Бързо отслабване – възможно ли е?

И как да избегнем йо-йо ефекта
2
Бързо отслабване – възможно ли е?
Източник: Reuters

Три дни може би не изглеждат достатъчни за загуба на телесна маса, но отслабването е най-трайно и здравословно, когато се губи излишна маса на равни интервали.

Йо-йо ефектът – бързата загуба и последващо бързо възвръщане на дадено количество телесни мазнини, може да се избегне, когато се отслабва постепенно на 72 часови интервали.

Според специалисти диетолози от University of Maryland Medical Center, загубата на 450 г телесно тегло в този времеви интервал е оптимално и трайно решение на проблема с излишните килограми, без вредни последици за здравето. 

В комбинация с подходящи упражнения и хранителен режим могат да се постигнат бързи и ефикасни резултати, които водят до видимо и осезаемо отслабване. 

На първо място за постигане на бързи резултати стоят аеробните активности – тичане, плуване, каране на колело и др. 60 минути дневно от която и да е аеробна тренировка гарантират загубата на минимум 500 ккал или 225 г тегло. Тренировъчните сесии могат да се съкратят значително, ако се изпълняват в интервална схема: 60 - 90 секунди максимално интензивно натоварване, последвани от 3-4 минути умерено интензивно.

Оформянето на мускулатурата, даваща облика на по-стегнато тяло, се постига с друг тип тренировки – силовите. За да се избегне пренатоварването, се съветва през първия ден да се натоварва мускулатурата на горните граници, през втория – мускулатурата на торса и през третия – тази на долните крайници. 

 

Останалата част от статията може да намерите на Puls.bg


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
5
 
0
 
! Отговори
az преди 7 години
mili jurnalisti.pluvaneto ne e aerobna dejnost.Ima vodna aerobika, koqto nqma obshto sus samoto pluvane.Bihme se zaradvali da 4etem statii na shto gode normalen bulgarski ezik.Blagodarim predvaritelnO :):)