За чуждоезиковото обучение в България

Зорница Йончева, преподавател в Испанската гимназия в София пред Dnes.bg
Обновена: 19 сеп 2012 11:05 | 19 сеп 2012 11:05, Стела Стоянова
1
За чуждоезиковото обучение в България
Зорница Йончева Снимка: Десислава Томова

"Като че ли учениците ни разбират какво са получили от гимназията малко след като завършат и когато видят, че това, което са получили като познание, е достатъчно, за да продължат със същите темпове, със същата амбиция, със същите качества. Понякога дори са разочаровани от висшите училища, защото са свикнали на друг стандарт на обучение. Тогава осъзнават какво точно са получили от гимназията". Това каза в интервю пред Dnes.bg учителката и доктор по история Зорница Йончева от 164-та гимназия с преподаване на испански език „Мигел де Сервантес”.

Много успешно в училището са ремонтирани и оборудвани кабинетите за чуждоезиково обучение, по химия, физика и астрономия. Според училищното ръководство наистина модернизираната и обновена база, която са постигнали след ремонта, предполага и модерно обучение и мотивация за ученици и учители.

Интервю на Десислава Томова

Как се осъществява чуждоезиковото обучение в една от най-елитните гимназии в София?

През тази година испанската гимназия навърши своите 20 години и е един от пионерите в билингвалното обучение. От гледна точка на качеството е една от най-добрите езикови гимназии в България. Предметите, преподавани на испански език, са история, география, химия, физика, биология и екскурзоводство. С толкова много предмети на чужд език се постига и качество на познание по чуждия език.

Какво вълнува днешните ученици?

Много неща. Те си изживяват своите емоции на младостта. Искат и качествено преподаване в училище – да си добър специалист, да го правиш интересно, да използваш модерни технологии. С други думи, да се чувстват комфортно в час. Често пъти дори не като ученици, а като партньори в обучението.

Какви са новите методологии и техники в обучителния процес?

В последните години амбициите са да се използват повече модерните технологии, възможностите на интернет, интерактивното обучение. Постигаме качество и в тази област.

Как преподавателите ще успеят да провокират и задържат вниманието на учениците?

С качеството, което предлагаме като професионалисти. Разбираме техните потребности. В същото време държим на един стандарт, от който няма да отстъпим. Той е съчетание между разбирането на потребностите на младия човек и качеството, което е необходимо за живота му след гимназията. Това е доброто решение.

Как се печелят уважението и симпатиите на учениците?

Като че ли учениците ни разбират какво са получили от гимназията малко след като завършат и когато видят, че това, което са получили като познание, е достатъчно, за да продължат със същите темпове, със същата амбиция, със същите качества. Понякога дори са разочаровани от висшите училища, защото са свикнали на друг стандарт на обучение. Тогава осъзнават какво точно са получили от гимназията.

Формалното или неформалното е водещо при обучението?

Формалното е задължително за едно общинско училище, но ако не си даваме сметка за неформалното знание, което получават учениците, няма да сме в крак с времето.

Какво трябва да се постигне още по отношение на качеството на обучение в средните училища?
  
Това, което направихме това лято, е едно великолепно взаимодействие между фондация „Америка за България”, училищното настоятелство и бивши възпитаници. В този смисъл ми се струва, че може да звучи банално, но в общинските училища финансовите средства просто не стигат. Необходимостта да се търсят допълнителни средства е почти постоянна. Всяко едно училище има нужда от малко повече финансова подкрепа от страна на общината и държавата като цяло.
 
 


1
Още по темата: училищеобразование
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари