Бензин или дизел, комфортен или компактен, мощен или икономичен? Да, изборът на нов автомобил не е лесен и обикновено изисква компромиси. Има обаче машини, които успяват да съчетаят привидно несъчетаеми качества. Именно такава е новата Opel Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo, която екипът ни изпита.
Новата генерация на популярната малка кола е наследила много от добрите черти на своя предшественик, като е подобрена и допълнена с напълно нови качества. Corsa E демонстрира далеч по-модерен дизайн, по-високо оборудване и значително по-комфортни интериор и возия. Най-голямо внимание обаче инженерите са отделили на гамата мотори, в която изпъква компактният 1,0-литров бензинов двигател с три цилиндъра.
Агрегатът е напълно нов, изграден от нулата и съчетава в себе си редица авангардни технологии, които го правят пъргав, но икономичен. Той е наличен във версии с 90 или 115 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 170 Нм.
Екипът ни изпробва по-слабата версия, съчетана с новата ръчна трансмисия с 6 предавки. Тестът стартира с магистрално шофиране, където искахме да проверим динамичните възможности на мотора.
Изненадите започнаха още при ускоряването след София, при което малкото моторче показа мъжки характер. Благодарение на турбокомпресора максималният въртящ момент на мотора е на разположение при едва 1800 об./мин, като остава наличен чак до 4700 об./мин. Казано иначе, моторът разполага с максималната си тяга още при най-ниска скорост и продължава да я поддържа в почти целия работен диапазон.
С лекота новият Opel Corsa достигна позволената скорост от 140 км/час и също с лекота продължи да я поддържа на 6-та предавка дори по нагорнищата след София. Любопитното е, че при подаване на газ двигателят ускорява осезаемо дори при подобна скорост. А има само три цилиндъра.
Всъщност, трицилиндровият двигател има редица предимства пред четирицилиндровите. Той е по-лек и с по-малко вътрешно триене от четирицилиндров аналог, като освен това липсва застъпване във фазите на отваряне на изпускателните клапани и работата на турбината е по-ефективна.
За оптимизиране на ефективността е предвидена и система, която "подсказва" кога е оптималният момент за смяна на предавката с по-висока. Обикновено това става преди достигането на 2000 об/мин, благодарение на което разходът на гориво остава нисък. Толкова нисък, че буквално изненадва. При движение със скорост от 140 км/час, новата Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo показа средно потребление от само 6,0 л/100 км. А като намалихме скоростта до 110-120 км/час, разходът падна до под 5,5 л/100 км.
Най-икономична новата Corsa е по стандартните извънградски шосета, където разходът е малко над четири на сто. А в гарда съвсем спокойно се постига потребление от около 6,0 л/100 км.
Тъй като се предполага, че именно градът ще бъде най-честото местообитание на модела, инженерите са подсигурили на колата специален градски режим. Той се активира с бутон от таблото и прави волана още по-лек. Също с цел по-лесно придвижване из града е предназначена системата за автоматизирано паркиране, а по-разсеяните могат да си поръчат и технология, която разпознава пътните знаци и ги извежда на дисплея на арматурното табло. Сред технологиите за безопасност са включени също така системите за предупреждение при смяна на лентата на движение и при опасност от сблъсък с движещото се отпред превозно средство.
Въпреки че си е спечелила имидж на способен градски модел, 1,0-литровата Corsa е добър спътник и при по-дълги пътувания. При новия модел очакването има по-комфортна настройка и не уморява, като поведението на автомобила остава стабилно и предвидимо.
За доброто настроение на пътуващите в колата се грижи и изяло новият интериор. Той е изработен с по-качествени материали, демонстрира осезаемо подобрена изолация от външния шум и доста комфортни за толкова малка кола седалки. В оборудването пък са въведени екстри от по-високия клас автомобили - подгрев на волана, мултимедийна система с достъп до интернет и др.
Екстериорът също е значително променен, като е изпълнен според новия дизайнерски език на Opel. Стилът е модерен и технологичен, с подчертано динамични форми.
С новата Corsa германската марката е заложила на еволюцията. Инженерите са подобрили доказаната платформа на предходното поколение и са подсигурили нов, по-модерен интериорен и екстериорен дизайн. Истинска революция обаче е направена под капака. Новият 1,0-литров двигател дава на Corsa напълно нови качества. Той е икономичен като дизел и демонстрира изненадващо добри динамика и еластичност. С него Corsa е готова всеки път, независимо в града или извън него.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Украйна създава енергийна коалиция, в Киев започват да пускат парното
Вотът в Нидерландия – барометър за популизма в Европа
Залогът на Тръмп върху изкопаемите горива се оказва губещ
Основните щатски индекси се извисиха до рекорден връх за втори пореден ден
Дизелът поскъпва заради двойния удар на санкциите и спирането на работата на рафинерии
Китай изважда електромобилите от новия си петгодишен план за развитие
Пет зодии привличат късмет, пари и успехи на 29 октомври
В Гърция отложиха големи промени за плащане по банков път и с ПОС терминали
ЦСКА е страховит с Янев за Купата на България
Филаделфия не спира да бие в НБА, сега направи обрат
Голям удар! Лудогорец прилапва бразилец за 4 млн. евро
Дон Хулио освежава Левски отзад и в средата
Пламен Андреев направи мощен дебют в испанския футбол
Бензема удари Роналдо в "арабското" дерби
Театър „София“ пуска билети с 50% намаление за Деня на будителите
Нумерологична прогноза за 29 октомври
Закуска, която обича тялото ви: протеинови овесени ядки с банан
Дневен хороскоп за 29 октомври, сряда
Меркурий преминава в Стрелец на 29 октомври – възможни са напрежения в общуването
Книга събира 30 практики, които помагат за изчистване и балансиране на енергийното поле
Времето във Варна на 29 октомври 2025
Решено! Рая Назарян сяда в председателския стол на НС
Честваме паметта на света преподобномъченица Анастасия Римлянка
С грижа за природата: Преместиха три дървета в крайбрежната зона на Варна (ВИДЕО)
Кои са най-рисковете цветове автомобили при инциденти
Институтът по океанология с Ден на отворените врати за Деня на Черно море
Повечето пластмаса, попаднала в океана, не плава на повърхността: Къде изчезва?
Загадъчно: Свързват появата на ярки точки в небето с периодите на ядрени опити
За първи път заснеха изхвърляне на плазма от звезда – аналог на Слънцето
Изумително откритие: Живот под ледената шапка на Арктика
Вулкан в Космоса: За първи път е открит спътник на планета извън Слънчевата система
Откриха къде на Марс може да има канали с течна вода