Бивш министър на транспорта: Нужен е нов мениджмънт за БДЖ

Разписанията не се спазват, защото няма локомотиви, разкри Мутафчиев
9 фев 2017 11:10, Анисия Иванова
22
Бивш министър на транспорта: Нужен е нов мениджмънт за БДЖ
Снимка: Bulgaria On Air

Българските железници са в много трудно финансово състояние. Това е така заради липсата на каквато и да е визия за развитието на железопътния транспорт. Това заяви бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев в предаването "България сутрин".

"Вече седем години се говори за някаква обновителна програма, план със Световната банка и т.н. Липсва сериозен диалог и конкретни решения за изплащане на падежите по кредитите на железниците, които наистина не са малко. Това ги поставя в сериозен проблем", заяви Мутафчиев и добави, че най-големият проблем е бил мениджмънтът.

Има определени основания за оставките на директора на БДЖ Владимир Владимиров и на шефа на НКЖИ Милчо Ламбрев, смята Мутафчиев. Според него трябва да се търси нов мениджмънт, за да се решат тежките проблеми.

До 2009 г. железницата имаше кредит на доверие в самите кредитори, посочи той. По думите му една голяма част от кредитите, които са теглени, са без държавна гаранция, което означава доверие на банките в железопътния транспорт и в управлението му.

"Тъй като след 2009 г. не се предприе нищо, за да се реши въпросът с изплащането на падежите по тези немалко задължения от около 500-600 млн. лева в един период, които и ние заварихме на това ниво. Не се търсеше начин за рефинансиране на тези кредити, за да може да се изплащат падежите, както например Борисов подходи с този нов голям дълг, който държавата тегли, за да изплаща кредити. Това е пътят. Ако се бяха предприели такива действия, БДЖ щеше да запази рейтинга си сред банките и щяха да се направят реформи", припомни той.

Според него държавата не е абдикирала. По думите му няма кой да представи ясна визия къде ще отидат парите на държавата, за да ги получат.

Разписанията на влаковете не могат да бъдат спазени, защото няма локомотиви, които да бъдат ремонтирани, посочи бившият транспортен министър пред Bulgaria ON AIR. По думите му не се ремонтира и останалия подвижен състав - вагони за елементарен комфорт.

Пътят е да се успокоят кредиторите с държавна намеса и гаранции. Второ - една ясна мениджърска програма как да бъде увеличен пътникопотокът и подобряване на услугата, както и как ще се увеличи делът на товарните превози.


22
Още от
Напиши коментар Коментари
22
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Надявам се бившите да си останат бивши!
21
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
,,АРВЕКС,, аферата по закупуването на 30 спални вагона бе по негово време.окрадоха с Валентин Моллов 30милиона.схема с офшорка и без да има осъден.помня го как ги презентира на гара Пловдив с един друг мошенник Румен Петков,снимаха се като за календарче и ни заблуждаваха че сме се здобили с активи уникати.
20
0
 
5
 
! Отговори
Sando преди 1 година
Това е самата истина, такъв вид транспорт трябва да е най-добрия и най-ползвания транспорт, както е в нормалните държави
19
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само аз ли в тази държава си мисля, че железниците трябва да се приватизират? Нужни са огромни инвестиции, а те могат да дойдат само отвън.
18
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
БООООЖЕ СТАРИТЕ КРАДЦИ СЕГА ДАВАТ ЪКЪЛ.....НАЛИ КАТО СТЕ НА ВЛАСТ ВСИЧКИ МИСЛИТЕ ЗЕ ДАЛАВЕРАТА.....ПИСНА МИ БСП,ДПС,ГЕРБ- КРАДЦИТЕ НА КРАДЦИТЕ И КАТО ЗАПОЧНАТ ДА СЕ ЗАМЕРВАТ ЕДНИ ДРУГИ И ТО ЗА КАКВО ЗА ТОВА КОЙ ПО-ВЕЧЕ КРАЛ !
17
4
 
3
 
! Отговори
костадинова преди 1 година
Подкрепям идеята за активно ползване на влак. Наскоро пътувах до Пловдив с бърз влак. Удобно, комфортно и само за 7 лева/ пенсионерски/. Върнах се с рейс същия ден. Удинственото удобство бе, че тръгваше по рано от влака, за да се прибера по светло в София. Свита на мястото, без възможност да си опънеш краката.Цена 14 лв. За съжаление се замислям за парите, които плащам за билети.
16
0
 
2
 
! Отговори
гръб да имаш преди 1 година
Така е !
Той знае най-добре кое е нужно, нали неговият човек пое министерството ! Министърчето докато беше в управителния съвет на нкжи нищо лошо не е направил-те другите са виновни, той само е саботирал...а сега е най-подходящият спасител на системата ....герб неможаха да го изритат, то тия с якия гръб включително и прокурорски-зако не ги лови, а моралът не ги задължава(щот го нямат).
15
5
 
3
 
! Отговори
BG преди 1 година
И още нещо № 14 - автобусите спазват точно разписанието, в тях има отопление и е що-годе чистичко. На автогарите те обслужват точно - казват ти кой автобус на от кой сектор ще замине, ако има закъснение - колко е и т.н.
За железничарите, най - голямото престъпление на пътника е не дай си боже да ги питаш на кой коловоз е влака и след колко време ще пристигне. В най - добрия случей отнасяш пълен с омраза и презрение поглед, в най-лошия - тлъста ... Така че - БДЖ да се закрива и железничарите-вън
14
1
 
4
 
! Отговори
Пешко преди 1 година
Навсякъде по света, където жп транспортът печели, той се е преборил с конкуренцията на автомобили и автобуси. Няма как от София до Копривщица да се пътува 2 часа и половина и да не си на загуба. 8 часа до Бургас пък е вече смешно
13
5
 
6
 
! Отговори
BG преди 1 година
Ха, на бас че на БДЖ ако му дадат да управлява и Луфтханза след 1 мес, самолетите ще се движат с по 5 часа закъснение и пътниците в тях ще зъзнат от студ !
Трябвало им нов "мениджмънт" - ..... от БДЖ трябва да разберат че комунизма свърши и че трябва да се борят за пътници а не да ги приемат като даденост и непрекъснато да реват за пари от държавата ! Колкото и средства да се налеят, при тези ..... железничари, още по-голям ще е батака. Трябва уволнения, ама здрави - всички на борсата !
12
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До То6

САМО ДАНО ЛОКОМОТИВИТЕ ДА НЕ СА КАТО ТРАВМАИТЕ В СОФИЯ-ПО НА 105 ГОДИНИ!
11
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Този май беше комунист. И има наглостта да се изказва пак.
10
1
 
5
 
! Отговори
До 8 преди 1 година
Не обиждай Етиопия. Те са по добре от нас.
9
1
 
5
 
! Отговори
х преди 1 година
Лесно е. Ремонти на локомотиви, ремонти на вагони за достигане на максималната скорост от 160 км/ч. Прекратяване на гратиса на ДРОМ-аджии. Сега какво се получава. Мотрисите купени по времето на царя се движат само като пътнически влакове, вдигат до 140км/ч. Бързите обаче са с локомотиви до 110км/ч, така пътническият с 30 спирки снига 8-10 минути по-бавно от бързия, който очевидно няма как теоритично да е много по-бърз
8
2
 
6
 
! Отговори
Stop Rubbers in BDG! преди 1 година
Не, нужно е спиране на безогледното убийствено крадене от БДЖ, което доведе до това БДЖ да е на равнището на етиопска железница.
7
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Казва се "ново управление", а не "нов мениджмънт".

Елементарен Български!
6
2
 
12
 
! Отговори
То6 преди 1 година
Преди няколко месеца се прибирам от Варна, пътувам с влак понеже ми е приятно и интересно, а и не бързам за никъде. На гарата чакат влакови композиции без машини и не тръгват със закъснение поради липса на машини ???? Но, ето задава се влак пристигащ от някъде, всички се питат кои ще са щастливците за да потеглят от Варна. Тръгнахме с 2 часа закъснение. Възниква въпроса, Ако всяка години Московски и сие, бяха копували по 2 локомотина и по 6 вагона, къде щеше да е БДЖ ???? Европа е на влакове ?
5
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Момент, че нещо .....
4
1
 
14
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 1 година
Интересно защо хората закопали железницата само те знаят какво е нужно?
3
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ее ама все бившите министри знаят как да оправят нещата, а докато са настоящи нищо не правят.....