8 ефективни начина за повишаване на енергията

Можем да въздействаме на умората
5 дек 2012 16:41, Женя Величкова
1
8 ефективни начина за повишаване на енергията
източник: Reuters

Претовареният и стресов начин на живот води до намаляване на енергийните ни нива. Затова мнозина търсят бързи решения за борбата с умората, обяснява Тифани Барет, специалист по диететика в Института по рака „Уиншип“ към университета „Еймъри“.

Според експерта енергийните напитки „маскират“ симптомите на умора и дехидратират организма. Повечето от продуктите имат високо съдържание на захар, кофеин и други стимуланти.
 
Умората отслабва имунната система и ни прави по-податливи на депресия и развитие на различни заболявания. 
 
Физическата активност, сънят и намаляването на стреса са важни в борбата с умората. Хранителните навици от своя страна пряко засягат енергийните нива. Начинът на хранене им влияе през целия ден.
 
Предлагаме ви няколко конкретни съвета за повишаване на енергията и преодоляване на умората...
 
Пийте достатъчно вода!
 
Организмът се нуждае от редовна консумация на вода, няколко чаши на ден.
 
Хидратирането е лесен и евтин начин за увеличаване на енергийните нива. Не са необходими спортни напитки, те само добавят допълнителни ненужни калории, поясняват експерти.
 
Консумирайте вода през целия ден. Можете да добавите в нея лимони, зелени лимони или портокали за вкус.
 
Закусвайте!
 
Закуската е най-важното хранене за деня и не трябва да се пропуска. Сутрешното хапване ни е необходимо, за да заредим организма с хранителни вещества и енергия за целия ден. 
 
Ключът е в здравословната закуска, която включва продукти, като пълнозърнести зърнени храни, плодове, твърдо сварени яйца, овесена каша с плодове и др.
 
Не забравяйте протеините!
 
Протеините са дълготраен източник на енергия. Недостатъчната им консумация през деня може да е основна причина за чувството на умора. Богатите на протеини храни осигуряват на организма „гориво“ за възстановяване и изграждане на тъканите. 
 
Храните с високо съдържание на протеини са пилешкото месо, риба, крехко червено месо, ядки, мляко, кисело мляко, яйца, сирене и тофу.
 

1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
2
 
! Отговори
Сан4ес преди 8 години
Половинка ракия върши работа...спа като бебе