По третия лъч на метрото – влакчета без машинисти

Мотрисите ще бъдат следени с модерна радиосистема
4 юли 2016 08:30, Златко Желев
14
По третия лъч на метрото – влакчета без машинисти
Снимка: архив, Булфото

Новите влакове, които ще се движат по третия лъч на метрото, ще са от ново поколение. Мотрисите ще имат техническата възможност да се движат напълно автоматично без машинисти, обяснява пред "Труд" изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

Към момента метровлакчетата у нас са с второ ниво на автоматизация, което позволява машинистът да пуска и да спира влакчето.

Още по темата

Новите мотриси, които ще се въведат в експлоатация през 2019 г., ще са с трето ниво. При него водачът е с по-ограничени функции и може да се намесва в екстремни ситуации. То позволява обаче и добавянето на софтуер, с който движението на влакчетата ще стане напълно автоматично, без машинист.

"Такъв софтуер ще въведем и ние. Първоначално обаче ще оставим машинисти да управляват мотрисите", обясни Братоев.

С третия метролъч ще се изгради и нова комуникационна система, която да координира подземните железници. Тя ще представлява вид GPS, който отчита къде се намира влакчето с до 1 метър точност и изпраща радиосигнал към централната система.

В момента това наблюдение се извършва чрез т.нар. блокови участъци. В тях има камери, които показват, когато мотрисата влиза в метростанцията и излиза от нея.

По новите спирки ще има и стъклени прегради. Те ще са високи около метър и половина и ще се отварят на определени места само когато влакчето спира на станцията.


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако сте собственик на бизнес - да плащате колкотo се може по-малко заплати, ако сте граждани - по-малко чиновници в администрацията и да са автоматизирани процесите, за влакчетата обаче - колкото се може повече хора да работят, повечко заплати така да отиват, сигурно и в сектора, където всеки един от Вас работи, се молите да не се автоматизира нищо. Някакво противоречие виждам.... голям смях :D
11
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Оххх... Как ще спестим от заплатки за тия навлеци хората. Не ги е срам да искат да работят.
10
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Спокойно. Скоро ще снв модерни, ще пестим от шофьори, счетоводството ще е от компютри, негрешащи. Строителство с роботи. За да се спестят пари хората ще погинем.
9
2
 
9
 
! Отговори
рънте преди 5 години
Тази година влакчета без машинист. След две и без пътници. Това е стандарт.
8
2
 
4
 
! Отговори
Учителя преди 5 години
От коментаррите разбирам, че всички сте твърдо против влакчетата...ами излезте на протест, това е демокрация :)
7
2
 
9
 
! Отговори
xax преди 5 години
РЕАЛНОСТТА НА НОВИНАРСКИТЕ САЙТОВЕ:Новина: Правителството дава по 100 лв. на човек за еди-кво-си.Коментар 1: Аз вече си имам 100 лева.Коментар 2: В белите държави дават по 200.Коментар 3: Защо не дават по 110, ами само 100?Коментар 4: Ако не беше приватизацията на Костов, щяха да са 120.Коментар 5: Трябваше да дадат 50 на другите и по 150 на пенсионерите.Коментар 6: ..........
6
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Каккъв е проблема? ми то държавата вече 26 години е на автопилот!
5
2
 
8
 
! Отговори
Льохман преди 5 години
Ха такваз техника има и се ползва в Лондонското метро от 10 години, може и повече, къде е новината? Отделно там само няколко линии са без водачи, останалите и до днес не са напълно автоматизирани, защо ли? Същото се отнася и за стъклените врати на пероните, само няколко спирки и като не успее да спре влакчето точно, познайте какво става, особено в пиковите часове.
4
6
 
7
 
! Отговори
от другия свят преди 5 години
Електроавтомобила Тесла, и той е на автопилот. Докато миналата седмица не се джасна в друг автомобил. Шофьорът е загинал. Автомобилът продължил да се движи на автопилот, без да усети, че пасажерът му вече е на другия свят.
3
2
 
3
 
! Отговори
sas преди 5 години
Именно. Или пък преградите. В много по-стари от нашето метро ги има приложени.
2
4
 
14
 
! Отговори
маде ин Булгари преди 5 години
Държавата е абдикирала и я кара на самотек, без машинист. А вас вие страх от някакви си влакчета, без машинисти?
1
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вид gps било, тая глупост е достатъчна за да стане ясно колко разбира тоя и дали ще е сигурна бг системата. бог да ги пази пътниците.