Откриха вещество срещу COVID-19 във водораслите за суши

Учени се надяват са създадат лекарство на растителна основа
7 дек 2021 18:58, Анисия Иванова
Откриха вещество срещу COVID-19 във водораслите за суши
Снимка: Pixabay

Американски биолози установиха, че рамнансулфат - полизахарид, съдържащ се във водораслите Monostroma nitidum, използвани за обвивка на суши, ефективно потиска коронавируса. Учените се надяват, че тяхното откритие ще доведе до създаването на антивирусно лекарство на растителна основа. Резултатите са публикувани в списание „Marine Drugs“.

Коронавирусът SARS-CoV-2 навлиза в клетките чрез взаимодействие на рецепторно-свързващия домейн RBD на неговия шипов протеин с рецептора ACE2 (ангиотензин-конвертиращ ензим 2) на клетката-гостоприемник. Освен с ACE2, RBD домейнът е известен с това, че се свързва с хепаран сулфат и други полизахариди на клетъчната повърхност.

Изследователите от Политехническия институт "Ренселер" решават да проверят дали други полизахариди като например рамнансулфат, открит във водораслите Monostroma, могат да блокират коронавируса. Те се отглеждат в Източна Азия и Южна Америка за производство на обвивки за суши. Известно е също, че учените ги намират за полезни при предотвратяването на инфекция с вируса на японския енцефалит, пише БГНЕС.

Учените извличат рамнансулфат от праха на Monostroma nitidum и го пречистват. След това те извършват подробен химичен анализ на полученото вещество с помощта на ядрено-резонансна магнитна спектроскопия.

За да оценят кинетиката на свързване на рамнансулфат с RBD коронавирус, те прилагат метода на повърхностния плазмонен резонанс. Освен това изследователите сравняват афинитета към RBD на рамнансулфат и друг полизахарид - хепарин, при различни концентрации на веществата.

Резултатите показали, че рамнансулфатът ефективно свързва протеина на шипа SARS-CoV-2, потиска способността на коронавируса да се прикрепя към клетките и да прониква в тях и потиска процесите на транскрипция и транслация. При експерименти върху клетъчни култури той успешно неутрализира лабораторен псевдовирус, включително вариант, притежаващ набор от мутации, характерни за щама Делта.

Авторите смятат, че рамнансулфатът, заедно с хепарина и евентуално с други полизахариди, може да бъде мощно средство срещу COVID-19.

Qanon преди 1 месец
Станете вегани и ковид нема да ви лови. Ама пустото ви его няма да ви позволи да го направите. Щото живота си давате за мръва!

Ваксините заразяват преди 1 месец
Още малко ще откриете веществата и в чесъна и в лука и в билките - още малко и ще се събудите.

Има го и в обелките на луканката така че не я белете!

И "Белината" го унищожава.

То има толкова много ефективни препарати срещу Ковид, но кога ще ви ги изпише някой БГ лекар? 2083 някъде.

Кво ли не откриха, но ваксата е важна за тях

Върху кого са го пробвали ?

Гайгер дето брои преди 1 месец
Тез водорасли и риба плуваща във вода "подхранена" от Фукушима мноу "здравословни" бе. Ядеш ядеш и направо ти "светва" короната от "здраве".

А, чудесно! Ние често ядем суши, така че няма да се ваксинирам.

И ние българите открихме наше, българско вещество срещу COVID. Нарекоха го Мангъров, доцент Мангъров.

Това сто на сто са го финансирали от някоя компания за производство на суши.

Муахаха преди 1 месец
а аз съм Открил на Животинска Основа - Свинската Мръвка и Лой пазят от КОВИД!