Транспортът в София струвал повече от този в цялата страна

Нужни са 115 милиона лева за енергоносители за тази година
44
Транспортът в София струвал повече от този в цялата страна
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Заделят се все повече средства, за да се гарантира транспортната услуга на една четвърт от българските граждани, които живеят в София. За градския транспорт на София се заделя по-голяма сума от тази, която се определя за "целия транспорт на държавата". Това каза пред БНР Зафир Зарков, общински съветник от ГЕРБ-СДС в Столичния общински съвет.

Зарков е заместник-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност и член на комисиите по финанси и бюджет и инженерна инфраструктура и енергийно планиране.

Намаляването на приходите от продажба на превозни документи от 2020-а година насам е съчетано с драстичния ръст на енергоносителите, посочи в анализа си Зарков.

"Ако за 2020 г. целият автотранспорт на София, градски транспорт, е дал 39 милиона за енергоносители, за същото нещо през тази година ще са необходими 115 милиона", обясни той.

Около 100 милиона са били средствата за транспорт на Столичната община през 2019 г., с настъпването на пандемията се е наложило този бюджет да се увеличи до 130 милиона лева за 2020-а и 150 милиона през  2021 година, поясни Зафир Зарков.

"Тази година стартираме със 164 милиона за градския транспорт и 6 милиона допълнително финансиране за едно от транспортните дружества. В този период са натрупани и около 60 милиона текущи задължения", уточни общинският съветник в предаването "Преди всички".

Този проблем касае всички големи градове, всички български общини изпитват затруднения, посочи той.

"От няколко месеца алармираме, пишем писма до премиер, вицепремиер, министър на транспорта. Отговори няма. Търсим експертен диалог с представителите на национално ниво, какъвто се случва в цяла Европа", изтъкна Зафир Зарков.

Според него числата достатъчно ясно говорят, че ситуацията е следствие на "финансова буря", а не на начина на управление.  


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
0
 
! Отговори
65 преди 1 месец
Ами цялата страна е в София ! А в отговор на господин Шишо, ще кажа ,че ако заплатата на шофьорите е 3000лв.,нямаше да има текучество, и да работят със 4 -5 почивни дни.
43
0
 
1
 
! Отговори
Милчо преди 1 месец
Защото пътниците от едни специални квартали като "Факултето" не могат и не искат дв ги глобят!
42
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Защото това означава да се наемат и стотици кондуктори и да им се плаща заплата, което всъщност ще е по-голям разход.
41
0
 
4
 
! Отговори
Шишо преди 1 месец
Средната заплата на шофьора в столичния автотранспорт е 3000 лв. Все пак е криза !
40
0
 
4
 
! Отговори
Габи преди 1 месец
Докато в София не се въведе задължително таксуване при пътуване не трябва да има никакви дотации за градски транспорт. Защо само тук може да се пътува от първа до последна спирка гратис?
39
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всичко фалира до месеци, от училища до болници - застудее ли леко и студ или фалит.
38
1
 
5
 
! Отговори
Язовец преди 1 месец
Еми нали това е общинска фирма......какво прави кметството и Столичнич съвет? Защо искат пари от държавата? Да се научат да си управляват качествено общинските фирми. Те всяка година на загуба, заедно то Топлото....чак сега разбрали, че били на загуба.....
37
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ми, спрете да крадете, бе! Оправете маршрутите, времето за придвижване, глобявайте ман-густите. То не може всички на метро да се возим.
36
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"започнаха да изключват електронните табла по спирките за да пестят средства." - а таблата са на соларни панели, смятай, хахаха.
35
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всеки с лична карта и недвижимо имущество трябва да плаща такса за градски транспорт с данъците си както е във Виена и Люксембург, пък после ако иска да пътува с грански или совалка избора си е негов.
34
0
 
12
 
! Отговори
ОСТАВКИ преди 1 месец
От центъра за градска дебилност започнаха да изключват електронните табла по спирките за да пестят средства. Как така от най ниския консуматор на ток решихте да пестите средства идио ти.
33
1
 
6
 
! Отговори
Алито от София преди 1 месец
Другарю здравков, къде са парите от плюсовете кога увеличихте незаконно, и все още е незаконнен билета от 1.60лв, съдът офециално го потвърди, има ли резултат от това, никакъв, докато герб и фандъкова са ръководни кадри у София, всичко ще бъде на фалит
32
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ама спрет го, бре! В-Е-Д-Н-А-Г-А! За трети път призовавам от началото на годината, ама няма кой да чуе! Само мърморене
31
2
 
15
 
! Отговори
До 23 преди 1 месец
Фаршивите телкаджии в Бг са към 50% от населението.Имам един познат,който работи като социален работник в болницата в суходол,цялото му семейство са с телкове от години и смучат Държавата,да не говорим,че и по болниците повечето персонал са с телкове.
30
8
 
4
 
! Отговори
българина преди 1 месец
ето за това трябва да има торална финансова децентрализация София 32 г ограбва България. емиграцията не от софия а от провинцията. Защо всички големи фирми са регистрирани в софия а фабриките са провинцията, съответно данъците са в софия!
29
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ами ограничете гратисчиите ,бе управници.Ох да, Фандъкова стана кмет с гласовете на кварталите с "електората ли" население.
28
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ти си помия, ама не го знаеш.
27
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Като е намалял пътникопотокът да свалят цените. Нали така се прави? Търсенето определя цената
26
8
 
7
 
! Отговори
Софиянец преди 1 месец
Графа е една прекрасна улица! Една от най-красивите в София, може би след Витошка! Помията във форума е предназначена за хората от селата!
25
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Дори и снимката към материала показва основния проблем - некадърност и грабеж. Това е грандиозният ремонт на графа- плочките са натрошени, положени бяха върху пясък без да се фиксират