Откриха нов вид кръвоносен съд в костите

Пренася имунни клетки от костния мозък към увредени участъци
23 яну 2019 11:07,
Откриха нов вид кръвоносен съд в костите
Снимка: Reuters

Германски учени откриха капиляри, които проникват в твърдия външен слой на дългите кости, кръвоснабдяват ги и пренасят имунни клетки от костния мозък към увредени участъци, съобщи в. "Дейли мейл".

Учените от университета на Дуисбург - Есен са направили откритието с мишки, след което са установили, че и хората имат подобно кръвоснабдяване на костите. Те се надяват на тази база да бъдат разработени нови лечения за възпалителни болести като остеоартрита.

Новооткритите капиляри са наречени транскортикални съдове, пише БТА.

Открития за човешката анатомия вече се правят много рядко. Повечето специалисти мислят, че основните органи и тъкани са известни.

"Наистина е неочаквано да бъде открита нова и централна анатомична структура, която не е описана в учебник от 21-и век" - каза д-р Матиас Гунцер от екипа.

Досега се смяташе, че кръвта влиза в дългите кости с артериите през края им.

Германските учени са направили откритието, като са инжектирали флуоресцентен маркер в дългите кости на мишки. След това са повторили изследването с малки части от човешка бедрена кост.

г преди 5 години
представяте ли си, нещо там си съществува от милиарди години, ама някой го бил "открил"

Ако бяхме спечелили сега щяха да имат универсално лечение за рака

Какви неща откриват Руснаците браво!

"Учените от университета на Дуисбург - Есен са направили откритието с мишки..."Бреееей, много са им умни мишките на тези бе! А това не го разбирам, честно: "Досега се смяташе, че кръвта влиза в дългите кости с артериите през края им."

Щерю преди 5 години
Затова Софокъл грабнал един кокал - ударил Перикъл и той се развикал...

Доста са изостанали германските учени. Българските медици още от миналият век учат, че освен главната артерия която кръвоснабдява костта отвътре има и артериоли и капиляри които кръвоснабдяваг периоста и от вънка на костта, както има и анастомози между външното и вътрешното кръвоснабдяване.

Доста са изостанали германските учени. Българските медици още от миналият век учат, че освен главната артерия която кръвоснабдяването костта отвътре има и артериоли и капиляри които кръвоснабдяването периода и от вънка на костта, както и има и анастомози между външното и вътрешното кръвоснабдяване.