Хранене и метаболизъм - кои са най-честите митове?

Някои храни могат да доведат до подуване
15 яну 2021 01:00, Иванка Гъркова
14
Хранене и метаболизъм - кои са най-честите митове?
IStockphoto

Сигурно се чудите как най-добрата ви приятелка яде по три парчета торта през уикенда, но все още се побира в любимите си дънки. Всичко е въпрос на метаболизъм и генетични фактори, които имат важна роля за това дали човек ще качи килограми или не, прекалявайки с определени храни.

„Генетиката играе роля в метаболизма ви, както и някои медицински състояния, като нарушения на функциите на щитовидната жлеза“. Това обяснява нутрицистът Саманта Касети, според която със сигурност всеки един от нас може да контролира метаболитната си система, ако се храни по правилния начин и прави определени упражнения няколко пъти седмично.
 
„Упражненията представляват до 30 процента от изгорените калории и включват силови тренировки. Тази допълнителна мускулна маса ще ви даде малък, но значим метаболитен тласък“, обяснява специалистът пред Purewow.
 
Що се отнася до менюто, има храни, на които може да наблегнете, за да ускорите метаболизма, както и други, които е по-добре да избягвате, за да нямате проблеми в тоалетната.
 
„Многобройни проучвания сочат, че консумирането на непреработени храни в сравнение с преработените (като сладкиши и рафинирани зърнени храни) може да помогне“, коментира още Касети.

Кои са най-често срещаните заблуди, свързани с метаболизма?
 
1. Не можете да направите нищо, за да промените метаболизма си
 
Не само генетиката и някои медицински състояния контролират вашия метаболизъм. Всеки може да направи няколко малки промени, с които да подобри работата му. Д-р Касети посочва, че храненето е много важно за метаболизма и затова не бива да се заблуждавате, че няма начин да го промените.
 
Още погрешни схващания за метаболизма вижте в материала на Tialoto.bg 

Източник: Tialoto.bg 

14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
1
 
! Отговори
Юсуф бей преди 1 месец
машала!!!
Хубава жена.
Взимам я.
Всеки ден ще я храня с баклава.
11
0
 
4
 
! Отговори
АфроПеец преди 1 месец
аз обичам като плясна бузката и вибрациите да се разпространяват като вълни с минути.
10
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Като гледам снимката... "Тежък" случай.
9
2
 
2
 
! Отговори
ddddd преди 1 месец
До номер 3 с 20-те хил. крачки. Колко време може да издържиш на този ритъм? Това ми звучи като бях на диета 2-3 месеца, не ядох нищо и отслабнах. Да, отслабва се, но това са екстремности. Дебел футболист също почти няма. Но вижте ги вече като треньори, колко от тях остават слаби и колко надебеляват - става така, защото спират с екстремните натоварвания и повечето качват видимо кила. Дългосрочно решение трябва, а не някаква мъка за 3-4 месеца, след която потоп.
8
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
То не пречи да изплюскаш някое парче торта през уикенда ако всичко останало ти е балансирано. Дебелите хора се тъпчат постоянно и безугледно. Всеки който познавам или не се движи достатъчно или се тъпче яко или и двете. После пък искат за 1 месец тренировки да наваксат ( с тичане например ) и си натоварват сърдечно съдовата система.
7
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Съгласна съм с коментар номер 3.
Всичко е в инфивидуалния подход и почти всеки може да си подобри метаблозима.
Въпросът е и след достигане на желаното тегло, да не се връща предишния "режим".
Относно генетичните фактори - това в доста от случаите е до към 30-годишна възраст, след това трябва съобразяване. Много хора, които никога не са имали такъв проблем изведнъж напълняват и се чудят какво да правят и като цяло не правят нищо по въпроса.
6
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А най-подвеждащият мит е, че калориите изобщо имат нещо общо с напълняването.
5
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Някои хора имат истински медицински проблем и много трудно свалят килограми. Тези хора обаче вероятно са под 5% от всички с наднормено тегло. Повечето дебелаци плюскат безогледно и не се движат изобщо и си търсят оправдания за собственото си гравитационно поле. Не е толкова трудно да си във форма - тренирай нещо, каквото и да е, поне по 2-3 часа седмично, яж само когато си гладен и не се тъпчи с въглехидрати, спи достатъчно, пътувай с асансьора само когато носиш нещо тежко. Ходи повече.
4
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А за тоя кит от снимката най-доброто оправдание е метаболизЪма. Плюскане и лежане по диваните и селфи колко е красива.
3
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Няма универсална рецепта. Един трябва да коригира нощното хранене, друг обездвижването, трети - да намали сладкото и размера на порциите. Моят личен опит: Започнах да ходя пеша, но по много (15 000 - 20 000 крачки на ден). НИЩО ДРУГО! За четири-пет месеца вече нося 4 номера по-малки дрехи.
2
2
 
1
 
! Отговори
Rossen Roussinov преди 1 месец
До Анонимен
излекувай я
1
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аз имам инсулинова резистентност.