Трицилиндровата сила на Opel Corsa

Тест на новото поколение Corsa 1,0 turbo
Обновена: 1 юни 2015 12:19 | 1 юни 2015 12:15,
7
Трицилиндровата сила на Opel Corsa
Снимка: Automedia.bg

Бензин или дизел, комфортен или компактен, мощен или икономичен? Да, изборът на нов автомобил не е лесен и обикновено изисква компромиси. Има обаче машини, които успяват да съчетаят привидно несъчетаеми качества. Именно такава е новата Opel Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo, която екипът ни изпита.

Новата генерация на популярната малка кола е наследила много от добрите черти на своя предшественик, като е подобрена и допълнена с напълно нови качества. Corsa E демонстрира далеч по-модерен дизайн, по-високо оборудване и значително по-комфортни интериор и возия. Най-голямо внимание обаче инженерите са отделили на гамата мотори, в която изпъква компактният 1,0-литров бензинов двигател с три цилиндъра.

Агрегатът е напълно нов, изграден от нулата и съчетава в себе си редица авангардни технологии, които го правят пъргав, но икономичен. Той е наличен във версии с 90 или 115 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 170 Нм.

Екипът ни изпробва по-слабата версия, съчетана с новата ръчна трансмисия с 6 предавки. Тестът стартира с магистрално шофиране, където искахме да проверим динамичните възможности на мотора.

Изненадите започнаха още при ускоряването след София, при което малкото моторче показа мъжки характер. Благодарение на турбокомпресора максималният въртящ момент на мотора е на разположение при едва 1800 об./мин, като остава наличен чак до 4700 об./мин. Казано иначе, моторът разполага с максималната си тяга още при най-ниска скорост и продължава да я поддържа в почти целия работен диапазон.

С лекота новият Opel Corsa достигна позволената скорост от 140 км/час и също с лекота продължи да я поддържа на 6-та предавка дори по нагорнищата след София. Любопитното е, че при подаване на газ двигателят ускорява осезаемо дори при подобна скорост. А има само три цилиндъра.

Всъщност, трицилиндровият двигател има редица предимства пред четирицилиндровите. Той е по-лек и с по-малко вътрешно триене от четирицилиндров аналог, като освен това липсва застъпване във фазите на отваряне на изпускателните клапани и работата на турбината е по-ефективна.

За оптимизиране на ефективността е предвидена и система, която "подсказва" кога е оптималният момент за смяна на предавката с по-висока. Обикновено това става преди достигането на 2000 об/мин, благодарение на което разходът на гориво остава нисък. Толкова нисък, че буквално изненадва. При движение със скорост от 140 км/час, новата Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo показа средно потребление от само 6,0 л/100 км. А като намалихме скоростта до 110-120 км/час, разходът падна до под 5,5 л/100 км.

Най-икономична новата Corsa е по стандартните извънградски шосета, където разходът е малко над четири на сто. А в гарда съвсем спокойно се постига потребление от около 6,0 л/100 км.

Тъй като се предполага, че именно градът ще бъде най-честото местообитание на модела, инженерите са подсигурили на колата специален градски режим. Той се активира с бутон от таблото и прави волана още по-лек. Също с цел по-лесно придвижване из града е предназначена системата за автоматизирано паркиране, а по-разсеяните могат да си поръчат и технология, която разпознава пътните знаци и ги извежда на дисплея на арматурното табло. Сред технологиите за безопасност са включени също така системите за предупреждение при смяна на лентата на движение и при опасност от сблъсък с движещото се отпред превозно средство.

Въпреки че си е спечелила имидж на способен градски модел, 1,0-литровата Corsa е добър спътник и при по-дълги пътувания. При новия модел очакването има по-комфортна настройка и не уморява, като поведението на автомобила остава стабилно и предвидимо.

За доброто настроение на пътуващите в колата се грижи и изяло новият интериор. Той е изработен с по-качествени материали, демонстрира осезаемо подобрена изолация от външния шум и доста комфортни за толкова малка кола седалки. В оборудването пък са въведени екстри от по-високия клас автомобили - подгрев на волана, мултимедийна система с достъп до интернет и др.

Екстериорът също е значително променен, като е изпълнен според новия дизайнерски език на Opel. Стилът е модерен и технологичен, с подчертано динамични форми.

С новата Corsa германската марката е заложила на еволюцията. Инженерите са подобрили доказаната платформа на предходното поколение и са подсигурили нов, по-модерен интериорен и екстериорен дизайн. Истинска революция обаче е направена под капака. Новият 1,0-литров двигател дава на Corsa напълно нови качества. Той е икономичен като дизел и демонстрира изненадващо добри динамика и еластичност. С него Corsa е готова всеки път, независимо в града или извън него.

Още снимки вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
2
 
2
 
! Отговори
Нема такава кола преди 8 години
Пълен таш...талашит са тия опели. А инсигнията, мани бегай.
4
0
 
3
 
! Отговори
Балък преди 8 години
Технически данни на Вартбург 353W модел 1986 Габарити дължина/височина/широчина: 4220/1495/1640 mm Тегло: Лимузина 920 kg; Турист 970 kg, Транс 840 kg Обем на резервоара:42 l Двигател: Трицилиндров, двутактов, надлъжно разположен с водно охлаждане. Работен обем: 993 cm3 Максимална мощност: 57 hp при 4800 r/min
3
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
несиго копувайте ште се прецакате
2
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
СПОКОЙНО МОЖЕ ДА СЕ НАРЕЧЕ ВАРТБУРГОВ ДВИГАТЕЛ С ТАЗИ РАЗЛИКА ЧЕ ВАРТБУРГА НЯМАШЕ ТУРБО КОМПРЕСОР. НИЩО НОВО ПОД СЛЪНЦЕТО. ТОЗИ ДВИГАТЕЛ СЪЩЕСТВУВА ОЩЕ ОТ ВРЕМЕТО НА ПЕЩЕРНЯЦИТЕ. НО ЗА ПО НЕЗПОЗНАТИТЕ СИ МИСЛЯТ ЧЕ Е НОВОСТ. ХА ХА ХА ХА ХА.
1
0
 
9
 
! Отговори
zeus преди 8 години
Няма нищо по-гадно от 3 цилиндров двигател. За гасене на вибрациите се слагат балансиращи валове, коляновия е със слабо лагеруване, като цяло много сложен и капризен двигател. Всичко това съчетано с наличието на компресор и цялата икономия отива на вятъра след като се строши малко след като му изтече гаранцията ;)