Безсъние, умора - пробвайте с дихателни техники

Диафрагмено дишане е много полезно
12 юли 2020 09:14, Дарена Найденова
1
Безсъние, умора - пробвайте с дихателни техники
Pexels

Един от най-добрите начини да си помогнете да заспите всъщност е доста лесен – просто дишайте.

 
Повечето дихателни упражнения за сън включват някаква форма на бавни и дълбоки вдишвания. Това ви дава нещо, върху което да се съсредоточите и е особено полезно за хора, които имат проблеми със заспиването заради прекаленото мислене. Ритъмът на дишане също така може да помогне и за успокояване и отпускане на тялото. 
 
По същество, дихателните упражнения са техники за релаксация и те могат да се използват за успокояване на тревожността, справяне със стреса или подготовка за сън. „Релаксацията помага за намаляване на хормоните на стреса, които блокират мелатонина – хормонът, който насърчава съня“, казва д-р Клеър Баркер пред Insider.
 
Ето три дихателни техники за по-добър сън
 
1. Диафрагмено дишане
 
Диафрагмата е големият мускул в основата на белите дробове, който е отговорен главно за дишането. Диафрагменото дишане създава отрицателно налягане в плевралната ви кухина – пространството в лигавицата на белите дробове. Когато това се случи, притокът на кръв се увеличава, а сърдечният ритъм намалява и това ви помага да се успокоите.
 
Ето какво да направите:
 
♦ Съсредоточете се върху корема. За да започнете диафрагменото дишане, трябва да дишате чрез корема, а не чрез гърдите. Ако искате да се улесните, сложете ръка на корема си, за да можете да почувствате как той пада и се вдига. Това упражнение може да се прави в седнало или легнало положение.
 
♦ Поемете дълбоко въздух и го задръжте за няколко секунди. След това издишайте. Представете си, че кислородът изпълва корема ви, а след това преминава през дихателните ви пътища и излиза в природата.
 
♦ Повторете това упражнение 5 до 10 пъти или колкото ви е нужно, за да заспите.
 
Още за дихателните техники, помагащи за по-качествен сън четете в Tialoto.bg 

Източник: Tialoto.bg 

1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
2
 
! Отговори
Insomnia преди 1 месец
Застанете на някое натоварено кръстовище и дишайте дълбоко, против умора. А против безсъние - бройте овце или си преизчислявайте пенцията в евро при курс 1.95583.