Предстоят шест месеца, в които да се проведат разяснителни кампании за смяната на лева с евро.
"Много се надявам да имаме по-структурирана комуникация. Трябва ключови хора, които могат да препредават посланията да имат живи срещи, на които да разберат какво се случва. Всички са на принципа 33-33-33 - по равен брой хора "за", "против" и колебаещи се. Последните опитват да ги привлекат към една или друга група", заяви PR експертът Пепи Димитрова в студиото на "България сутрин".
Димитрова призова да се говори с хората какво трябва да направят и какво ще стане от само себе си. PR-експертът добави, че българинът има ниска емоционална интелигентност - не обработва информацията с фактите.
“Имаше шокиращи коментари в социалните мрежи - "аз съм предупредил моя управител - или същата сума в евро да ми плаща или да си търси друг служител". Тук става въпрос за онази функционална грамотност, която ние, като нация, в поколения наред не сме изграждали, нашата образователна система не изгражда умения за мислене", коментира Димитрова.
Психологът Михаил Михайлов коментира, че когато става въпрос за пари, определени кръгове се заиграват с тревожността и използват емоционални момент. "Емоциите няма да избягат от нас. Над 50% от бизнеса е "за" приемане на еврото. Обикновеният човек е по-емоционален, 30% са колебаещи се. Доверието към личности е пак емоционален проблем", каза Михайлов.
В ефира на Bulgaria ON AIR психологът изтъкна, че по-трудно ще бъде свикването с еврото при възрастните хора.
"При някои от тях левът е символ на тяхното време, 60-70 години са ги събирали да си строят къща, този лев е като символ на тяхното време. Без кампания мислят, че изчезна тяхното време, на тях им говори, че тяхното време е свършило", обясни психологът.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.