Уж винетка за кола, а получаваш за ремарке - случаят не е единичен!

Оказва се, че хора плащат по няколко пъти за една услуга
Обновена: 1 сеп 2020 06:51 | 1 сеп 2020 06:45, Александър Попов
61
Уж винетка за кола, а получаваш за ремарке - случаят не е единичен!
Снимка: БГНЕС

Вчера ви разказахме за шофьор, който си купува винетка за лека кола, плаща си дължимите 97 лева, но започват глобите. Защото се оказва, че в системата е регистрирана винетка за ремарке. Случаят не е единичен и е време институциите да се задействат и да направят необходимите проверки.

С редакцията на Dnes.bg се свърза още един потърпевш, който е изпаднал в същата конфузна ситуация.

Ето и неговата история:

"След като прочетох за винетката за лек автомобил, която излиза като винетка за ремарке, реших да ви пиша, че и аз съм в същата ситуация. Купих си годишна винетка през E-Pay. Пътувах няколко пъти (поне 2), на 3-4то пътуване ме спира кола на БГТОЛ и ми казват - "Ти нямаш винетка". Показвам им документа, на който датата е ок, номерът на автомобила е ок, категорията К3 е ок. Момчетата ме пускат и казват - "В нашата система излиза ремарке, обаждай се на 070010876, защото генерираш електронни фишове".

Още по темата
Обаждам се проверяват и ми казват, че съм си купил винетка за ремарке и вината не е тяхна, да търся E-Pay. Обаждам се, те ми казват проблема не е при нас обърнете се към БГТОЛ. Обаждам се пак на БГТОЛ, изпрашам им документа, който имам за винетката, като ми казват през това време да си купувам по-малки винетки, като те вече имали процедура, ако аз се окажа прав да ми върнат парите за по-малката винетка. 

Идващият уикенд пътувахме и се опитах да купя винетка от каса на Easy Pay - след около час проверки ми отказаха, защото имам активна винетка на номера на колата. Обадих се на БГТОЛ и след като разказвам казуса за пореден път на оператор, той ми казва "ами купете си от нашия сайт с карта". Купуваме винетка от сайта - след като завършиш купуването, сайтът започва да цикли и никакво съобщение. Получих смс за превод от картата и си казвам супер - купихме винетка. Но проверявам в сайта на БГТОЛ и не излиза активна винетка за лек автомобил. Пак се обаждам на БГТОЛ и пак обяснявам целият казус на друг оператор, той ми казва изчакайте и връзката прекъсна. Пак се обаждам - нов оператор, пак обяснявам, казам че съм се опитал да купя от техния сайт и служителката ме попита "вие през телефон ли опитахте да закупите винетка", казвам "да" и допълвам, че тръгваме на път. При което тя каза, че тяхната система отчита слабия интернет и не позволява закупуването през телефон. Телефонът ми има доста силен мобилен интернет, бях на открито няма причина да ми е бил слаб интернетът. При което тя ми казва "ами това е, пробавайте от някой друг сайт". 

Аз питам защо една толкова скъпо струваща система не работи. Обиколих още няколко обекта и там ми отказаха да ми продадат винетка - много неприятна ситуация с жена ми и детето сме се качили в колата и обикаляме в София 3 часа за купим винетка, за да може да пътуваме - успях да закупя винетка от безиностанция и тръгнахме на път - 2 часа път + 3 часа обикаляне за винетка = 5 часа пътуване. Така няколко уикенда си купувам винетки - 2 бр. уикенд винетка и 1 бр. седмична. Върнаха ми имейл с решение - общи текстове, в които казват, че не носят отговорност за неправилна дата, неправилен номер, неправилна категория. При мен всичко е ок  - дата е ок, номерът е точен, категорията е К3. Аз по никакъв начин не мога да разбера, че съм си купил винетка за ремарке - пише само категория К3. Защо автомобил и ремарке са в една категория?

Отивам лично в АПИ Плевен. Разказвам на служитеката за казуса, показвам и документа, който имам, тя го преглежда и казва всичко е ок, но отваря системата и там винетката излиза за ремарке. Тя извади една бланка, за да напиша възражение, при което аз й казвам, че съм писал. След което тя ми показва една камара от възражения, на които отговорът е един и същ - не носим отговорност за неправилно попълнени данни. Питам, защо са в една категория К3 - няма отговор. Питам къде отиват сега моите 97 лв. - "в системата". Питам защо една такава скъпоструваща система позволява да купиш винетка на несъществуващо превозно средство? Виждам, че няма изход от ситуацията и искам да си закупя нова годишна винетка. Служителката ми подава една бланка, в която да нанеса данните. Започвам да попълвам, идва полето, което е за категория, то е с размери примерно 2-3см (не може да напишеш "лек автомобил"). Питам тук какво да попълня. Казват ми "К3". Аз питам, г-жо, ако Ви дам само тази бланка как ще разберете, че искам винетка за автомобил, а не за ремарке, при което жената се засмя и каза "прав сте". 

Прав е гражданинът, но в същото време е принуден да си купува седмични винетки, след като си е закупил годишна. Плаща за една и съща услуга няколко пъти. А къде потъват парите? Да не се окаже, че в България почти всяка кола си има ремарке?

Dnes.bg ще направи втори опит за отговор от БГТОЛ, за да изложим и тяхната позиция. И в крайна сметка да спомогнем да се избегнат тези ситуации.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


61
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
2
 
38
 
! Отговори
Не е възможно преди 3 години
ГЕРБ дадоха половин милиард от наще пари за тази прекрасна система. Как така не работи.
8
4
 
35
 
! Отговори
Коментар преди 3 години
Просто ежедневие в страната на абсурдите Тиквария !Добре организиран хаос управляван от простакя от Банкя...бивша мутра!
7
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като не може К3, трябва АК47
6
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Българска работа.Взе парите човека (държавната) в случая и каза ще видим.! Оправяйте се с 2 думи!
5
1
 
32
 
! Отговори
Защо???? преди 3 години
Защо българите не могат да се организират в случаи подобни на този и да съдят масово, в случая АПИ за това, че не е създала ред, при който гражданите да не бъдат ощетявани. Разбира се, за материални и нематериални щети.
4
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз затова и невярвам на системата, случаите не са никак еденични - а разправийте после ... Винаги на бензиностанция или където продават лично услугата, никога онлайн. Не мога да си го причиня просто, като гледам за какво става дума ... накрая златно ти излиза - мерси, няма нужда.
3
2
 
35
 
! Отговори
А бе... преди 3 години
те за селски пъдари не стават, ние сме ги оставили цяла държава да куландрят.
2
1
 
49
 
! Отговори
Док преди 3 години
ТОЛ при камионите е същия батак. Спират колега шофьор и му обясняват, че ще го глобяват, понеже камиона не е отчетен на един пост с камери, все едно е прелетял, а на следващия системата го засича с 5 оси(не сме закачали ремарке и камиона си е соло - 2 оси). Цял час загубих в службата им, като се оказа, че служителката в офиса може да направи едно голямо нищо. Пращаше ме да търся някой мобилен екип, дето има лаптоп да видел в системата, тя не можела. Не разбрах само какво точно работеше....
1
3
 
50
 
! Отговори
2луп преди 3 години
И тези хора искат да пишат нова конституция. С каквото са се за хванали все Батак е ставало. Да не им позволяваме