В София: Купуваме ли си билетче за рейса? Три пъти по-малко!

Продажбата на карти бележи двукратен ръст, отчитат от ЦГМ
28
В София: Купуваме ли си билетче за рейса? Три пъти по-малко!
Снимка: архив "Булфото"

Тройно е спаднала продажбата на еднократни билети за градския транспорт в София. По-малко хора си купуват и от талоните за десет пътувания. Двоен обаче е ръстът на онези, които си купуват абонаментни карти, показват данните на Центъра за градска мобилност.

През 2015 г. в столицата са продадени над 9,5 млн. билети, а за миналата година - 3,8 млн. На 1 юни 2016 г. влезе в сила решението на СОС за увеличаването на цената на билата от 1 на 1,60 лв., пише "Монитор".

От ЦГМ отчитат и спад в продажбите на талоните за десет пътувания, на които също бе променена цената от 8 на 12 лв. От тях през 2015 г. са продадени 1,2 млн. талони, а през 2017 г. 700 хиляди.

Още по темата

Увеличава се обаче броят на продадените абонаментни карти – с над 68%. През 2015 г. ЦГМ са продали 3,8 млн бройки, а през изминалата над 5,7 млн. лв. При всички видове карти се наблюдава близо двукратно увеличаване на продажбата.

Годишната абонаментна карта бележи най-висок интерес сред пътниците. Срещу сумата от 365 лв. на година столичани могат да използват цялата градска мрежа. През 2015 г. от нея са се възползвали 226 човека, година по-късно – 16 808, а през 2017-а броят на издадените карти достига 25 018.

През 2020 г. в София се очаква да заработи електронна система за таксуване в градския транспорт. След поредица от обжалвания на обществената поръчка преди дни се стигна до получаването на оферти и стана ясно, че 10 кандидата искат да изградят тикет система.

Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние. Всеки пътник ще може да зарежда превозния си до

кумент от компютър, мобилен телефон или банкова карта. Транспортните средства пък ще бъдат оборудвани с камери. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млн. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата одобрена да я изгради.
 


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
1
 
2
 
! Отговори
vlady преди 7 месеца
Тримесечна карта 13.50 пак е скъпо - това са 225 пътувания по 0.06лв, надали някой ще направи толкова за три месеца. Като не се купуват абонаментни карти приходите спадат и стават нестабилни. При закупуване на карти компанията получава сериозна сума наведнъж предварително и може да планира правилното и използване, при масово пътуване с билети няма как да се планират предварително приходи. Картата от 13.50лв никога не е важала за крайградски линии с по-скъпи билети.
26
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Време или разстояние. Ами в тези задръствания заради все по-влошаващата се организация на движението в София, явно ще бъде плащане по време. Висиш 1 час в задръстване между две спирки - плащаш за 1 час пътуване.
25
1
 
7
 
! Отговори
До 22 vlady преди 7 месеца
Я пак! До 1989-та година винаги пътувахме с тримесечна карта за всички линии от 13,50 лева, а след 1989-та спряхме да си купуваме карти за пътуване, защото станаха безумно скъпи. Ти пишеш, че е било обратното. На себе си ли да вярвам или на теб ...
24
1
 
4
 
! Отговори
До 23 vlady преди 7 месеца
Като нямало да ползват абонаментни карти, ще си купуват билетчета по 1,60 лева. Как ще се влоши сериозно финансовото състояние?! Да не говорим, че може да направите билета и 2 лева, натам вървят нещата.
23
2
 
9
 
! Отговори
До 22 vlady преди 7 месеца
Май си млад и не знаеш.
Преди 1989-та наистина месечната карта за всички линии беше 5 лева, но не я купуваха, защото почти всички си купуваха тримесечна карта за всички линии за 13,50 лева. Аз, роднините ми и колегите ми точно това правехме.
Не знаеш и за цената на това билетче. Имаше цена от 2 ст., 4 ст., 6 ст., 10 ст и 20 ст. през различните периоди за различните превозни срества. Сега е 1,60 лева - в пъти по-висока.
22
2
 
3
 
! Отговори
vlady преди 7 месеца
До До 4 vlady
При предложените цени никой няма да ползва предплатени абонаментни карти и финансовото състояние на дружеството ще се влоши сериозно. Почти няма хора, които да извършват над 50 пътувания на месец.
21
4
 
2
 
! Отговори
vlady преди 7 месеца
До Анонимен
Преди 1989г. картата за цялата мрежа беше 5лв при цена на билета 6ст и почти никой не си купуваше такава карта. Сега съотношението е далеч по-добро и процентът на ползващите абонаментни карти е по-висок. Нормално е при предплащане на услугата да има сериозна отстъпка, преди 1989г. беше точно обратното - по-изгодно беше да плащаш на момента при всяко пътуване.
20
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Явно хората са започнали да ползват по-малко градският транспортв София - цената от 1,60 лева за билет е нереално висока. Сега със средната заплата можеж да купиш 5-6 пъти по-малко билети в сравнение с времето преди 1989-та.
19
0
 
2
 
! Отговори
До 19 по-по-по-по-.. преди 7 месеца
Ако се вгледаш по-внимателно на другите документи пише абонаментни карти. Много по-просто е да кажеш билет, кавото е реално картата за еднократно пътуване и карта, вместо абонаментна карта, което също е вярно, но заради някакви кривини в закона, билета официално го наричат карта, а картата абонаментна карта.
18
1
 
3
 
! Отговори
По-по-най преди 7 месеца
Ами, ако се вгледате и прочетете по-внимателно, дори на т.нар. "билет", пише КАРТА... ;)
17
1
 
5
 
! Отговори
Геле преди 7 месеца
До Гошу

колега, народа трябва да е луд за да се вози трезвен в градския транспорт
16
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
От тази статистика мога да заключа, че редовните пътници просто са почнали да си купуват абонаментни карти вместо билети. Интересно ми е какво е направено по въпроса с нередовните пътници ? В метрото поне веднъж седмично виждам гратисчии - прескачащи, пъхащи се по двама, навеждащи се и т.н. ! И да питам бат Сали как ще го накарате да се таксува електронно ? Като се качи целият к.ату.н как точно ще ги глоби контрольора ?
15
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Очевидно искат всички да минат на годишен за 365, значи останалите варианти още могат да ги вдигат докато постигнат желаният резултат. 5лв билета и 100лв месечна за една линия и готово.
14
4
 
8
 
! Отговори
Гошу преди 7 месеца
Аз веднъж пиян набих един контрольор, те двама бяха де, ама като ударих единия и падна, другия ми вика: "Чакай бе човек, за един билет ще убиеш човека". Такива са страхливци, вместо да ме погнат двамата да ме счупят от бой, оня заряза колегата си. Ха-ха. А иначе аз си купувам винаги билет, когато ползвам градския транспорт, ама тогава беше 9 вечерта, шофьора нямаше билети а и бях пиян
13
8
 
3
 
! Отговори
До 4 vlady преди 7 месеца
Не е редно някой да плаща за повече от друг за едно и също пътуване, както се опитваш да ни внушиш.
Спорно е колко трябва да е цената на картата в сравнение с билета. Според мен една месечна карта за една линия трябва да струва колкото 20 билета, т.е. 32 лева, а не 28 лева, както е сега, а за всички линии колкото 50 билета, т.е. 80 лева, а не 60 лева, както е сега. Другият вариант е да се намали цената на билета, но цените на картите не са в необходимото съотношение.
12
6
 
7
 
! Отговори
До 2 Жо преди 7 месеца
Най-НЕрентабилно е да си купиш карта за цялата градска мрежа за 365 лева за цялата година. Пътуваш 10 пъти в годината и цената на едно пътуване ти е 36 лева и 50 стотинки за едно пътуваме. Ако пътуваш повече, примерно 100 пътувания в годината, цената на едно пътуване ти е 3 лева и 65 стотинки. Аз пътувам около 50 пъти в годината - значи цената ще ми е около 7 лева и 30 стотинки за едно пътуване.
11
1
 
13
 
! Отговори
До 10 Жо преди 7 месеца
Билетът в София е най-скъп в сравнение с другите държави от ЕС и то номинално, без да се отчитат доходите в България. Причината е в това, което ти дава билетът, а не в цената на еднократното пътуване, с което ни манипулират. Като си купиш билет в ЕС, този билет важи примерно 1 час, а не само за едно пътуване както е в София. Второ, там имаш добре развит обществен транспорт, в сравнение с който транспортът в София е като конска каруца.
10
0
 
6
 
! Отговори
Фалшиви новини преди 7 месеца
Цитат: В същото време обаче продажбата на абонаментните карти бележи над 68% ръст. През 2015 г. ЦГМ са продали 3,8 млн бройки, а през изминалата над 5,7 млн. лв.
-
Това е копирано от Монитор без замисляне. Сравнява се бройка със сума в лева и ето ти 68% ръст. Разбира се ръстът изобшо не е ясен какъв е - дали като брой продадени карти или като сума от продадените карти.
-
От продадените билети, вкл. талоните, сумата е малко над 4 милиона лева по-малка през 2017, в сравнение с 2015-та.
9
11
 
2
 
! Отговори
Жо преди 7 месеца
До Анонимен №5
Ходил съм в 22 европейски столици. Билетчето в София е най- евтино. А, ако си купиш абонаментна карта, навсякъде е по-евтино от единичния билет.
8
7
 
9
 
! Отговори
AZ преди 7 месеца
Най - неграмотните провинциалисти са в София. Който има акъл се справя в родното си място, който *** за зеле не става от него отива в София да търси препитание.