Още психолози в училищата от следващата година

Децата стават все по-агресивни, случаите на тормоз са скочили с 396
11
Още психолози в училищата от следващата година
Снимка: Булфото, архив

Просветното министерство ще увеличи броя на психолозите и педагогическите съветници в училищата през следващата година. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева на конференцията "Как да спрем насилието в училище - три стъпки за по-безопасна учебна среда", съобщи пресцентърът на МОН.

Ще бъде разширена и националната мобилна група от психолози. Тя вече е сезирана и за инцидентите с ученици, които са се случили през лятото, и работи с тези деца.

Сачева е информирала, че сега от 4362 училища и детски градини в страната, само в 964 работят психолози и педагогически съветници.

Най-силен е недостигът им в областите Ловеч, Силистра, Кюстендил, Перник, Видин и Враца, където за целия регион са назначени само по шест или седем специалисти. Именно в тези области ще се работи приоритетно за назначаването на допълнителни психолози.

Междуинституционалният механизъм за обхват на незаписани в училище деца е дал изключително добри резултати и може да се използва и при превенцията на агресията, е заявила Сачева.

Благодарение на усилията на служителите от всички институции през последния месец са били идентифицирани 103 деца в риск, с които в момента работят социални работници. Момиче, което от две години се е водело в неизвестност, също е било открито в рамките на издирването.

За първи път и професията "Образователен медиатор", който да работи в уязвими общности, е включена в класификатора на професиите и ще получи пилотно финансиране, е съобщила заместник-министър Сачева.

Тя е подчертала, че по програмата "Региони в растеж" 600 млн. лева ще бъдат насочени за образователна инфраструктура, като голяма част от средствата ще бъдат инвестирани в нови възможности за спорт на учениците, което е част от превенцията на агресивни прояви. Според Сачева темата надхвърля проблемите с насилието в училище, като причините до голяма степен са социално-икономически и са свързани с трудностите на семействата от гледна точка на работа, материални затруднения и конфликти у дома. "Много деца са жертви на различни конфликти, свидетели са на насилието навсякъде", е казала Сачева.

Тя е оповестила и данните на МОН за инциденти с деца и ученици през миналата година. 122 деца са ранени в пътнотранспортни произшествия, регистрирани са 38 смъртни случая, а случаите на агресия и тормоз между и над ученици са нараснали с 396.

МОН предприема мерки за промени в тази посока. Вече е сформирана работна група, която трябва да оптимизира механизма за противодействие на училищния тормоз. "Работим и с Института за изследване на населението към БАН по тази тема. Институтът за социални дейности ни сътрудничи с проекта "Горе ръцете", насочен към предотвратяване на телесните наказания над децата. Шамарът не може да бъде форма на възпитание", е заявила заместник-министър Деница Сачева.

Тя е подчертала, че МОН има и поет ангажимент за въвеждането на едносменен режим в училищата до 2021 г., като очакванията са това да облекчи учениците, да им позволи да отделят повече време за отдих и любими занимания, както и за подготовка в училище.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
1
 
! Отговори
:) преди 5 години
Нищо не назначават. Директорите му хванаха цаката и пак минават по тъча. Назначават някоя пенсионирана даскалица за педагогически съветник на 1/2 работен ден. Тя естествено изобщо няма представа какво трябва да прави. Директорите пускат едно писмо до О"ЗД", в което пише, че ученика Х е агресивен и с отклоняващо се поведение. О"ЗД" са длъжни да реагират и пускат заповед в някой ЦОП, че с детето трябва да работи психолог. Психолога на ЦОП почва да работи с детето, и всичко ОК. Пито - платено.
9
0
 
1
 
! Отговори
Helleborus преди 6 години
Да бъде отговорен родителя за онова, което ще се случи на следващия ден в училище е като един, дето пиел кафе преди да си легне, защото на сутринта нямал време. Но пак се успивал и той не знаел защо. Има някои действия, които могат да имат смисъл само на момента. Възпитанието е едно такова действие, реакцията не може да е от предния ден, за нещо, което още не се е случило. Всеки се кара на децата за онова, което са сгафили в негово присъствие, родителят у дома, учителят в училище.
8
0
 
1
 
! Отговори
Helleborus преди 6 години
Учителите не са с вързани ръце, 7, вързали са им ги. На мен ми е ясно, че деца не се респектират с викове и крясъци, а с мерки, които можеш да вземеш, наказания, съобразени с възрастта, строг училищен правилник, както е по света. От там се тръгва, а след като се приложи, той има превантивен ефект по нататък. Първо децата слушат, за да не бъдат наказани, после редът става навик и естествена среда. На запад просто са стигнали до тази фаза, но са имали и строгия правилник.
7
0
 
3
 
! Отговори
ВИК преди 6 години
Трудово Възпитателни Училища трябват!!! Щом родителите не са могли да го научат на Елементарна култура, учителите вече са с вързани ръце, защото всеки ученик носи пари на училището(директора) и няма кой да го изгони или премести в ТВУ(няма ги вече тези заведения)!!! Допускат психопати да учат с нормалните деца и заради един такъв страда целия клас!!! Това с психолози няма как да се преодолее!!!
6
1
 
5
 
! Отговори
Helleborus преди 6 години
Тук отново има старата манипулация на МОН, че агресията тръгва от семействата. Днес държавата е обезправила семействата откъм родителски права. Децата буквално прекарват живота си изолирани от семействата си, вътре в институцията, но която не желае да ги възпитава. Това как родителят възпитава детето се вижда, когато то е с него, а как учителят възпитава се вижда, когато детето е с него. Първите деца, които МОН възпита, вече са родители, МОН обвинява собствения си продукт.
5
1
 
3
 
! Отговори
Helleborus преди 6 години
Средата не може да се създава от децата, тя се създава от институцията. Всеки пази тишина, като влезе в определени институции, от които е респектиран. В църква, в общинска сграда, в кино или опера, където няма да бъде изтърпян да шуми или се държи зле. Училището трябва да може да постига такъв респект без значение домашното възпитание на децата, навремето децата са се страхували повече от училището, а у дома са се отпускали, сега е обратното и само системата е виновна за това.
4
0
 
4
 
! Отговори
Helleborus преди 6 години
Единственият начин да се спре агресията в училище е да се санкционира на момента. А не децата да правят всичко в час, а после психологът да привика две три деца в цялото училище и те да обещаят, че няма да правят така. Училищата са длъжни да има ред и дисциплина през цялото време, във всеки момент. Децата да бъдат респектирани да пазят тишина, да не говорят грубо, да идват подготвени. Защото училищата имат дълг към всяко дете, което задължават да присъства, да го потопят в благоприятна среда.
3
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
психо паати в училището
2
0
 
5
 
! Отговори
Некъф луд преди 6 години
Сопаааа само сопа по задните части за вашите гевезета. Никакви психолози няма да помогнат, а метода на Макаренко
1
0
 
8
 
! Отговори
шматка преди 6 години
Хиляди калпазани завършиха Психология и сега им търсят работа.----Психоложката ме вика в училище за да обсъдим пробрема със сина ми който бягал по коридора.Ко.А.