Динята ни тонизира и освежава в летните жеги. Сочният плод е с високо съдържание на вода – 92%, което спомага хидратацията.
Динята е добър източник на витамин С и бета каротин, както и на други хранителни вещества.
Плодът се отличава с високо съдържание на ликопен, който има силни антиоксидантни свойства. Известни са ползите му за сърдечносъдовата система и за предотвратяване развитието на рак.
Проучване установи, че високата консумация на диня намалява риска от рак на дебелото черво.
Според друго изследване, публикувано в International Journal of Cancer, хората, които консумират диня и други храни с високо съдържание на каротеноиди, са с по-нисък риск от развитие на рак на простатата.
Динята съдържа и калий. Минералът е важен за сърдечните функции и нормализиране на кръвното налягане.
Всяка част на динята е полезна за консумация, включително семената и кората.
Динената кора е полезна за кръвообращението. Тя съдържа цитрулин - аминокиселина, която помага за производството на азотен оксид, който разширява кръвоносните съдове, осигурявайки по-добър приток на кръв към сърцето и други важни органи.
Консумацията на диня благоприятства и сексуалното здраве. Смята се, че действа като виагра.
Според изследователи, ефектът се дължи на съставката цитрулин, която се съдържа в месестата част и кората на летния плод. Съставката задейства ензими в организма, отговорни за отделянето на аргинин - аминокиселина, която подпомага сърдечната дейност, обмяната на веществата и имунната защита.

Премиерът на Пакистан: Има съгласие по текста на споразумение за мир между САЩ и Иран
Европейските пазари отбелязаха най-добрия си ден за последния месец
Глобалната икономика отново е застрашена от търговски дисбаланси
SOFIX бележи седмичен ръст от едва 0,17% до 1250 пункта
Добивът на петрол в Русия спада до най-ниското си ниво за последната година
Домбровскис: ЕК ще предложи откриване на процедура по прекомерен дефицит за България
Чудеса се случват: Малката Йоана е в пълна ремисия
Аномалия в Атлантика: "Студеното петно" вещае срив на океанските течения и климатичен шок
"Калашниците", оставката на Кандев, "кошница с грижа": Динамична седмица в България
Централна емисия
За пожар или линейка: Трудностите пред хора с увреден слух да подадат сигнал на 112
Йотова: БНБ има пълно основание да защити българската азбука върху евромонетата
Левски награди „Куршума“ + ВИДЕО
Цецо Найденов с култов коментар за „ново попълнение“ на Левски
Култов Венци Стефанов изби рибата за „беглеца“ от Ботев Пд
Звезда на ЦСКА се ожени
Пропада огромен трансфер на Левски в последния момент
Велико! Милан „върза“ българин
30 цитата на Уейн Дайър, които ще направят деня ви по-добър
Класика за вечеря: Пилешко с гриловани зеленчуци
Орехов щрудел по австрийска рецепта
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
10 трика, с които да избегнем пигментацията през лятото
Психолозите съветват: направете това преди отпуската си
ЕЦБ: Дръжте кеш у дома за кризи
Китай: Чужди разузнавания шпионират с костенурки и риби
Как да предотвратим подуването на корема през лятото?
Олимпик започва лятна подготовка на 6 юли
Какво време ни очаква в събота?
Премахват сухо дърво на ската в близост до заведение на крайбрежната алея
Опровергано: Пирамидата в Индонезия е не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана
Рекордна жега може да повтори катастрофата от 1877 г. и да погуби 4% от населението на Земята
Кой е Андре Дъглас – астронавтът от мисията „Артемида III“?