Ако искате да се заредите с енергия, да подобрите концентрацията си и да стимулирате мозъка си, трябва да се откажете от консумацията на хляб, макарони, торта и дори от бира, съветват британски експерти, цитирани от "Дейли експрес".
Специалисти от университета на Абърдийн, Шотландия, са установили, че всички тези ползи човек може да си осигури, изключвайки глутена от менюто си. Глутенът се съдържа в редица храни, в това число и във всички оризови, ечемични и пшенични продукти.
Именно поради тази причина безглутеновата диета е популярна сред знаменитости като актрисата Гуинет Полтроу, певицата Майли Сайръс и шампиона по тенис Новак Джокович.
За целите на изследването 95 души - 64 жени и 31 мъже, са спрели да консумират и пият всичко, съдържащо глутен - хляб, макарони, торти и дори бира, за период от три седмици, преди да се върнат към обичайния си начин на хранене.
Всички участници в изследването са съобщили, че по време на безглутеновия режим физическите и умствените им функции значително са се подобрили.
"Интересно беше да открием, че безглутеновата диета противодейства на усещането за умора, повишава енергията, подобрява концентрация, избистря мисълта, ускорява времето за изпълнение на определени задачи. Не по-малко интересно беше да установим, че никой от участниците не натрупа излишно тегло през безглутеновия период", казва д-р Александра Джонстън от изследователския екип, цитиран от БТА.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Централна емисия
Проституция, трафик на хора: Трима мъже от престъпната група в Новачене остават в ареста
Александра Начева след медала в Бирмингам: "В най-добрата форма съм в живота си"
Централна емисия
НА ЖИВО: ЦСКА – Ботев Враца 4:0, червен картон за Иту в дебюта му
Звезда на ПСЖ вдигна сватба с гореща моделка + СНИМКИ
Роналдо шокира: Кристиано ще спира с футбола
Тотнъм отряза Ювентус
Златната Стилияна Николова: Пълна съм с емоции
Арсенал разкости Ман Сити в дебюта на Мареска и ликува с трофея от Къмюнити Шийлд
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци
Идват резки обрати на времето