Готвят референдум в "Изгрев" заедно с парламентарния вот

Хората в района ще решават за строителството и искат ли платено паркиране
18 яну 2021 11:13, Красимир Ангелов
28
Готвят референдум в "Изгрев" заедно с парламентарния вот
Д-р Делян Георгиев. Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Кметът на район "Изгрев" д-р Делян Георгиев внесе доклад до Столичния общински съвет, с който предлага да се проведе местен референдум за жителите на кварталите "Изток", "Изгрев" и "Дианабад".

Идеята е допитването да съдържа два въпроса от изключителна значимост за подобряване на благосъстоянието и живота на жителите на района.

Първият е: Да се спре ли застрояването на зелените площи – паркове, градини, улично озеленяване и зелени площи за ограничено обществено ползване (по чл. 61, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ) и на площите между сградите при комплексното застрояване – паркове и градини, места за паркиране или подземни паркинги и площадки за игра на територията на Столична община, район "Изгрев" (по чл. 22, ал. 2 от ЗУТ), за срок от 10 години?

Вторият въпрос е да се въведе ли зона за платено паркиране на територията на Столична община, район "Изгрев"?

Предложението предвижда местният референдум да бъде проведен заедно с парламентарните избори, които ще се проведат на 4 април.


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
1
 
2
 
! Отговори
Предложение до кмета преди 1 месец
Интересно ще е да се установи дали има и други такива неузаконени паркинги, които в недалечното социалистическо минало силни на деня хора и ведомства са си позволявали своеволно да правят върху общинска земя, която всъщност е била частна собственост, но след 09.09.1944 г. е била отнета от собствениците?
Както е в случая, описан по-долу в 16, 17, 18.
Или строгостта на закона е за дребните риби, които си бяха направили гаражни клетки пред блоковете, а сега ще трябва и да плащат, за да паркират?
26
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен № 24. Намаляват автомобилите, защото се повишава "благосъстоянието" на вече доста над 80 % /*** на Иво христо и други властопритежатели/ от населението. *** ще се окаже права - Одѝ пеш ...
25
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
То нещата са ясни, ама ...
Преди да въведат някъде платена зона за паркиране, паркоместата са малко, но все пак стигат. Въвеждат някъде платеан зона и веднага в съседните квартали всичко се препълва. След време въвеждат и в съседните квартали платена зона, препълването там намалява (пренася се в в следващите квартали), но си остава, защото паркоместата винаги намаляват при платена зона. В крайна сметка всички са прецакани освен мутрите събиращи парсата
24
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В България през последните години броят на автомобилите намалява, което е интересен феномен. По брой автомобили на 1000 човека от населението изоставаме от повечето европейски държави. Средно в ЕС през 2018 година автомобилите са били 510 на 1000 човека, а в България са били 430. За сравнение в Италия са били 670 на 1000. във Финландия 605 на 1000, в Гърция 485 на 1000.
23
1
 
2
 
! Отговори
Колю преди 1 месец
Колата е двигател на икономиката. България е на дъното по брой коли на хора, затова и сме така икономически. Нови ограничения - намаляване на мобилността, съответно западане на икономиката, само за да може Боби и Фъндича да бъркат в общинската фирма. Много хора в България са си прости и без никаква икономическа култура и затова ги оправят с 200, въпреки високите им претенции.
22
0
 
4
 
! Отговори
Живущ преди 1 месец
Платеното паркиране е рекет. Първо беше в синя зона. Пробвайте да си намерите място и денем и нощем в синя зона. Артекс застроиха общинското в Изгрев навсякъде и такива, като Вежди, мамата на нацията, Цецо и още куп Герб герои получиха апартаменти за по 600 евро там. Те ще са "за" зоната, защото са с хубави гаражи с асансьори. Корупция? Вие пък. Във Вазов вече вият от зоната, защото няма къде да паркират, ама си плащат.
21
0
 
6
 
! Отговори
Селянин преди 1 месец
Предлагам референдум на тема "Да се задължи ли Столична община да построи открити/закрити, подземни/надземни паркинг", като отговорите са ДА и ДА. Стига с това платено паркиране! Дори да има стикер за паркиране и пак обикаля човек 10-15 минути, за да си намери място в района, в който живее.
20
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В район "Изгрев " са все номенклатурни комунисти. Нормално е да си имат терористите от "Петимата от РМС" за духовни братя....
19
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Кметът на ТОА "Изгрев" е от БСП. Затова там има паметник на петимата от РМС.
18
1
 
3
 
! Отговори
Продължението - преди 1 месец
И онези хора, бившите собственици на парцела, върху който се намират и жилищата, и паркингът на военните, водиха битки близо 10 г. докато най-накрая успяха да узаконят паркинга, дето не го ползват те, а го ползват обитателите на блоковете на военните. Построиха, но строежът им излезе доста по-скъпо, отколкото ако го бяха строили в края на 90-те години.
Такива нелогизми се срещат на всяка крачка. Онази баба крещеше "Ние си ползваме паркинга и неузаконен, защо па тия да имат нови апартаменти?"
17
1
 
3
 
! Отговори
До Анонимен 11 преди 1 месец
Военните си направили паркинг без да питат никого и затова останал неузаконен. Бившите собственици на парцела можели да строят в дворчето си само ако това дворче придобие статут на ъглов парцел какъвто всъщност е, но понеже паркингът беше неузаконен, на картата на София на негово място беше обозначена зелена площ и де юре дворчето не се води ъглово.
Никой не искаше да им пречи, освен една истерична баба и един шофьор от блоковете на военните. Заинатиха се просто от злоба и онези хора близо 10 г.
16
1
 
4
 
! Отговори
До Ано нимен 11 преди 1 месец
На едни съседи в "Изток" навремето им отчуждили там почти целия парцел, който заемал половин квартал. Оставили им дворче около къщата.
Преди близо 20 г. те се опитаха да построят триетажна жил.сграда в това дворче, отговаряща на всички архитектурни норми. Но за целта трябваше да се узакони малък паркинг, също направен според всички изисквания, но неузаконен. През 1960 г. на военните построили жил.блокчета върху отчуждения парцел и военните на своя глава си направили паркинг-продълж.
15
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Умните хора работят над себе си, квалифицират се, учат цял живот, специализират за да печелят повече. Когато печелят повече имат по високи критерии и за средата. Другите само искат, искат големи заплати ама ей тъй, искат всичко безплатно щото малкото си пари ги дават за глупoсти като за пиене например. Аз искам ред, а такъв има при платените зони, все ми е едно кои прибира парите, защото 80% от хората печелят, нормални тротоари, лесно паркиране, по малко кал с две думи ред. Който няма пара да
14
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А с паметника на петимата от РМС какво става, за него ще има ли референдум?
За неосведомените - такава паметна плоча под формата на паметник беше монтирана в средата на зелената площ пред читалище "Добри Чинтулов", намиращо се съвсем близо до бензиностанцията, която е на пресечката на "Г.М.Димитров" и "Н.Габровски".
После някой счупи плочата, не знам дали е възстановена,
но се питам дали петимата от РМС са били по някакъв начин свързани с "Дианабад"?
Каква е причината да има там техен паметник?
13
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За паркирането трябват паркинги, а не платени зони. Колко общински паркинга с колко паркоместа има в София? Би трябвало паркоместата да са над 200000 в подземни и/или многоетажни паркинги
12
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Когато мутрите презастрояват кварталите, общинарите се правят, че не се сещат за паркирането. После плащайте на мутрите, за да паркирате. Това го няма никъде о света. Платеното паркиране е последната мярка, чак когато се изчерпат възможностите на всичко останало, а в България това всичко останало се прескача и направо се отива на дране за платено паркиране. Между другото как тук някакви очакват да намалеят автомобилите наполовина? Личните автомобили в София са около 1/4 от всички автомобили, кои
11
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тия соц кадри там е ясно че няма да искат нищо платено. Едно време са взели на хората земите, после им раздадоха безплатно апартаментчета, сега искат пак силово на тия на които им върнаха земите да забранят да строят. Хората пък искат референдум за отнемане на апартаменти раздавани на партиини функционери. Те се нагласили едно време пък аз сега да не мога да си купя там, че забранявали строежа. Вече е пазарна икономика, има търсене строи се да свикват.
10
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ясно е, че целта на мутрите не е да решат проблема с паркирането, а да събират повече кинти. Не е ли по-лесно цяла София да стане платена зона и да се паркира само с винетка, която да важи навсякъде в Столична община. Например:
3000 лева - годишна винетка
300 лева - месечна винетка
25 лева - дневна винетка
и т.н.
Нали това е целта на мутрите.
9
2
 
3
 
! Отговори
do 1 преди 1 месец
Естествено, че искат. Те, горките, няма де да си паркират возилата от навлеци.
8
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В тия квартали всички улици са кола до кола.
Зелена зона за цяла София.
И цена 10лв/час.