Ковачева събра над 100 жалби за ден заради липса на топла вода в столичния "Бъкстон"

Жителите на квартала не били информирани, както е следвало да се случи
21 юни 2023 22:12, Йоана Цонева
13
Ковачева събра над 100 жалби за ден заради липса на топла вода в столичния "Бъкстон"
Снимка: БГНЕС

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до изпълнителния директор "Топлофикация" Александър Александров заради многобройни жалби и сигнали от жители на столичния кв. "Бъкстон" за спиране на топлата вода без предупреждение на 12 юни т. г. Според подадена от от клиентския телефон на дружеството информация липсата на топла вода в квартала щяла да продължи до 7 юли 2023 г.

"Така на практика хората са поставени в патова ситуация да реагират на момента - без битовото горещо водоснабдяване и то за цял месец", подчертават от пресофиса на омбудсмана, като съобщават, че за един ден в институцията са постъпили над 100 жалби за планово спиране на топлоподаването без "Топлофикация София" да ги е информирала предварително в установения 15-дневен срок. В писмото на Ковачева до Александров пък се споменава, че общо получените жалби са десетки.

Всички потребители от засегнатия район разбрали, че няма да имат топла вода, чак след като тя вече е била спряна на 12 юни 2023 г., а първите съобщения от дружеството за спирането били получени в средата на същия ден.

"Гражданите заявяват неудовлетворение от получените разяснения на служители, че съобщение за спирането на топлата вода е публикувано на сайта на "Топлофикация София" ЕАД. От една страна те смятат, че дружеството не е направило необходимото, за да може информацията действително да достигне до потърпевшите клиенти. От друга страна потребителите нямат достъп до техническите данни кога наистина "Топлофикация София" ЕАД е публикувало на своята страница в интернет съобщението за продължителния планов ремонт. Поради това възникват съмнения, че известието може да е поставено на сайта на дружеството със задна дата. Понастоящем то може да бъде намерено на страницата в интернет на две труднодостъпни места", обяснява Ковачева.

Според нея хората с основание настояват за проверка, която да установи по какви причини не са били информирани своевременно и по подходящ начин за продължителното планово спиране на топлата вода за кв. "Бъкстон". Общественият защитник настоява подаването на топла вода да бъде възстановено преди 7 юли 2023 г., във възможно най-кратък срок, а потърпевшите домакинства да получат справедливи компенсации.

Диана Ковачева заявява, че съгласно действащата нормативна уредба правото на информация е едно от основните права на потребителите на обществени услуги, а и спрямо чл. 73, ал. 2 от Закона за енергетиката операторите на топлопреносни мрежи са длъжни предварително да уведомят и клиентите за времето и продължителността на прекъсването или ограничаването на снабдяването при извършване на ремонтни работи, оперативни превключвания, въвеждане в експлоатация на нови съоръжения и други подобни действия, които подлежат на планиране.

Тя настоява дружеството да направи проверка, която да изясни конкретно на коя дата и в колко часа съобщението за плановия ремонт на топлопреносните съоръжения в кв. "Бъкстон" е публикувано на сайта на "Топлофикация София" към информацията за реконструкцията на топлопреносната мрежа в ж.к. "Красно село".

"Очаквам Вашето становище дали плановият ремонт с голяма продължителност от 4 седмици е бил оповестен от дружеството по подходящ начин с оглед постигането на своевременна информираност на засегнатите хиляди потребители. Очаквам и Вашето становище дали в случая "Топлофикация София" ЕАД е изпълнило задълженията си по чл. 73, ал. 2 от Закона за енергетиката и по чл. 5, т. 18 от ОУ", пише още Ковачева.

Още за случая вижте в репортажа на телевизия Bulgaria ON AIR


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Уважаеми софиянци, купете си по един бойлер за времето на ремонта. 200 лв е, а нали взимате по 3000. На хората в провинцията ни омръзна всяко лято да ни занимавате с едно и също. А и няма начин да се направи профилактика на тръбите без да спре ТЕЦ-а.
7
0
 
2
 
! Отговори
Митев преди 10 месеца
И аз съм на централно топлоподаване. Купил съм си проточен бойлер. Ако по някаква причина спре топлата вода е въпрос на 5 мин. и два завъртени крана и минавам на бойлер. Да не са престанали да продават бойлери, че т. н. софиянци се жалват?!
6
2
 
4
 
! Отговори
Българин преди 10 месеца
Е и само приемат жалби и точка.Клоунски номера.Работа не вършат!!!!!!!!!!
5
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Не знам Борисов откъде ги амира все такива. Може би ги събира по кръстовищата.
4
1
 
3
 
! Отговори
Гражданин преди 10 месеца
Коментатори 1, 2 и 3 изобщо не са разбрали, но пишат, за да заявят присъствие и участие. Омбудсманът е защитник на гражданите. Омбудсман да получи 100 жалби за ден от граждани с едно и също оплакване е огромен проблем и това дали коментатор 1, 2 или 3 живее в София или в този квартал е илеревантно. Не става дума за профилактика, а за ремонт и ненадлежно и несвоевременно уведомяване на засегнатите.
3
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Тая нелицеприятни с от харема на Тиквун, колкото й да си къса трът ката, няма да я изберат за европейски съдия в Брюксел с тлъста заплата
2
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Другия път директора на Топлофикация че й се обади лично да й каже.
1
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Аму да пратят куриер да информира всеки заспалец поотделно. Също и изрусената Ко за.