Subaru Forester вече с дизел и автоматик

Моделът разполага със система X-Mode
27 апр 2015 17:09, Диян Пенев
8
Subaru Forester вече с дизел и автоматик
Просветът от 22 см. има решаващо значение в такива ситуации. Снимка: Automedia.bg

Последното поколение Subaru Forester не е сред пазарните лидери в Европа. Причина затова не са качествата на модела. Просто доскоро Forester не предлагаше онова, което избират повечето клиенти в този сегмент - дизелов двигател и автоматична трансмисия.

Първият дизелов мотор на Subaru, разбира се боксер, се появи още през 2008 година, но заради високия си въртящ момент бе наличен само с ръчна кутия. Вече съществува опция и за автоматична трансмисия, като екипът ни имаше възможност да изпробва тази комбинация по уникални и доста сурови терени.

Предлаганата за Forester автоматична кутия е CVT, т.е. вариаторна трансмисия с електронно програмирани предавки, в този случай 7. Трансмисията на японската марка дори си има име - Lineartronic, което трябва да подскаже, че става въпрос за нещо усъвършенствано и различно.

А Lineartronic е именно такава. Тя се държи като умен автоматик, а познатото от подобни кутии усещане за "буксуване" е напълно изчистено. Представянето на трансмисията е толкова различно от неособено обичаните от нас вариатори, че може лесно да заблуди дори специалист.
Професионалист на всеки терен, подходящ и за аматьори
Forester не е тежък джип, но определено е подготвен за тежки терени

Lineartronic разполага с два режима на работа, които са автоматични. Когато шофьорът подава умерено газ, трансмисията работи плавно и сменя предавките при оптимални за пестене на гориво обороти. Когато обаче педалът на газта бъде натиснат на повече от 65%, трансмисията започва да напомня на секвенциална - предавките се сменят ударно, като се поддържат максимални обороти. Това решение на японските инженери позволява на автомобила да бъде максимално икономичен в ежедневието, но динамичен когато това се налага.

Сред добрите черти на всички CVT кутии са по-ниската маса и по-малките размери, което в случая със Subaru е от особена важност. Японците използват двигатели боксер именно заради по-ниския център на тежестта - цилиндрите са разположени срещуположно и хоризонтално, което позволява моторът да бъде поставен по-ниско в купето. Решението предоставя също така по-балансирана работа на двигателя и почти нулеви вибрации.

Със същия маниер - педантична симетрия и нисък център на тежестта - са разработени трансмисията и симетричното задвижване към четирите колела, чиито възможности се демонстрират по пътищата на света 1972 г. насам.

Възможностите на новия Forester Diesel Lineartronic японската компания демонстрира на писта за мотокрос в покрайнините на Болоня, Италия. На суровия терен екипът ни имаше възможността да изкачи с новото Subaru наклони от над 35 градуса, както и да спусне чакълест баир с наклон от внушителните 45 градуса.

Прави чест на организаторите на събитието, че не представиха колата на специално изграден полигон, съобразен с възможностите й. Да, обичайните рампи присъстваха, но те имат за цел да покажат по-скоро способностите на задвижването 4х4 и твърдостта на конструкцията. Проходимостта обаче е съвсем друго нещо.

Именно с цел по-добра проходимост, освен популярното 4х4 задвижване Symmetrical AWD, Forester Diesel Lineartronic разполага и със система X-Mode. Тази технология включва в себе си системата за контрол при спускане на хълмове (Hill Descent Control), като поема контрола над двигателя, трансмисията и задвижването към четирите колела, спирачките и други компоненти. Казано иначе, ако теренът ви се струва прекалено стръмен или хлъзгав, просто натискате бутона X-Mode, разположен на централната конзола, и системата поема управлението на тези функции вместо вас.
Професионалист на всеки терен, подходящ и за аматьори
Така например, при спускане на стръмен наклон, X-Mode сама подава активно спирачно усилие и поддържа скоростта. Ако шофьорът иска да намали, просто подава повече спирачно усилие и системата следва зададената от него скорост. Същото упражнение се прави и в обратния случай, но с подаване на газ. Системата се изключва автоматично при скорост по-висока от 40 км/час.

X-Mode е добро решение също така при движение по пресечен терен или изкачване на стръмни и хлъзгави наклони, тъй като ограничава приплъзването на гумите и контролира активно разпределението на въртящия момент към всяко от колелата. Работата на системата може да се проследи в реално време на дисплея, разположен на централната конзола.

От Subaru сравниха работата на системата X-Mode с тази на диригент. Тя дирижира всички компоненти - двигател, трансмисия, AWD задвижване и електронни системи, като ги синхронизира и оптимизира работата им за максимално представяне при труден терен, поясниха от японската компания.
Професионалист на всеки терен, подходящ и за аматьори
Има ситуации, в които спирачките не бива да бъдат натискани силно, въпреки че инстинктът ви го подсказа. X-Mode е създадена именно за такива случаи. Водачът дори не трябва да докосва педалите

Новият Forester определено впечатлява с възможностите си извън пътя. Но още по-голяма изненада се оказа поведението му на асфалта. Обикновено машините с висока проходимост са доста неудобни за ежедневно шофиране, тъй като возят твърдо или имат доста сериозен крен при завои. Моделът Subaru обаче е успял да намери златната среда, представяйки се еднакво добре на всички терени.

Японските инженери не са използвали скъпо въздушно окачване, но въпреки това са подсигурили на Forester изненадващо приятна возия. Моделът остава стабилен при магистрална скорост, а тесните и бързи завои почти не накланят каросерията. Кабината остава комфорта дори при движение по черен път. Вероятно заслуга затова има и ниският център на тежестта, с който се слави всеки модел на марката.
Професионалист на всеки терен, подходящ и за аматьори
Дизеловият двигател на Forester (148 к.с. при 3600 об/мин и 350 Нм при 1600 - 2400 об/мин) също е щателно подновен с приблизително 70% нови компоненти, като вече покрива нормите на Евро 6. И е доста икономичен. Средният разход на гориво при нашия тест бе малко над 6 л/100 км. А шофирахме колата по тежки офроуд терени, магистрала, междуградски и натоварени градски пътища.

Подобрения са правени и по отношение на системите за безопасност, сред които вече присъстват адаптивен автопилот, технология за следене лентата на движение и др.
Професионалист на всеки терен, подходящ и за аматьори
Да, Forester Diesel Lineartronic може да бъде отличен спътник за почти всяко пътуване. Но най-силната черта на модела е, че не изисква специални умения от шофьора. Ако теренът стане прекалено тежък, просто оставете нещата в "ръцете" на колата. Тя знае какво да прави.

Колкото до цените, те остават по-високи от тези на конкурентите. В България Forester, чието производство се осъществява изключително в Япония, започва от малко над 54 000 лева с ДДС. Добре оборудван дизелов модел с трансмисия Lineartronic приближава сумата от 74 000 лева с ДДС.

Още снимки вижте в Automedia.bg


8
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
3
 
3
 
! Отговори
R преди 6 години
Ако падне сняг, оставям Туарега и се качам на Субито.
6
4
 
6
 
! Отговори
Запознат преди 6 години
Subaru беше една супер марка. За съжаление беше! Последните им глупости са пълен провал. Моторите гърмят преди 50 000 км. Един приятел взе нов Форестър и на 1500 км. мотора се изсипа на земята. И това за една камара пари. Само прочетете из форумите какво става. Пълен провал. Да ме прощават феновете. И аз много харесвах Субару, жал ми е, но е факт. Сервизите се пръскат по шевовете от проблеми. Пълен провал за марката.
5
3
 
12
 
! Отговори
Subaru преди 6 години
Субару и всички останали. Марката с най - много клиенти които пак и пак купуват само Субару!
4
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Subaru Forester е доста добър малък crossover. Това не е джип. Тоя тип crossover-и отдавна са се превърнали в семейни коли. Не е луксозен, но ако някой иска лукс, да гледа BMW или Мерцедес. Subaru Outback вози по-добре, обаче, и е по-обширен вътре и по-подходящ за семейство. Honda CR-V е горе-долу, малко скучен автомобил, но затова пък най-популярния в тоя клас.
3
2
 
8
 
! Отговори
бай Шано преди 6 години
този клас автомобили (4х4) от решение за движение в пресечени местности се превърнаха в начин за избиване на комплекси , по голямата част от собствениците им не влизат в калта дори и като са на село , и не само БГ , за това говори и факта че предпочитани са автоматичните скорости кутии(според автора) и динамичния режим като натиснеш *** на газта . Все ми е ,че като идеш за риба и газиш ония ти ми "пътища до язовира , ще ти трябва динамичен режим и 7-степенен автоматик
2
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
много ми е странно всички сув-чета и тем подобни 4х4 автомобили, каква им е идеята да ги снимат извън пътя, като 99% от тях никога не виждат и 100м такъв терен ?!
1
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
cr-v за мен, моля!