В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас – неприемливо

Шофьорите да се връщат на 4 седмици, камионите – на 8
12 дек 2019 16:20, Елка Василева
87
В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас – неприемливо
Снимка: архив, Reuters

Институциите на ЕС са постигнали съгласие по два от най-спорните въпроси в пакета "Мобилност", на които обаче България се противопоставя, предаде БНР.

Става дума за срока, в който шофьорите на камиони трябва да се връщат в страната и за техните почивки.

Водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя. Това е част от постигнатото тази нощ споразумение по пакет "Мобилност" между Европейската комисия, Европарламента и Съвета.

Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира.

Още по темата

Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

Според председателката на транспортната комисия в Европарламента Карима Дели така се слага край на фирмите "пощенски кутии".

"Въпреки натиска на много страни членки и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка", казва Дели.

Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. "умни тахографи", които да отчитат международните операции, първите - до 2025-а, а вторите - до 2026-а година.

Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.

Предварителното споразумение е неприемливо за България

България ще сезира Съда на ЕС, ако предварителното споразумение между евроинституциите за пакета "Мобилност" бъде окончателно утвърдено. Това заяви пред БНР председателят на парламентарната комисия по транспорт Халил Летифов.

Той изрази недоволство от договореното изискване не само шофьорите, но и камионите де се връщат в страната си през определен период от време.

"За мене е изненадващо това, което са направили Комисията по транспорта и Европейският парламент, защото е пипнато тук-там, но ограниченията за нас си остават. Целта е да се накаже периферията, разбирайте балтийските държави, Румъния, България, което е жалко", каза депутатът.

Халил Летифов очаква правителството да проведе разговори по темата следващата седмица и прогнозира протести на превозвачи.

Предстоят дебати

"Приетото решение за връщане на камионите на осем седмици не кореспондира със заявената цел на председателя на Европейската комисия за един по-зелен континент… Това е предварително решение, на 18-и ще има следваща комисия. Предполагам, че ще настъпи разногласие и от страните, подкрепили пакета. Казали сме докъде можем да правим компромиси и връщането на камиона не можем да приемем с компромис", оцени от своя страна Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

"Не ми се вижда прекрасно. Първоначалното предложение беше камионите да се връщат на три седмици, сега говорим за шест пъти в годината. В текстовете не е посочен механизъм как ще се проверява дари водачът се е прибрал. Силно ме тревожи връщането на камиона. Истина е, че от другата страна се правят компромиси и е истина, че в началото имахме позиция, която не ни позволяваше да сме гъвкави и да преговаряме с никои от страните, които подкрепят пакета. Това обаче се промени", допълни евродепутатът Андрей Новаков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
1
 
3
 
! Отговори
Мислещ преди 4 години
Цаката вече му е намерена. Ще се прави една фиктивна фирма в Германия или Франция, и камионите ще се регистрират там. Това е удар, не толкова срещу шофьорите, колкото срещу чуждите спедиторски фирми които имат огромни бази тука. Това ще закрие хиляди работни места тука, и ще ги премести отново в Германия.... А хората, които досега са работили тука, ще трябва или да емигрират, или да са безработни. Това целеше Макарона и го постигна.
67
1
 
12
 
! Отговори
Шофьор преди 4 години
Далаверата е че българския съд не работи, работиш по 70 часа седмично! Но видиш ли ти си в нарушение, а и не можеш да докажеш нищо, защото пред съда ни няма доказателства , нито тахо карта, нито твоята дума! Съда ни работи само с документи! По този начин робовладелството в практика и мафията тържествува. Цацаров и Гешев са глухи и слепи, тарикатите си имат роби! Осигуровки на Мин заплата и плащане на смешни данъци. Мафия наречена България. Радвам се на решението от ЕС.
66
0
 
12
 
! Отговори
Шофьор преди 4 години
До всички неразбрали пет реда! Ако камьона е с примерно Латвийска регистрация, караш 4 седмици, прибираш се в България. Караш нови 4 седмици, прибираш камьона в Латвия и шофьора се прибира пак в България, ако е командирован от България! Т.е. на всеки 4 седмици командирован с български договор се прибира в България. Много хитър ход срещу мафията тук... Относно берачите на ягоди в чужбина тях не би трябвало да ги връщат, защото ги осигуряват там с нормално почасово заплащане...
65
0
 
5
 
! Отговори
@@@@@ преди 4 години
До коментар с номер 58 ,, знаеш ли какво искам да спечеля аз лично , ще ти обясня - аз половината си живот съм работил за такива измислени герой като теб (така съм си избрал ) . Хората там си пазят хляба . Я ми обясни ти лично на мене колко от нашите транспортни БГ фирми са конкурентни на тяхните , че каруците ви са здрави ли , че отношението ви е коректно , или че спедиторите ви са собствените ви жени ???. И се пази че дългото седене в кабината спарва мозъка.
64
2
 
1
 
! Отговори
Хахахахаха преди 4 години
българия пак в глуха линия.
63
1
 
4
 
! Отговори
бай ганю преди 4 години
малко ще боли в началото но балканския изобретателен ум ще му намери чалъма
62
0
 
3
 
! Отговори
бл.134 в Зап. парк преди 4 години
А, добър ден ...събудихте ли се !!!!
61
2
 
2
 
! Отговори
Дарвин философ преди 4 години
Най -много ще пострада бизнеса ще се вдигнат транспортните тарифи...
60
4
 
4
 
! Отговори
АМИ , ПРАВИЛНО! преди 4 години
ПРЕДПОЧИТАМ МУТРИТЕ , ПРЕД КОМУНИСТИТЕ!МУТРИТЕ РАЗБИРАТ ОТ БИЗНЕС И ПАРИ!КОМУНИСТА ---РАЗБИРА САМО ОТ КРУШОВСКО ДЪРВО..!
59
2
 
21
 
! Отговори
РАДОСТИН преди 4 години
Много съм радостен от победата на правдата над БГ-Мутрите.Кабините на камионите не са хотелски стаи и не са предназначени за спане - те са ламаринени бараки, които предпазват шофьорите от дъжд, вятър, студ и пр. Това, че българските мутри станали собственици на малки фирми за нещо като транспорт и извършващи издевателства над своите работници, каращи ги да спят в ламаринени купийки, без отоплеение и т. н. е за да печелят на гърба на работниците си.Вън МУТРИТЕ от Европа.Начело с Главната Мутра
58
0
 
7
 
! Отговори
КОИ СА БЕДНИТЕ , 58 преди 4 години
СОБСТВЕНИЦИТЕ НА "ТИР-КОМПАНИИТЕ" ЛИ.... ХА,ХА,ХААААААААААА...КОЛКО ШЕ МИ ПЛАТИШ , ЗА ДА ТИ ПОВЕРВАМ...??!
57
6
 
3
 
! Отговори
ъ преди 4 години
До @@@@@номера е да ти дадат нещо което е правилно, което е добре за теб, и така ти си доволен от промяната и си срещу другите хора, който мислят че е удар по БГ икономика и че обслужва западните фирми,така ти биваш спечелен за промяната,с която може да си загубиш работата, защото фирмата ти ще фалира. разделяй и владей по елементарен начин и винаги по-бедните биват прецакани,да не говорим за увеличение трафика през европа, парите похарчени, замърсяването и недай си Боже инциденти...простичко
56
0
 
6
 
! Отговори
ДЖАМБАЗКИ.... преди 4 години
АЛО, ГАРСОН...--ЕДНО ШИШЕ С РАКИЯ И САЛАТА ОТ "ПАКЕТНА МОБИЛНОСТ" МОЛЯ.....!
55
0
 
15
 
! Отговори
ЩО ,БЕ...ХА,ХААА преди 4 години
ДЖАМБАЗКИ НА КИЛО РАКИЯ , ШЕ ОПРАВИ ПРОБЛЕМА , БЕ...!ТЪКМО И НАШИТЕ ШОФЬОРИ ШЕ СИ ДЖИТКАТ ИЗ ЕВРОПАТА НА 2-3-ЧАШКИ СВОБОДНООООО.....!ТЕ , ТАКИВА "ЕВРО-ЦЕННОСТИ" ИСКАМЕ НИЕ ....А , НЕ ХОТЕЛИ , РЕСТОРАНТИ С ТОАЛЕТНИ И РАЗНИ ГЛЕЗОТИЙКИ....ЗА *** !*** , ОБИЧА ДА СИ ТРОПКА У ХРАСТИТЕ , КРАЙ ПЪТЯ----РОМАНТИКА БАКЕ...ХА,ХА,ХА
54
0
 
15
 
! Отговори
пецата преди 4 години
Кои са тея "нас", защото явно нямат предвид нас народа в статията а някакви други "нас" защото за шофьорите пакета мобилност е приемлив ,повече пари по малко работа, за робовладелците явно не е приемливо как така ще имат почивка че и повече пари ще вземат , това значи че няма да имат нови мерцедеси всяка година и от 10 любовници ще трябва да намалят на 5 и няма да могат на всяка да купуват ново бмв
53
9
 
4
 
! Отговори
Бай Иван преди 4 години
На ви сега ЕС, радвайте се на евроценностите, докато тези ви обират ;) !!!
52
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Свободно движение на хора и стоки" ( ама само както на нас ни устройва ;) Да ви е*ем и Европата....
51
0
 
15
 
! Отговори
серсемин преди 4 години
Гошо, ЕС ще глоби сърбина по същия начин като българина. Щом си на територията на ЕС, ще спазваш правилата на ЕС, независимо дали си от Сърбия, СССР или Африка.
50
2
 
43
 
! Отговори
@@@@@ преди 4 години
Кое е неприемливо от закона мекерета мръсни , че аз като шофьор ще имам личен живот , че аз като шофьор ще съм чист и семеен човек , че аз като шофьор ще общувам с хората и ще се гордея с това . Кое е добре за вас гадове , аз като ваш шофьор да съм потънал в дългове , да съм *** -простият човек лесно се манипулира , да не знам имам ли къща,семейство , обяснете ми кое ЖИВОТНО може да живее в 2на 2квадратни метра и колко време ще продължи живота му . И вие държавни кърлежи кой защитавате вие???
49
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Неприемливо било за нас, викате супер готино е човек дето управлява 40 тонен ТИР да спи с месеци в кабината