За първи път: Откриха голямо подземно езеро на Марс

Досега учените не се бяха натъквали на толкова голямо количество течна вода
25 юли 2018 19:48, Василия Пейчева
За първи път: Откриха голямо подземно езеро на Марс
Снимка: БТА

Голямо подземно езеро за пръв път беше открито под Южния полюс на Марс, като никога досега учените не се бяха натъквали на толкова голямо количество течна вода на Червената планета, предават световните агенции.

Те цитират съобщение на Европейската космическа агенция.

"Радиолокационните данни, получени от апарата на ЕКА "Марс експрес", свидетелстват за наличието на течна вода под слой лед и прах в областта на Южния полюс на Марс", се отбелязва в сайта на ЕКА.

Езерото е било открито с помощта на италианския радар MARSIS, монтиран на борда на сондата "Марс експрес".

Езерото е с диаметър около 20 километра и се намира на дълбочина 1,5 километра под Южния полюс на Червената планета. То е защитено от космическите лъчи и "съответства на условията за възможно съществуване на форми на живот".

По време на изследването на данните от радара, работещ от 2005 година, учените от университетите "Рома тре", "Сапиенца" и университета в Пескара са могли да изяснят, че този водоем е съществувал отдавна в непроменен вид.

"Резултатите от това изследване са изненадващи, коментира проф. Алън Дъфи, професор в австралийския университет Суинбърн. Това означава, че наличието на вода на Марс не е било бегло и епизодично, както бе установено при предишни открития. Става дума за постоянни водни маси, които дават възможност за възникването на живот в дълги периоди от време!"

Някои учени са скептични относно това дали може да бъдат открити форми на живот в подземното марсианско езеро, изтъква Франс прес.
Твърде възможно е водоизточникът да не е сладководен. Той се намира на 1,5 километра дълбочина в много сурова и студена среда.
Температурата може да бъде под тази на зъмръзването на питейната вода и със сигурност езерото е в течно състояние заради присъствието в него на магнезий, калций и натрий. Поради тази причина е рано да се правят изводи за съществуването на живот на Марс. Прекалената концентрация на соли, поддържаща езерото течно, може да се окаже фатална за всякакъв вид микробен живот, подобен на този на Земята.

Понастоящем планетата Марс е студена и пустинна, но преди 3,6 милиарда години тя е била топла и влажна, като на нея е имало голямо количество вода и езера.

Още от Наука
Иновация! Намериха цаката на пластмасовите торби

До И.Б.

Ихааа .....

И.Б. преди 3 седмици
Уважаеми автори на статията, на Марс няма нищо земно и нищо подземно. Езерото е вътрепланетарно или под повърността на планетата.

JJIvanov преди 3 седмици
Преди години една рисунка на новата NPP Belene донесе следната информация :
Това е вероятно проект за море" Кермандек" на Марс/под повърхностно обемно охранявано.

Анонимен преди 3 седмици
29 - Казаха, ченсиле остра на водата е прекалено висока, за данните организми. Не налягането или студа. Това не означава, че една форма на живот, не би могла да еволюира и да се нагоди към тази среда.

Анонимен преди 3 седмици
Аз не знам кой и на каква точно база прави заключения, че в това езеро е невъзможно да има живот, при положение, че дори на Земята съществуват бактерии живеещи на километри дълбочина на океанското дъно, ледници, пещери, гейзери и т.н. Да не говорим, че никой не може да предвиди как точно се е развила еволюцията на един чужд свят.

със сигурност преди 3 седмици
Оправиха света -който е пламнал отвсякъде та вече и за МАРС който е на 5 години път знаят всичко Направо ме е гнус да чета и да слушам подобни простотии

Анонимен преди 3 седмици
Приятели, нали разбирате колко могат да бъдат манипулативни новините? Кацнал апарат на Марс и сега всичко което ни кажат, трябва да вярваме? Първо нямаше капчица вода, след това се появи цяло езеро. След месец ще намерят насекоми, а след още два месеца изоставен космически кораби. Дъжте се сериозно и не вярвайте на тези измишльотини.

Анонимен преди 3 седмици
Риба има ли в езерото, и може ли да се лови.

Анонимен преди 3 седмици
Тези данни да не би да са от Топлофикация София?

Футуролог преди 3 седмици
До Анонимен №23

Господине!

И аз съм вярващ човек но долавям нотка на заблуден фанатизъм в писанието Ви!

Човек наистина може да живее само на Земята защото която и друга планета да засели неизбежно ще мутира в съвсем нов животински вид

Чужда планета пък ще си има и само своя собствена популация и за нула време цялата Вселена ще се окаже недостатъчна за хората

Земята също не може да бъде оправена

То ако ХААРП направи от Сахара-Джунгла,значи ще можем да живеем и на Меркурий,Венера и Луната

лоша работа... преди 3 седмици
Че има езеро-има! Но..оо, че е вода са догатки на НАСА. Истината е че езрото е от РАКИЯ-концентрат70-72градуса, складирана там от нашите предшественици преди десетки-хиляди години. Проблем би възникнал / ако някой се добере до там/,от това че няма вода за разреждане. Например за намаляване на градуса за литър ще трябва 71->42=1/1.70//1лтр. т.е. трябват по 580млтр вода за 1лтр ракия на 42гр. Аз още не съм измислил как да я пренеса, а на място няма условия вече да се пие. За сега ще отлежава там!

Футуролог преди 3 седмици
Хипотези много------но си има водеща хипотеза

И според нея живот би трябвало да има не само на Марс но и на Луната,Венера то ест почти навсякъде във Вселената

Досега нищо не потвърждава тази основна и водеща хипотеза

Едно е сигурно че цялата наша Време-Пространствена Вселена се подчинява на еднакви климатични закони

То на почти всички планети във Вселената вали дъжд като разликата е че на по студените планети това е предимно дъжд от метан а на по топлите от лава

Течности много по планетите

Анонимен преди 3 седмици
Открият ли петрол, живота на Марс няма да е от никакво значение!

продължение
"А Земята беше пуста и неуредена и пара се издигаше от недрата й"..

..После създал Човека от пръст,но така и не се намерил помощник за него,за това Бог сътворил жената от неговото ребро.

....На пръв поглед нелогичност и обърканост,но всъщност всичко е точно:-Става въпрос за две сътворения.

Първото на Марс,второто-на Земята..

ПроСоТо преди 3 седмици
тезата,че живота на Земята е дошъл от Марс ЗА СЕГА не се приема нито от "учените",нито от религиозните..

На "учените" ще им трябва по-дълго време да установят това,но на основаващите се на Библията е по-лесно.

-Дори и там се споменава за всъщност ДВЕ "сътворения"..Прочетете внимателно първите глави на "Битие".
След целия труд на Господа,от който се раждат тревите,животинките,и дори човека .."И Бог създаде човека по свой образ и подобие,мъж и жена ги създаде",следва:
-"А земята беше пуста и..

Име преди 3 седмици
една изключително освежаваща новина! ето, че човечеството най-после намери едно ново и разумно место където да си изхвърля пластмасовите отпадъци!

риба има ли?

ПроСоТо преди 3 седмици
и стига с тая "плоска Земя",че станахте трагични!

ПроСоТо преди 3 седмици
животът на Земята е дошъл от Марс.

Марс е нашия роден дом.Запустял и изоставен..

..вероятно за това се държим като варвари на новата си територия..

Ако някога човека стъпи на Марс, то ще е нещо като носталгично връщане към корените,но няма да останем там..Вече нищо не ни свързва..

Но пък и шанса ни да оцелеем тук е много малък...Почти нулев..

проф. Ст.Чокерев преди 3 седмици
За съжаление, това е една от многото фалшиви новини, с които рептилите ни заливат, използвайки за целта илюминатите и масоните - техните слуги. При положение, че Земята е плоска, а "планетите" и "звездите" са просто едни проекции върху плоскост, как така говорят за полюси на Марс? Не вярвайте на подобни добре съчинени лъжи. Защо точно сега, при това откритие, ХААРП работи толкова интензивно и генерира толкова дъжд и облаци? За да не може никой да отрече, тъй като няма видимост към небето!