Как жегата се отразява на мощността на двигателя?

Лятото е доста сложен период за автомобилите
22 юни 2021 17:45, Нели Христова
15
Как жегата се отразява на мощността на двигателя?
Снимка: Pixabay

Лятото, както впрочем и зимата, е доста сложен период за шофьорите и техните автомобили. В жегата могат да се появят дори проблеми, които са по-сериозни от тези през зимата – двигателят прегрява, антифризът кипи и резултатът е посещение в сервиз, където следва скъп ремонт.

Впрочем, има и проблеми, които не са толкова глобални, но са доста разпространени. Например, в жегата някои на пълно изправи автомобили започват да се държат странно. Техните водачи забелязват, че колата не върви, когато подадат повече газ, но при проверка на двигателя се оказва, че всичко е наред. Проблемът го няма, когато жегата изчезне. На какво се дължи това странно явление?

Какво е нужно, за да може горивото да изгаря в цилиндрите? Основното е в тях да постъпва гориво и въздух, смесени в точно определена пропорция. Ако скоростта се увеличи, разходът на въздух също нараства. Спомнете си как работят машините с тубомотори, където турбините под налягане вкарват литри въздух в двигателя, за да му осигурят кислород и съответно повече тяга.

Какво се случва, когато въздухът не достига? Работата на двигателя вече не е толкова стабилна, появяват се сривове, намаляват мощността и интензивността при ускорение. Именно с това са свързани и проблемите, които се появяват при някои автомобили в горещото време.

Още по темата четете на сайта на Automedia.


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
3
 
! Отговори
аха преди 2 месеца
Нищо конкретно в статията.Забравили са да споменат ,че студеният въздух е наситен с повече кислород и влиза по-голямо количество в цилиндрите,защото при ниска температура е по-сгъстен.Отделно кофти масло от температурата става на вода и от там почва и да го харчи и влошява компресията.Компресора на климатика и той взима малко кончета и ако е слаб двигател се усеща доста
7
1
 
4
 
! Отговори
Е как защо... преди 2 месеца
До номер 6...Кинти, мъни, денги стинки, шума...
6
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Тия двигатели отдавна трябваше да бъдат изпратени в историята, вижте само снимката - тръбички, въздушни филтри, болтове и болтчета - хиляди на брой, лагери, оси, валове, ремъци, няколко вида масла - двигателно, трансмисионно, спирачно, охладителни течности, помпи и помпички, компресори, катализатори, обезшумители (ауспуси), защо, защо автомобилната индустрия си причинява това?
5
1
 
5
 
! Отговори
явно преди 2 месеца
Става дума за стари автомобили с неизправности по двигателя и охлаждането му.
4
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Това е ниво детска градина.Отнесено към изправен автомобил, температурните разлики не са в състояние да създадат усещане за "автомобила не върви".Прегряващ лятото автомобил, особено при ниска скорост и повишено натоварване е сигнал, за неизправен автомобил. Да в определени режими работи, магистрала, висока скорост, градско, но проблема само ще се задълбочава.Опита за обяснение на горивния процес е направо жалък. 'Скоростта' условно управляваме ние, останалото следва по зададена схема.
3
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Повечето коли си работят перфектно между -15 и +45 градуса.
2
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ако ти е изпърдян двигателя, жегата ще ти умъртви поне 30% от кончетата.
1
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Никак.