Големите мултинационални компании като Мак Доналд'с, Рийбок, Кока-Кола, са решили да прибегнат до нова стратегия за завладяване на световните пазари: сходни маркетонгови концепции за всички страни, рекламни послания, които са валидни навсякъде и могат да привлекат повече потребители, без значение каква е културата или религията им.
След дългогодишни кампании насочени към конкретен регион или страна, маркетинговите специалисти вече са на мнение, че желанията на клиентите от различните държави са сходни, особено за хранителни продукти и дрехи.
“Подрастващите от различните страни си приличат все повече и нуждите на хората са близки, смята Нейдър Тавасоли, преподавател по маркетинг в London Business School. “Преди компаниите трябваше да финансират адаптирането на рекламните кампании към съответния район, защото потребностите бяха много различни, но сега всичко се оеднаквява в световен мащаб.”
“Много от големите компании, особени американските, залагат на глобалната култура, за да бъдат рекламите им по-рентабилни”, подчертава Анди Коркоран, преподавател в Университета Линкъл в Англия.
Световният успех на кампанията на Мак Доналд'с “I'm lovin' it” отвори пътя за универсалните рекламни кампании. Създадено от немската фирма Heye & Partners през 2003, това послание бе прието навсякъде по света, със съвсем малко изменения, и така бе засилен световният имидж на веригата ресторанти за бързо хранене.
“Въпреки че противниците на Мак Доналд'с ги “посочиха с пръст” и ги обвиниха, че предлагат нездравословна храна, причина за наднормено тегло, от компанията избраха удачния момент за тази световна рекламна атака”, смята Стивън Челиотис, президент на Superbrands Council.
Стратегията им изглежда е печеливша, защото приходите на компанията са се повишили с 11%, до 19,1 млрд долара, за миналата година, добавя Челиотис.
Други големи компании решиха да използват същата стратегия и ангажираха за рекламите си звезди от световна величина. Мак Доналд'с нае Джъстин Тимбърлейк, а американският гигант Gap, прозводител на дрехи, се обърна към Мадона и звездата от сериала “Сексът и градът” Сара Джесика Паркър.
От своя страна Рийбок обявиха началото на нова световна кампания, в която трябва да вземе участие американският баскетболист Алън Айверсън, рапърът Jay-Z и актрисата Луси Лиу. Мотото на кампанията ще бъде “I am what I am” (“Аз съм това, което съм” ) и целта й ще бъде да покаже истинската същност на звездите, участващи в рекламата.
Колкото до Кока-Кола, те искат да лансират реклами, които да възстановят стаута им на “световна икона”, обяснява говорителят на гиганта за безалкохолни напитки Кели Брукс.
Разпространението на една рекламна кампания в целия свят има много икономически предимства. Цената на рекламата спада значително, защото се използва един и същи клип, макар и дублиран на различни езици, а и опаковката на продукта се запазва същата.
Някои анализатори смятат, че американските компании искат да наложат тези “световни” реклами, за да изтеглят на заден план произхода си, тъй като мнението за САЩ в световен мащаб е по-скоро негативно, особено след войната в Ирак. Други пък смятат, че свързването на един продукт с “американската мечта” все още може да впечатли много хора.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
INSAIT получава ново дарение от 1 млн. долара от Google
ЕС води преговори с инвеститори за нов технологичен фонд
Анализатор: Поскъпването на златото девет поредни седмици показа прегряване на пазара
Управляващите решиха заплатите на младите лекари да се уредят с бюджетните закони
Доналд Тръмп и Си Дзинпин има какво да си кажат на срещата в Южна Корея
"Главболгарстрой" изпълнява успоредно строителството на Лот 1 и Лот 3 от Вертикалния газов коридор
Управляващата партия в Грузия иска забрана на опозиционните формации
Кой спестява повече - възрастните или младите българи? (ВИДЕО)
КАТ санкционира хиляди нарушители на пътя, шофьори отказват повече тестове за дрога
Агресивните деца нападат дори възрастни, крадат, дрогират се
Общественоопасни: Хасърджиев и другите обвинени в гей скандала остават в ареста
Нов трус в турския футбол!
Секси баскетболистка се шегува с малките си гърди + СНИМКИ
Ясен е новият селекционер по баскетбол на България
Голямо име застава на пътя на Гришо в Париж
Пеп с много важно решение в Сити, свързано е с Халанд
Ники Митов: Няма по-добър отбор от Левски
Меркурий преминава в Стрелец на 29 октомври – възможни са напрежения в общуването
Книга събира 30 практики, които помагат за изчистване и балансиране на енергийното поле
Психолог: Гневът е нормална емоция и показва, че детето преживява нещо важно за него
Бъди звездата на града с новата колекция NINE WEST!
В крак с модата: Палта за есен/зима 2025/2026 (+Снимки)
Живот без изтощение: Лесни навици за здраве всеки ден
Спипаха млад мъж, 2 часа след полунощ, с дрога във Варна
Ясни се първите победители в Общинските ученически игри 2025/2026
605 евро става минималната работна заплата догодина
Хасърджиев и другите трима, обвинени за гей купона, остават в ареста (ВИДЕО)
Подвеждат под отговорност 35-годишен мъж, задържан при наркоакция във Варна
Maserati MCPURA и Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio с нова ливрея: нови автомобили за спешен транспорт на органи и кръв за италианските карабинери
Изумително откритие: Живот под ледената шапка на Арктика
Вулкан в Космоса: За първи път е открит спътник на планета извън Слънчевата система
Откриха къде на Марс може да има канали с течна вода
Китай планира създаването на експериментално слънце до 2027 г.
Мистериозно: НАСА блокира достъпа до информация за астероид 2025 US6
Откриха 3 планети с размерите на Земята, които може да имат двойни залези