Какви са отговорите на основните въпроси относно е-колите?

Съвсем скоро ге ще залеят пазара
4 дек 2020 17:45, Нели Христова
24
Какви са отговорите на основните въпроси относно е-колите?
Снимка: БГНЕС

Почти всички страни в Европа вече насърчават активно електромобилите и делът им расте с рекордни темпове през 2020. Но трайна ли е тази тенденция? Могат ли електрическите коли да носят печалба на производителите си? Когато станат масови, ще представляват ли заплаха за енергийните системи? Или за екологията, с купчините стари батерии?

"Колела" и Automedia.bg зададоха всички тези въпроси на един от хората, от които всъщност зависят отговорите: Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault, отговарящ за електромобилите и мобилните услуги. Ето какво ни каза той.

Могат ли производителите да печелят от електромобили?

Жил Норман: "Ясно е какво искаме да постигнем - електрическите автомобили да станат много доходен и основен бизнес за групата Renault. Доходен означава да постигнем с тях средната норма на печалба за групата. Основен означава да им се пада повече от двуцифрен дял от оборота ни.

За целта ние първо подобрихме много текущата генерация електромобили. При Zoe например увеличихме пробега с около 100 километра, което го направи по-смислено за масовия купувач..."

Започвате ли вече да реализирате икономии от мащаба?

Жил Норман: "Обемите се увеличават. До момента имаме 100 процента ръст спрямо миналата година. И най-после ни позволява икономии от мащаба. При 30 000 коли годишно такива ефекти няма. Но при 100 000 годишно вече се проявяват.

Междувременно понижихме чувствително себестойността на батериите.
Сега ни остава да направим още една решаваща стъпка, и ние вече я показахме през октомври: новата CMF електрическа платформа, която ни позволява да намалим себестойността с 30 процента. Разработихме и собствен електромотор, много по-мощен от досегашните, и с 20% по-евтин за производство.

Така че, за да отговоря кратко, ние вече сме на плюс от нашите електромобили, и ще подобрим това още повече с дебюта на новата ни гама през 2021 година".

Южна Америка, Африка и Русия едва ли скоро ще станат електрически. Ще ви трябват две успоредни гами - една за Европа и Китай, и една за останалия свят.

Жил Норман: "Имате право. Електромобилите ще се налагат с различна скорост в различните страни. Например в България, както знаете, делът на електрическите автомобили е едва около половин процент, когато на повечето места в Европа е 4.5 - 5-5 процента. Виждате, че има разлика не само между отделните региони в света, но дори и между страни от един и същи регион.

Важното за нас е да определим кои ще са основните електрически пазари. През тази година това ще е Европа, която изпреварва Китай. Тези два региона са главният ни фокус. Така че ни трябва добър баланс между електрифицираната ни гама, която е насочена най-вече към Европа, и по-традиционната гама с вътрешно горене, насочена към пазарите, които не са още готови за разцвет на електромобилите".

Създаването на две успоредни гами няма ли да намали доста печалбите?

Жил Норман: "Вярно е, че няма как да създаваме всички необходими технологии за всички отделни пазари. Нямаме толкова развоен капацитет, а и би се отразило зле на възвръщаемостта. Затова се налага да избираме. За Европа например в някакъв момент ще трябва да намалим, или даже да се откажем от дизеловата технология. За други региони няма да създаваме електрифицирани модели. Ще трябва да намалим броя на продуктите за всеки регион, и да предлагаме онези, които са най-подходящи за конкретния пазар".

Цялото интервю четете на сайта на Automedia.


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Сметалото

Ама как го смяташ? Щото всички ми смятат, колко им гори колата,като карат с 80, а после сравнява с Тесла, като кара със 140-150.
23
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До пепи

Пепи ... не ги мисли тея работи. Освен това, ако някой продава акции, това не означава, че компанията ще спре. Гледате мнгоо американски филми.
22
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Хахахахахахахахаха

Каква е разликата? И другия път ползвай норамлен псевдоним!
21
0
 
0
 
! Отговори
Хахахахахахахахаха преди 1 месец
Основният въпрос е: истинска кола ли караш, или електрокар?
20
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Автомобили с вода е бъдещето. Само че водата за транспорт не е баш тая от чучурите, а и ще е по-скъпа. Освен товс туризмът е в рязък апад задълго, тайа че никакъв проблем отнодно многоместни рейсове и високи скорости. Обаче пък ще се диша чист въздух. Градският транспорт все още ни е на гайле - хем полупразен, хем опушващ, хем още ред
минуси.
19
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
плъгин хибрид над 56000евро
18
0
 
0
 
! Отговори
пепи преди 1 месец
Теслътъ дръжката - ако един процент започнат да продават акции на тесла,цялата компания ще се срине за секунди.
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Разчитат на хайпа и невежеството (особено невежи с тези с неясно от къде многото пари).
Скоро имаше пример как в Китай с новите батерии на Тесла-та пробега при по-студено на Модел 3 падал двойно. Ама той Хон-Гил-Дон от къде да знае, че Тесла по принцип не слагат термопомпи за студено време...То и франсетата така и много други, ама купена къща не се връща.
16
2
 
7
 
! Отговори
дедовия... преди 1 месец
Какви са отговорите на основните въпроси относно е-колите?
--------------

Е-колите съ екологически чисти щото за предвижването си използват елекричество!

Но, електричеството в промишлени количества се произвежда от вредните енерго източници като:
- Въглища (Тецове)
- Нефтени продукти
- Газ
- АЕЦ

Абе....., Дъ ривеш ли, дъ съ смейш ли....
-)))))))))))
15
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А като спре тока какво ще правят?
Като дойде кризата за ел. енергия?
От къде ще се вземе толкова ток?
То само в България има около 2 800 000 автомобила!
Ако всичко това премине на ток вие как си го представяте?
Ми нали всички като почнат да зареждат на трифазния ток ще се срине цялата мрежа.
Дори ида построим АЕЦ Белене и да ремонтираме АЕЦ Козлодуй да бачка на пълна мощност пак няма да ни стигне тока. Дори самите далекопроводи и подстанции няма да издържат на натоварването.
14
2
 
1
 
! Отговори
Факт преди 1 месец
До Анонимен
Печалбата на Тесла идва най-вече от продажбата на еко-квоти на другите производители,а акционерите не са видели и цент дивидент 8 години.Все пак заводи в Китай и Европа са добра стъпка към някакъв успех на Мъсковия балон.
13
1
 
4
 
! Отговори
До 12 преди 1 месец
Ти първо се научи как се пише акумулатор, после провери колко струва съхранението и синтезирането на водорода и защо не го правят това по умните от тебе.
12
1
 
8
 
! Отговори
Глупости преди 1 месец
ИСТИНАТА Е В ВОДОРОДНИТЕ ДВИГАТЕЛИ!
ТИЯ ТАНКОВИ АКОМУЛАТОРИ СА ВРЕДНИ И СКЪПИ--САМИЯ АКОМУЛАТОР , СТРУВА ПОВЕЧЕ ОТ КОЛАТА И САМОТО МУ РЕЦИКЛИРАНЕ ИЛИ УТИЛИЗИРАНЕ Е ВРЕДНО!
11
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тесла 559 млрд $
Тойота 191 млрд
Фолксваген 96 млрд

Който продължава с двг ще потъне като Нокиа.
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен
Ганьо поне не е толкоз алчен като теб, кавато ти е там народността
9
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пазара си каза думата, Тесла стана най скъпата автомобилна компания в света. Ганьо умния обаче повече ги разбира нещата.
8
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен
Когато дойде този ден, вече ще сме се задушили
7
1
 
7
 
! Отговори
Сметалото преди 1 месец
Бензинов автомобил на метан ми е икономически по изгоден от електричка. Говоря за чист пробег - километри цена.
6
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ние не пречим на земята, каквото е изровено от нея, ще си остане в нея, но тровим себе си. Двуличие без граници, уж по-чисти, а цапат повече
5
6
 
4
 
! Отговори
Tba преди 1 месец
До Анонимен 1

Задника ти дава още по голям въглероден отпечатък...
Електрическите автомобили са бъдещето. Дизелите и бензиновите двигатели са в миналото вече