския канал не беше подал сигнал за бедствие, преди да заседне и да го блокира!Тук въпросът е, защо нямаме морска охрана, която да следи трафика и да реагира на отклонения? Отговорът е - защото не ни трябва, Америка ни пази! А сега Америка да ви орати брегова охрана! УиУипути! Българското общество е дебuУно!
23
3
 
2
 
! Отговори
нн преди 2 години
Държавата, гранична полиция трябваше на момента да са на мостика и да напишат акта за нарушение на границата на България и вероятните причини. Жалко, че България не може и да помогне, нито има влекач да го дръпне, нито има възможност да го разтовари, пълна скръб.
22
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Защо ние трябва да спасяваме кораба? Турция е близо, да идват и да си го спасяват.
21
1
 
0
 
! Отговори
Off преди 2 години
Има версия, че е трябвало да изхвърлят едни чувалчета с бял прах близо до брега. Може и да са се поувлекли с това "близо"...
20
6
 
8
 
! Отговори
истина преди 2 години
Радев държавата потопи, медиите само за Вера Су говорят.
19
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много чудене с тоя кораб бе. Мудна работа, мъчителна. Ама чакаме собственика, ама не знам си какво. Стига с тоя цирк бе. Щом ти застрашава крайбрежието и териториалните води принуждаваш всички да се махат от кораба и действаш както си знаеш. Не да ги чакаш две седмици, ама ще сляза, ама няма да сляза. Европейско корабно право, морски права и какви ли не още клоунади.
18
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Че кой да подаде некакъв сигнал, като всички на вахта са били матрак-пияни, да не споменавам, че може и дрогирани да са били, а капитана /в най-добрата версия/ е спял )))
17
3
 
4
 
! Отговори
до Пешо преди 2 години
абе чук, взимай магарето и отивай да го вадиш
16
5
 
21
 
! Отговори
Пешо преди 2 години
Смятайте какъв майтап сме, след като сума ти време гледаме безпомощно как тая бангия си стои там вече повече от 10 дни. Бутафорна държава с комедианти управляващи. Господ да ни пази!
15
0
 
9
 
! Отговори
dakotabg преди 2 години
Умишлено е заседнал и сега си чака застраховката!Нашите,какво чакаха и все още чакат?Това е въпроса!
14
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Мястото е далече от големите пристанища Варна и Бургас - където му е мястото на такъв кораб за товарна дейност. Как се е озовал там, само Господ знае. Прилича на съзнателна човешка намеса.
13
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не си е платил на екипажа собственика и даже и сега не се появи на място. Това е некъв пишман собственик. Ако правиш вафли ти спират вафлите, а ако имаш кораби отиват в скалите- просто е. Не им е девал заплатите- очевидно е.
12
0
 
6
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 2 години
Пушят диэеляците яку с корабна нафта
11
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Горивото не е проблем да източат..ама да се качат на борда времето е проблем...
10
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Може всичките да са били пияни?
9
0
 
1
 
! Отговори
Бетонни обувки? преди 2 години
Знаете Омерта.