В София: Купуваме ли си билетче за рейса? Три пъти по-малко!

Продажбата на карти бележи двукратен ръст, отчитат от ЦГМ
28
В София: Купуваме ли си билетче за рейса? Три пъти по-малко!
Снимка: архив "Булфото"

Тройно е спаднала продажбата на еднократни билети за градския транспорт в София. По-малко хора си купуват и от талоните за десет пътувания. Двоен обаче е ръстът на онези, които си купуват абонаментни карти, показват данните на Центъра за градска мобилност.

През 2015 г. в столицата са продадени над 9,5 млн. билети, а за миналата година - 3,8 млн. На 1 юни 2016 г. влезе в сила решението на СОС за увеличаването на цената на билата от 1 на 1,60 лв., пише "Монитор".

От ЦГМ отчитат и спад в продажбите на талоните за десет пътувания, на които също бе променена цената от 8 на 12 лв. От тях през 2015 г. са продадени 1,2 млн. талони, а през 2017 г. 700 хиляди.

Още по темата

Увеличава се обаче броят на продадените абонаментни карти – с над 68%. През 2015 г. ЦГМ са продали 3,8 млн бройки, а през изминалата над 5,7 млн. лв. При всички видове карти се наблюдава близо двукратно увеличаване на продажбата.

Годишната абонаментна карта бележи най-висок интерес сред пътниците. Срещу сумата от 365 лв. на година столичани могат да използват цялата градска мрежа. През 2015 г. от нея са се възползвали 226 човека, година по-късно – 16 808, а през 2017-а броят на издадените карти достига 25 018.

През 2020 г. в София се очаква да заработи електронна система за таксуване в градския транспорт. След поредица от обжалвания на обществената поръчка преди дни се стигна до получаването на оферти и стана ясно, че 10 кандидата искат да изградят тикет система.

Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние. Всеки пътник ще може да зарежда превозния си до

кумент от компютър, мобилен телефон или банкова карта. Транспортните средства пък ще бъдат оборудвани с камери. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млн. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата одобрена да я изгради.
 


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
1
 
2
 
! Отговори
vlady преди 11 месеца
Тримесечна карта 13.50 пак е скъпо - това са 225 пътувания по 0.06лв, надали някой ще направи толкова за три месеца. Като не се купуват абонаментни карти приходите спадат и стават нестабилни. При закупуване на карти компанията получава сериозна сума наведнъж предварително и може да планира правилното и използване, при масово пътуване с билети няма как да се планират предварително приходи. Картата от 13.50лв никога не е важала за крайградски линии с по-скъпи билети.
26
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Време или разстояние. Ами в тези задръствания заради все по-влошаващата се организация на движението в София, явно ще бъде плащане по време. Висиш 1 час в задръстване между две спирки - плащаш за 1 час пътуване.
25
1
 
7
 
! Отговори
До 22 vlady преди 11 месеца
Я пак! До 1989-та година винаги пътувахме с тримесечна карта за всички линии от 13,50 лева, а след 1989-та спряхме да си купуваме карти за пътуване, защото станаха безумно скъпи. Ти пишеш, че е било обратното. На себе си ли да вярвам или на теб ...
24
1
 
4
 
! Отговори
До 23 vlady преди 11 месеца
Като нямало да ползват абонаментни карти, ще си купуват билетчета по 1,60 лева. Как ще се влоши сериозно финансовото състояние?! Да не говорим, че може да направите билета и 2 лева, натам вървят нещата.
23
2
 
9
 
! Отговори
До 22 vlady преди 11 месеца
Май си млад и не знаеш.
Преди 1989-та наистина месечната карта за всички линии беше 5 лева, но не я купуваха, защото почти всички си купуваха тримесечна карта за всички линии за 13,50 лева. Аз, роднините ми и колегите ми точно това правехме.
Не знаеш и за цената на това билетче. Имаше цена от 2 ст., 4 ст., 6 ст., 10 ст и 20 ст. през различните периоди за различните превозни срества. Сега е 1,60 лева - в пъти по-висока.
22
2
 
3
 
! Отговори
vlady преди 11 месеца
До До 4 vlady
При предложените цени никой няма да ползва предплатени абонаментни карти и финансовото състояние на дружеството ще се влоши сериозно. Почти няма хора, които да извършват над 50 пътувания на месец.
21
4
 
2
 
! Отговори
vlady преди 11 месеца
До Анонимен
Преди 1989г. картата за цялата мрежа беше 5лв при цена на билета 6ст и почти никой не си купуваше такава карта. Сега съотношението е далеч по-добро и процентът на ползващите абонаментни карти е по-висок. Нормално е при предплащане на услугата да има сериозна отстъпка, преди 1989г. беше точно обратното - по-изгодно беше да плащаш на момента при всяко пътуване.
20
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Явно хората са започнали да ползват по-малко градският транспортв София - цената от 1,60 лева за билет е нереално висока. Сега със средната заплата можеж да купиш 5-6 пъти по-малко билети в сравнение с времето преди 1989-та.
19
0
 
2
 
! Отговори
До 19 по-по-по-по-.. преди 11 месеца
Ако се вгледаш по-внимателно на другите документи пише абонаментни карти. Много по-просто е да кажеш билет, кавото е реално картата за еднократно пътуване и карта, вместо абонаментна карта, което също е вярно, но заради някакви кривини в закона, билета официално го наричат карта, а картата абонаментна карта.
18
1
 
3
 
! Отговори
По-по-най преди 11 месеца
Ами, ако се вгледате и прочетете по-внимателно, дори на т.нар. "билет", пише КАРТА... ;)
17
1
 
5
 
! Отговори
Геле преди 11 месеца
До Гошу

колега, народа трябва да е луд за да се вози трезвен в градския транспорт
16
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
От тази статистика мога да заключа, че редовните пътници просто са почнали да си купуват абонаментни карти вместо билети. Интересно ми е какво е направено по въпроса с нередовните пътници ? В метрото поне веднъж седмично виждам гратисчии - прескачащи, пъхащи се по двама, навеждащи се и т.н. ! И да питам бат Сали как ще го накарате да се таксува електронно ? Като се качи целият к.ату.н как точно ще ги глоби контрольора ?
15
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Очевидно искат всички да минат на годишен за 365, значи останалите варианти още могат да ги вдигат докато постигнат желаният резултат. 5лв билета и 100лв месечна за една линия и готово.
14
4
 
8
 
! Отговори
Гошу преди 11 месеца
Аз веднъж пиян набих един контрольор, те двама бяха де, ама като ударих единия и падна, другия ми вика: "Чакай бе човек, за един билет ще убиеш човека". Такива са страхливци, вместо да ме погнат двамата да ме счупят от бой, оня заряза колегата си. Ха-ха. А иначе аз си купувам винаги билет, когато ползвам градския транспорт, ама тогава беше 9 вечерта, шофьора нямаше билети а и бях пиян
13
8
 
3
 
! Отговори
До 4 vlady преди 11 месеца
Не е редно някой да плаща за повече от друг за едно и също пътуване, както се опитваш да ни внушиш.
Спорно е колко трябва да е цената на картата в сравнение с билета. Според мен една месечна карта за една линия трябва да струва колкото 20 билета, т.е. 32 лева, а не 28 лева, както е сега, а за всички линии колкото 50 билета, т.е. 80 лева, а не 60 лева, както е сега. Другият вариант е да се намали цената на билета, но цените на картите не са в необходимото съотношение.
12
6
 
7
 
! Отговори
До 2 Жо преди 11 месеца
Най-НЕрентабилно е да си купиш карта за цялата градска мрежа за 365 лева за цялата година. Пътуваш 10 пъти в годината и цената на едно пътуване ти е 36 лева и 50 стотинки за едно пътуваме. Ако пътуваш повече, примерно 100 пътувания в годината, цената на едно пътуване ти е 3 лева и 65 стотинки. Аз пътувам около 50 пъти в годината - значи цената ще ми е около 7 лева и 30 стотинки за едно пътуване.
11
1
 
13
 
! Отговори
До 10 Жо преди 11 месеца
Билетът в София е най-скъп в сравнение с другите държави от ЕС и то номинално, без да се отчитат доходите в България. Причината е в това, което ти дава билетът, а не в цената на еднократното пътуване, с което ни манипулират. Като си купиш билет в ЕС, този билет важи примерно 1 час, а не само за едно пътуване както е в София. Второ, там имаш добре развит обществен транспорт, в сравнение с който транспортът в София е като конска каруца.
10
0
 
6
 
! Отговори
Фалшиви новини преди 11 месеца
Цитат: В същото време обаче продажбата на абонаментните карти бележи над 68% ръст. През 2015 г. ЦГМ са продали 3,8 млн бройки, а през изминалата над 5,7 млн. лв.
-
Това е копирано от Монитор без замисляне. Сравнява се бройка със сума в лева и ето ти 68% ръст. Разбира се ръстът изобшо не е ясен какъв е - дали като брой продадени карти или като сума от продадените карти.
-
От продадените билети, вкл. талоните, сумата е малко над 4 милиона лева по-малка през 2017, в сравнение с 2015-та.
9
11
 
2
 
! Отговори
Жо преди 11 месеца
До Анонимен №5
Ходил съм в 22 европейски столици. Билетчето в София е най- евтино. А, ако си купиш абонаментна карта, навсякъде е по-евтино от единичния билет.
8
7
 
9
 
! Отговори
AZ преди 11 месеца
Най - неграмотните провинциалисти са в София. Който има акъл се справя в родното си място, който *** за зеле не става от него отива в София да търси препитание.