Лошото време намали катастрофите у нас

Със затоплянето инцидентите ще зачестят, смята Алекси Стратиев
Обновена: 29 яну 2016 11:26 | 29 яну 2016 11:26, Красимир Ангелов
7
Лошото време намали катастрофите у нас
Снимка: Булфото

Лошото време ограничи движението и катастрофите през януари намаляха в сравнение с миналата година, обяви експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ Алекси Стратиев пред Радио "Фокус". По думите му обаче със затоплянето на времето тежките пътни инциденти ще зачестят.

Стратиев посочи, че има разлика между уменията за шофиране в зимни условия на млади водачи и на такива с по-дълъг стаж. Експертът отбеляза, че движението при зимни условия крие коварни опасности и посъветва неопитните шофьори да отидат на място, което е извън пътната мрежа – паркинг или площадка, за да видят как автомобилът се държи на лед и сняг.

"Общо за всички водачи – и млади, и възрастни; и подготвени, и неподготвени – е много важно при тези условия да управляват автомобила със съобразена скорост", обясни Алекси Стратиев.

Според официалната статистика на КАТ, досега за 28 дни от началото на януари при катастрофи са загинали 30 души, като ранените са 391. Само за вчера са регистрирани 12 нови тежки катастрофи с двама загинали.


7
Още от
Напиши коментар Коментари
7
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Оставете стратиев у нафталина - няма как нов бардак със пенциониран персонал да се направи!
6
0
 
5
 
! Отговори
Истината преди 2 години
Причината да има толкова много нарушения е в неработещият КАТ, който наказва под 0.00001% от нарушителите и то обикновено само ако стане ПТП. Разбира се и с тези санкции КАТ си изпълнява планът за глобите, защото глобите в България са свръхвисоки. За да накараме КАТ да работи, трябва да намалим в пъти размерът на санкциите и да искаме КАТ на санкционира за всяко нарушение, както е в нормалните държави. Първата стъпка е неизбежност на наказанието, а след това ще мислим за размера на наказанието.
5
0
 
4
 
! Отговори
Истината преди 2 години
След всяко нарушение, неминуемо следва наказания - така са убедени шофьорите в нормалните държави, само в България не е така. В България масово ни промиват мозъците, че видите ли ако запишем в закона още по-свръхстроги наказания, то нарушенията щели да намалеят. Това разбира се не става - защото колкото повече нараства размера на санкцията, толкова по-малко нарушения се санкционират от КАТ, а броя на нарушенията естествено нараства. Причината е в неработещият КАТ, който наказва под 0.00001%
4
0
 
3
 
! Отговори
Истината преди 2 години
След всяко нарушение неминуемо следва санкция, в това трябва да са убедени всички шофьори в България, за да спрат да правят много нарушения всеки ден. Вероятно сега в България се правят всеки ден по около 200 милиона нарушения. Нарушенията водят до катастрофи, загинали и ранени. Ако искаме да намалим драстично загиналите, ранените и катастрофите, трябва да спре това масово нарушаване на закона от всички участници в движението, а това става само ако наказанието е неизбежно за всяко нарушение.
3
0
 
2
 
! Отговори
Истината преди 2 години
Никой преминал през КАТ не е експерт по пътна безопасност. Учудващо е как масово ни пробутват настоящи и бивши катаджии като експерти по пътна безопасност или по организация на движението и паркирането и народа масово се лови на въдицата.
В този смисъл всичко казано от Стратиев подлежи силно съмнение, даже и ние да си мислим че е така. Основното е да се спазва Законът за движение по пътищата, а спазването във всички нормални държави е станало когато след всяко нарушения, следва санкция.
2
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Колкото повече предохранителни мерки се взимат за дадено нещо, толкова повече се накланят везните на закона за равновесните сили в природата. Така, за да се върне баланса, се случва нещо, което да елиминира субекта, причинил дисбаланса. Пример: Във високопланинско градче в Швейцария отсъства пътна маркировка умишлено. Така водачите на мпс внимават какво правят много повече. Произшествията намалели драстично.
1
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Прави ми впечатление изключително толерантнотнити отношения при шофиращите тези дни в София.