Метеорит докара звезден прах, по-стар от Слънцето

Възрастта на миниатюрните частици е 7 милиарда години
14 яну 2020 20:52, Павел Гълъбов
Метеорит докара звезден прах, по-стар от Слънцето
Снимка: Pixabay

Звезден прах, по-стар от Слънцето, бе открит в метеорит, паднал в Австралия през 1969 г., съобщиха световните информационни агенции, цитирани от БНР.

Най-старите от 40-те частици звездна материя, намерени в метеорита, са на около 7 милиарда години. Това означава, че са формирани около 2,5 милиарда години преди да се появят Слънцето, Земята и останалата част от Слънчевата система.

Метеоритът е намерен край гр. Мърчисън в австралийския щат Виктория.

Всички анализирани звездни частици са от преди периода на формиране на Слънчевата система. Според учените частиците звезден прах в метеорита са нещо като капсули на времето. Възрастта им дава представа за етапите на създаване на галактиката Млечен път, поясняват учените.

Изследваните частици са миниатюрни - между 2 и 30 микрометра (микрометърът е равен на една хилядна част от милиметъра - бел.ред.).

Звездният прах е материя, която се изхвърля от звездите. При зараждането на Слънчевата система този прах става част от планетите и Слънцето. Съхранен е единствено в кометите и астероидите.

Очаква се фрагменти от тях да бъдат доставени на Земята в следващите десетилетия от космическите мисии ОСИРИС-РЕКС и "Хаябуса-2".

До До 10

Имат само хипотези базитрани на сегашния модел. А този модел има повече дупки отколкоот успешни предвиждания. Няма никакава причина да предполагаме че неговите предвиждания за възрастта на слънцето са вярни при условие че този модел не може да формира слънчевата система такава каквато я виждаме и въобще не може да обясни "горещите юпитери" наблюдавани в други звездни системи. Не може да обяани и множетво други наблюдения н комети, астгероиди, магнитното поле на юпитер и друг феномени.

До 10 преди 4 месеца
Има няколко различни варианта чрез които може да се определи възрастта на слънцето и то с точност.Това,че ти не си наясно,незначи ,че е невъзможно.Затова има учени и общаци.

До Stardust

Няма такова нещо като "жълто джудже". Спорет сегашния модел слънцето се води: main sequence star. Тоест напълно стандартна звезда.
Друг е въпроса че настоящия стандартен модел има много дупки и е отдавна време да го сменят.

Да бе то пък щото знаят колко старо е слъънцето. Едва ли не всеки месец излизат нови открития, котио не се вписват в сегашния модел за образуване на слънчевата система, и учените все се заканват да ходели 'back to the drawing board' а продължават тоя модел да го бутат напред като догма.

Stardust преди 4 месеца
Слънцето е звезда от тип G2V (жълто джудже), по-стари е само дядо мраз.

грую преди 4 месеца
не може да е по-стар от македония и македонците

Щерю преди 4 месеца
Съществуват древни записи на гърци, египтяни, индуси и китайци, че комета е посипала тонове златен прах по земната повърхност.

Как е долетял до нас за 2-3 милиарда години? Някой да изчисли скороста до най-близкото съзвездие.

Брей преди 4 месеца
“Според учените“
=======
“Учените” са дефакто монасите в синагогата на Сатаната! Едва ли има по-голяма заигравка с душите на хората от това, което “казват учените”! Лъжи, лъжи и пак лъжи. Това е!

Тоа матеорит кат огнеупорна каса го е вардил тоя прах.

АнонимеН преди 4 месеца
ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!!

ПРАХА МОЖЕ И ДА ОЦЕНЯТ КОГА СЕ Е СЪЗДАЛ ВЪПРЕКИ, ЧЕ СЕ СЪМНЯВАМ!!!

НО КОГА ТОЧНО СЕ Е СЪЗДАЛО СЛЪНЦЕТО Е ТОВА НЕ МОГАТ ДА ОЦЕНЯТ ИЗОБЩО КЪМ МОМЕНТА!!!

. преди 4 месеца
Престанете да ограбвате историята ни!
Този прах е македонски!!!

1969 преди 4 месеца
Тази новина от архива на НАСА ли я копирахте?