"Олинеза" ООД - производителят на едноименната майонеза, е заблуждавал клиенти, че продава продукта с 15% намаление по време на своя рекламна кампания, става ясно от решение на Комисията за защита на потребителите, която е наредила практиката да бъде прекратена.
Заблудата е ставала чрез реклами с билбордове по основни артерии извън София, на които освен изображения на майонезата, е имало и залепени и стикери с надписа "-15%".
Потребител е сезирал КЗП, след като е решил, че има такова намаление на цената на "Трапезна майонеза Олинеза", но в магазин е купил продукта на редовната му цена.
При проверката на КЗП е установено, че дружеството е започнало кампания от определена дата и за определен период ценова промоция на два от своите продукти. Но рекламата е заблуждавала потребителите, тъй като от нея не става ясно дали намалението от 15% е калкулирано в цената, на която продуктът се предлага в търговската мрежа, или отстъпката се прилага към всяка цена във всеки обект на каса.
В хода на проверката се установява, че компанията е рекламирала на сайта си и друг продукт с намаление, който не се предлага в рекламираната разфасовка от 2010 г.
От КЗП са проверили и няколко търговски вериги, които са посочени като партньори в промоцията от производителя. В действителност цената там е била намалена, но веригите твърдят, че сами формират продажбените цени по свои критерии.
Ето защо органът е забранил на "Олинеза" да оправя заблуждаващи послания за намаление на цена, каквото реално не съществува.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.