Иван Шишков: АМ "Хемус" е "зазимена" още напролет

Последното плащане е направено от предишния служебен кабинетг.
42
Иван Шишков: АМ "Хемус" е "зазимена" още напролет
Снимка: АПИ

Автомагистрала „Хемус“ е „зазимена“ в началото на пролетта заради липса на плащане. Последното е направено от предишния служебен кабинет в края на месец ноември 2021 г. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков след инспекция на първите два от оставащите за изграждане участъци на инфраструктурния обект. В проверката участваха също заместник-министър Захари Христов и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Иво Иванов.

Инспекцията се извършва, за да вземем съответното решение и да може тази част от АМ „Хемус“, която има строителни книжа, да се построи в максимално кратки срокове, каза още Шишков.

Очаквахме, че участък 1 – от Боаза до п. в. „Дерманци“ е в по-напреднала фаза. Строителството на втория – между пътните възли „Дерманци“ и „Каленик“, е в съвсем ранен етап. На него няма много изкопни работи, струпана е строителна техника, но без работници. Изпълнителите на различните участъци са различни, въпреки че по документи строителят е държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД, каза още регионалният министър. И заяви, че ще поиска от държавната компания информация за плащанията към строителните фирми.

Независимо от това дали ги има в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“ или не, ще се търси възможност средствата да бъдат изплатени, така че строителният процес да продължи, ангажира се Иван Шишков. И допълни, че ще поиска по възможност сроковете да не бъдат удължавани.

Участък 1 е много напреднал като строителство и ако критичните точки се отстранят, ще се приближим до завършване на строителството. Строителят трябва да компенсира забавянето. Той ще бъде длъжен да извърши определени строителни дейности до зимния период, защото част от големите мостови съоръжения в него са напреднали. Трябва да бъдат завършени, за да не се компрометират, ако още една зима останат недовършени, информира министърът.

Изграждането на първия участък трябва да завърши до средата на следващата година. Пускането в експлоатация на първите три отсечки – до п. в. „Каленик“, зависи от строителството на втория, което започна най-късно. Затова работата по него не трябва да се забавя, категоричен бе той.

Иван Шишков посочи, че не е направено нищо за узаконяване в полза на държавата на констатираното от предишния служебен кабинет незаконно строителство в участъци 4 и 5, за да не се налага да бъде разрушено и да трябва да се прави отново.

От изключителна важност беше да бъде одобрено изменение в Закона за устройство на територията и да бъде обявено за търпимо незаконното строителство, което отговаря на нормите. Бяхме предложили текст на ръководството на МРРБ в редовния кабинет. Това не се случи. Затова в момента не мога да коментирам, че има механизъм, по който да започне да се строи в тези два участъка, каза регионалният министър.

Ще направим всичко възможно не само да контролираме започналото строителство на големите инфраструктурни обекти, а да дадем тласък на нови, поне като планиране, за да може да имаме проходими пътища, а не „тапи“ по тях, заяви арх. Шишков. Необходимо е да започне ударно проектиране. Оста север - юг в България е на практика неразработена, включително и проектно. В последните 10 - 15 години строителството на инфраструктурата е много закъсняло и е с изключително бавни темпове. Строяха се малки участъци и се ползваха за политически цели, каза министърът. Инфраструктурата не трябва да е за политически цели, а да се строи за всички граждани и да е по-безопасна, категоричен бе арх. Шишков.

След проверка на работата в тунел „Витиня“ регионалният министър изказа разочарованието си, че се правят евакуационните изходи, без да се извършват и необходимите довършителни работи. Това може да доведе до сериозно забавяне. Затова предстои разговор с ръководството на „Автомагистрали“ ЕАД, за да се установят причините за забавянето и да се ускорим процесът.

Предстои проверка на строителството и на АМ „Струма“, обяви Иван Шишков. Сериозен проблем там е активираното свлачище преди виадукта и тунел „Железница“. Ще направим опит за въвеждане на временна организация на движението по възможност, така че участъкът да бъде пуснат в експлоатация, съобщи той.
Ще се инспектира и скоростният път Видин - Ботевград.
 


42
Още по темата: ШишковХемус
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
1
 
! Отговори
справедливост преди 1 месец
Радев трябва да бъде разследван за саботаж в полза на чуждо правителство. Единствено справедлива ефективна присъда би охладила ентусиазма на подривните елементи в България.
36
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Промяната на Радев - бавене, протакване, спиране, закриване, саботаж, провал, интригантство, омраза, некадърност, наглост, безочие, прецакване на ближния - мога така да продължа да ги описвам всички нови които ни върнаха 20 години назад.
35
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
до 27. Точно от ГЕРБ започна разделението на държавата. Великият вожд и пръв ръководител раздаваше на едните за сметка на другите необосновано пари.
34
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако се прави на юг всичко е окей, ама на север пречи, съсипват умишлено и пречат на развитието на северна Бг, средствата да отиват в цъфналата и вързала южна Бг.
33
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бойко трябва да направи нова партия и да я нарече Хемус!
32
7
 
1
 
! Отговори
Затвор за БОрисов преди 1 месец
МВР да докладва какви подкуписа взели престъпниците начело с Борисов за всеки един проакран от тях обект вкл водни цикли,хотели и къщи за гости по програма Развитие на селските региони,магистрали,газопроводи... Мост Видин ,АЕЦ БЕЛЕНЕ -там седят два незаконни за БЪлгария реактори призведени за Индия.. НЕ СЕ НАКРАДОХА ТИЯ БАНДИТИ ПАК СЕ ГЛАСЯТ ДА КРАДАТ МИЛИАРДИ..
31
3
 
0
 
! Отговори
Обекта е ВРЕДЕН преди 1 месец
Обекта уврежда тежко охраната на Северна БЪлгария.. Поразяват се трайно нелечимо милиони декари ценни вкл обработваеми земи.. Създава се риск от жестоко увреждане на Бисоферата на Северна България .. ИМА страхова невроза в биосферата от подобни нагло вредни обекти заради дигитално холограмни оръжия режещи скенери вкл маскирани като фарове..РИСК ОТ РЕАКЦИЯ КРАЙ НА ФАНЕРОЗОЙ/ КРАЙ НА ЖИВОТА НА ЗЕМЯТА НИ>>
30
2
 
1
 
! Отговори
Арести за борисов преди 1 месец
СТАВА ВЪПРОС ЗА НЕЗАКОНЕН ОБЕКТ ЗА КОЙТО ПРЕСТЪПНИЦИ НА ВЛАСТ С А ПРЕДЛАТИЛИ НАД 8 000 000 000 ограбени от народа живи кървави лева при 12 % лихва.. Въпреки това нагло престъпление престъпниците начело с БОрисов Бойко още са на свобода..
29
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен до 26 преди 1 месец
Защото е от страната на Варна, шопелпомачора няма интерес да се прави там.
28
2
 
5
 
! Отговори
Случаен минувач преди 1 месец
Тази магистрала е започната от бай Тошо през далечната 1974. Трябвало е още тогава той да разпореди да се отпуснат повече средства, да се строи по-бързо. Не го е направил, мислел е, че ще управлява още дълго. Ето че откакто започна "демокрацията" магистралата десетилетия не може да се завърши. Скоро ще станат 50 години от започването й.
27
6
 
20
 
! Отговори
Изгубихме 2 години преди 1 месец
Ако ГЕРБ беше на власт сега магистралата щеше да е готова на 90%.
26
2
 
12
 
! Отговори
опетков преди 1 месец
А защо няма нито дума за Лот 10 на магистралата, който е абсолютно завършен и не се пуска в експлоатация. Имаше едно свлачище, което мисля, че е ремонтирано. Този министър като че ли пада с пискюл от небето и не е в час за нищо. Странно ми е как някакви уж архитекти, като че ли досега не са живяли в България. От една година и половина не се строи нищо в БГ, другарю министър. И е лъжа, че така било последните 10-15 години. За това време беше завършена Тракия, Марица и почти цялата Струма.
25
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Платете си построеното Кириле и Асене
24
0
 
3
 
! Отговори
Я па Я преди 1 месец
До Лъжец КАК СИ ГОВОРИ ,ПО ТЕЛЕПАТИЯ ЛИ И КОЙ ТЕ ПУСКА В СТРОИТЕЛЕН ОБЕКТ...ТО АКО СЕ РАБОТЕШЕ ,НАЛИ ЩЯХА И ДА СЕ ПУСКАТ ЧАСТИ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ?КЪДЕ СА БЕ ,ЛЪЖЕЦ???
23
20
 
2
 
! Отговори
НЯМА ПАРИ за НАрода преди 1 месец
Престъпниците около Борисов се прочуха... ХОп милиард за видое терористична техника за трайно мръсно увреждане на всички деца в ясли,градини и училища.. ХОП милиард ограбен от народа за два ненужни реактора за централа спряна 1989 година... ХОП осем милиарда аванс за обект без разрешение за строеж. За малко да почне магистралки до Венера и МАрс.. НАД 1 000 000 БЪлгария намят НИКАКВИ ДОХОДИ. НАд 49% нямат доходи за оцеляване..
22
8
 
20
 
! Отговори
Бико преди 1 месец
Аз лично на 2.10.22 г. ще я размразя като гласувам за ГЕРБ-СДС.
21
2
 
15
 
! Отговори
Чобанин преди 1 месец
В южна Бг има повече турци, помаци и роми-мюсюлмани отколкото в северна. Политиката на БГ от София е в последните години да се дават огромни средства на южна БГ, за сметка на северна.
20
2
 
12
 
! Отговори
Горд Българин преди 1 месец
До Анонимен 2 Въпреки това си я обичам, защото това е, ИЗКОННА БЪЛГАРСКА ЗЕМЯ и не я давам нито на турчеещите се, нито на който и да било друг чужденец. Ти си най обикновен български предател и си срам за българския народ. Предците ни са се били и са оставяли костите и кръвта си на тази земя, а ти с лека ръка ей така я подари на чужденците. Ти си позор и дори не си заслужаваш храчката за да те заплюя.
19
0
 
13
 
! Отговори
Горд Българин преди 1 месец
До Анонимен 2Ти си завършен имбицил щом не ти дреме за Северна България. Нали това е България бе мушмул. И да твърдиш, че там са само турчеещи се и няма нито един българин е повече от тъпо. Да има и райони с турци, но да кажеш за цяла северна България, че няма нито един българин. В този ред на мисли за южна България, какво ще кажеш има или няма турчеещи се в Кърджали, Мадан, Рудозем, Смолян, Родопите, Странджа Сакар? *** то май почти нищо не остана в южна България, но въпреки това си я обичам
18
1
 
1
 
! Отговори
Чобанин преди 1 месец
Нарочно не се правят магистралите Хемус и Черно море, защото по успешната алтернативата на София е Варбург.

Спонсорирани публикации