От Истанбул до Университета – напряко през "Дружба"

Най-новата гара в София – с много влакове, но без хора
27
От Истанбул до Университета – напряко през "Дружба"
Снимки: Dnes.bg

Или от Бургас до Мусагеница. Може и от Копривщица до летището. Или от Костенец до Техническия Университет. Или от Варна до Виена... Напряко през гарата в "Дружба".

Тя е най-новата жп спирка в София. Работи вече седмица, перонът й е дълъг цели 400 метра. Светла и чиста - с прозрачна чакалня и дървени пейки. На нея спират влаковете от цяла България - 50 пристигащи и заминаващи. С този от Ямбол идват и прикачени вагони с пътници от Истанбул.

От Истанбул до Университета – напряко през "Дружба"

Гарата е свързана с една от новите станции на метрото - "Искърско шосе". Няколко стъпала, няколко крачки и си на влакчето – на няколко минути от центъра и на две спирки от летището.

Седмица след откриването й гара "Дружба" обаче е пуста. Никой не чака влака, а потокът от хора, които слизат от метрото, я заобикалят, тичайки по своите задачи.

"Не направиха официално откриване, хората не я знаят", е обяснението на човека, който охранява пероните. Иначе, когато рязали лентичката на новата станция, било пълно с народ. И след това всичко заглъхнало.

Но той е оптимист – ще я разучат хората. Даже допълва, че малко по малко хората, които я използват, се увеличават.

От Истанбул до Университета – напряко през "Дружба"

И наистина, малко преди девет часа идва бързият влак от Пловдив. Слизат хора, десетина, може би повече. Бързат, но повечето не слизат към метрото, а се пръсват из улиците в околността.

"За първи път слизам тук, изглежда хубаво", са първите впечатления на мъж, който идва от Пловдив. Той пътува по работа към центъра и смята, че и друг път ще слиза тук. Двама младежи пък се лутат по перона. Не, те не били от влака или за влака. Объркали се и търсят как да стигнат до отсрещните улици.

Може и да не е случайно, че са се загубили. Дали защото е нова, дали от бързане или заради друго, но нищо в подлеза не подсказва, че ей тук, на няколко крачи и още толкова стълби има ж.п. гара. На която можеш да хванеш влака за морето, без да обикаляш десетки спирки до Централна ж.п. гара.

Всъщност има надпис - едва когато стигнеш изхода за перона и когато, общо взето, друг път, освен към гарата, няма.

От Истанбул до Университета – напряко през "Дружба"

Към 9 и половина идва влакът от Костенец. Слизат няколко души. Сред тях са и Мартин и приятелят му. Двамата са от Костенец. Слизат на "Дружба", за да вземат метрото към Техническия университет, който е на спирка "Г.М. Димитров".

И те обаче сефтосват маршрута. Смятат, че ще го ползват често на път за лекции.

Тошко Люцканов от Казичене пък минавал често покрай гарата с влака, докато най-накрая решил да слезе. Сега отивал на зъболекар, но иначе често ползвал метрото към центъра. А и към летището. Самият той не пътувал, но често изпращал и посрещал приятели и роднини. Пък може скоро и той да пътува. И по перона на "Дружба" към Казичене да се връщат куфари я от Париж, я от Лондон.


27
Още по темата: влакметроСофия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
3
 
14
 
! Отговори
Учуден преди 5 години
Старият план на метрото предполагаше то да премине по бул. "Копенхаген" и от там към гара "Искър" и към летището... Ако беше изпълнено така нямаше да се налага да се прави нова гара на 500 метра от съществуващата...
Но, ако беше направено така, кака Данче нямаше да прилапа комисионните за "пустеещите" терени до новата метростанция "Дружба"...
18
8
 
8
 
! Отговори
Въпрос преди 5 години
Кой от пътуващите със самолет е толкова луд, че да се качи в нашенски влак? БДЖ в този си вид е опасност не просто за здравето, а направо за живота!
17
8
 
10
 
! Отговори
Веско преди 5 години
интересен кусур му намерихте, не се продавали билети. Че те не се ли купуват онлайн?
16
6
 
24
 
! Отговори
Бивш член на БСП преди 5 години
Наистина е прав колегата политолог. За 25 години БСП-ДПС не са забили един пирон . Само крадене на банки и парите на народа . Сега Станишев си седи в имението в Швейцария и се подхилва на Позитановците , които прекара .
15
25
 
27
 
! Отговори
политолог преди 5 години
Браво на ГЕРБ . Това е единствената партия от 25 години , която прави нещо за хората . Иначе червения трол си знае , трябва да се плюе колкото може повече Борисов . Да ама не . Това е най добрия Премиер на България досега . Само го сравнете с Орешарски или Станишев и напишете нещо положително за тях .
14
31
 
16
 
! Отговори
без ленти преди 5 години
Тази гара беше построена само заради пожарникаря. За да си реже лентата.
13
10
 
5
 
! Отговори
Аз преди 5 години
До йорданова

Половината влак -какво ще рече това-2 или3 души?!
12
1
 
13
 
! Отговори
аз преди 5 години
при откриването бе споменато , че билети ще се продават от проверяващите служители
11
1
 
21
 
! Отговори
inatut преди 5 години
Истината е, че с тия закъснения на БДЖ, както и с невъзможността да си купиш билет, спирката е направена за слизане, а не за качване.
И като не е за качване е безмислено да чакаш влак там.
Но пък е удобна да се прибереш или да слезеш от там за летището.
Въпреки че кой хваща самолет, тръгвайки с влак. При положение, че средното закъснение на бдж е повече от час.. Щото няма как да возиш и *** за 50 ст., и да возиш бързо успоредно с това.
10
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
билетче за морето от къде мога да си купя ? или преди това с метрото до централна гара и от там после пак с метрото до новата гара ?!
9
39
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Патентовано от Боко-тиквата.................
спирки и гари насред полето само и само да се КРАДЕ от строителство.
Следва асфалтиране на Млечният път.
8
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ше я научат бре
ама си е друго да се слежеш на централна гара и от там с трамвая до центара, кво е това метро
7
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Със здраве да си я ползват софиянци :)
6
21
 
7
 
! Отговори
о преди 5 години
то сякаш е NY ,ко се превземате защитниците на спирката
5
44
 
18
 
! Отговори
Предполагам, преди 5 години
че Фандъкова си е прибрала дивидентите от строежа, другото не е важно! Кой как ще ползва не е от значение. Роби, оправяйте се и това ви е много ха ха ха.
4
28
 
14
 
! Отговори
Един Българин преди 5 години
За Дружба/Младост вероятно има смисъл (макар и малък), но друг е въпросът дали има смисъл да спираш бърз влак на допълнителна спирка при положение, че те така или иначе имат метро от Централна гара. За парите, които са хвърлени е ясно - няма смисъл, особено при това състояние на БДЖ. Същото се отнася и за ЖП гара Вардар. Още повече при тези намалени композицци с по-малка вместимост от влакче на метрото. Иначе аз искам спирка на бившия хладилен завод. Ще ми спести повече време т.к. няма метро :)
3
4
 
28
 
! Отговори
РБ преди 5 години
Няма нещо в БГ-то,което не може да се погледне от крейзи страната му!
Но защо трябва да се гледа все на опъки!
2
5
 
38
 
! Отговори
edin преди 5 години
А защо не се споменава, че от там не можеш да си купиш билет? Просто билети не се продават.
Поредното направено-недоправено нещо в България.
1
5
 
69
 
! Отговори
йорданова преди 5 години
В НЕДЕЛЯ СЕ ВРЪЩАХ ОТ БУРГАС С ЕКСПРЕСА.ПОЛОВИНАТА ВЛАК СЛЯЗОХМЕ ТАМ.НЕКА СМЕ ОБЕКТИВНИ.