1.7 млрд. лв. "гълта" "Струма" между Благоевград и Сандански

Участъкът е разделен на три отсечки
19 фев 2014 16:05, Миглена Иванова
47
1.7 млрд. лв. "гълта" "Струма" между Благоевград и Сандански
Снимка: архив, БулФото

Приблизително 1,7 млрд. лева се очаква да "глътне" изграждането на най-тежкия участък от магистрала „Струма“ - лот 3 между Благоевград и Сандански. Това става ясно от публикуваните на сайта на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ предварителни обявления.

Около 1,65 млрд. лева се очаква да струва само проектирането и строителството на участъка. Отделно за надзор са предвидени още 12,5 млн. лева. Други 580 хил. лева ще отидат за техническо посредничество при отчуждителните процедури и определянето на обезщетенията на собствениците на земите, както и за актуализация на прогнозата за трафика и анализа разходи-ползи.

Още по темата
Участъкът на магистралата от Благоевград до Сандански е разделен на три отсечки. Първата е от Благоевград до Крупник и е с дължина 21 км. В нея се включва и тунел с дължина около 2 км край с. Железница.

Проектирането и строителството на пътния участък и тунела се предвижда да се отдели в две процедури. За пътния участък са предвидени 150 млн. лева за проектиране и строителство и още 5,5 млн. лева за надзор, докато проектирането и изграждането на тунела ще струва около 200 млн. лева.

Пътният участък от отсечката Благоевград–Крупник е дълъг 17 км. Предвижда се изграждането на пътен възел, 4 надлеза с обща дължина от около 300 м, 7 мостови съоръжения с обща дължина от около 500 м, 2 етапни връзки, както и реконструкция на съществуващия пътен възел „Симитли“ и изместване трасето на сегашния главен път с дължина от около 2 км.

От изпълнителя на тунела край Железница се иска да проектира и изгради самото тунелно съоръжение с дължина около 2 км, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и 2 мостови съоръжения с обща дължина от около 700 м.

За най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ - от Крупник до Кресна, където се предвижда да има и 15-километров тунел, са предвидени 1,1 млрд. лева. Отсечката е дълга 21,6 км, а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м.

За третата отсечка от магистралата – от Кресна до Сандански (23 км) са предвидени 200 млн. лева за проектиране и строителство и 7 млн. лева за надзор. Изпълнителят ще проектира и изгради 2 пътни възела, 6 надлеза и подлеза с обща дължина от около 400 м, 10 моста с обща дължина от около 1000 м.

Още миналата година Асен Антов, председател на Управителния съвет на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, обяви, че търговете за лот 3 на магистрала „Струма“ ще се проведат на два етапа - с предварителен подбор на кандидатите за проектиране и строителство.

Очаква се началото на процедурите по възлагане на поръчката за проектирането и строителството на пътния участък от Благоевград до Крупник, да започнат от 1 юли, а за надзора на проектирането и строителството на отсечката – от 15 декември.

В средата на юни се очаква да тръгне процедурата за проектирането и строителството на отсечката от Кресна до Сандански, а за надзора ѝ – в началото на декември.

Процедурата за възлагането на проектирането и строителството на тунела при Железница е предвидена да стартира в началото на ноември, а за най-тежкия участък от Крупник до Кресна - в средата на ноември.

През февруари ще тръгне процедурата за изпълнител на актуализацията на анализа за трафика по магистралата, а през май – за техническото посредничество при отчуждителните процедури.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още по темата: АМ Струма
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
С толкова много пари можеше да се оправи Хемус дори и част от черно море които са 100 пъти по важни за България!
41
0
 
0
 
! Отговори
До Гннкх преди 10 години
Този участък от 15 км, минаващ през Кресненското дефиле, е изключително.опасен! Не малко хора са си оставили там живота! Всики път като минавам през него настръхвам
40
1
 
5
 
! Отговори
Гннгх преди 10 години
Ей това са завършени скотове. Кому е нужен мега скъп тунел под дефилето?!?! Какво като остане една отсечка от цялата магистрала да се кара с 80км/ч за 15мин?!? За чий трябва тези пари да се забиват под земята? Построете на друго място 100км път вместо да ги излеете под земята.
39
3
 
2
 
! Отговори
гейБЕР; преди 10 години
Къде е МУТРАТА??? да реже лентите при откриването, А ЧЕРЕПА пак ли ще строи????
38
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Какви са тези предложения за една търба или естакади над съществуващия път!? Вие изобщо някога минавали ли сте през този участък? Забравяте и защитените местности в дефилето!
37
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Какви са тези предложения за една търба или естакади над съществуващия път!? Вие изобщо някога минавали ли сте през този участък? Забравяте и защитените местности в дефилето!
36
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До ДРУГ ДЯДОАбсолютно си прав. При това могат само леко да изгладят някои завои така, че скоростта да се повиши до 90км/ч. Освен това този тунел ще е през разлом и изключително труден за поддръжка. Вероятно ако все пак го построят ще бъде с такси. Друг вариант е да е само с една тръба, а в другата посока по съществуващия път. Пак е по-евтино.
35
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До морскиАбе те се наядоха, ама сега е ред на фирмите на Д.Пеевски да лапат. Справка "Северна скоростна тангента - Водострой...
34
0
 
2
 
! Отговори
ДРУГ ДЯДО преди 10 години
Щом по сега съществуващия път, може да се движат, автомобили, с 80 км/час,не е ли по-добре,вместо да се дълбае 15 км тунел,над сега съществуващия път,да се построи естакада,така,че по нея да се движат превозните средства в едната посока,а по съществуващия път,в другата?
33
10
 
4
 
! Отговори
морски преди 10 години
Айде стига бе,не се ли настроиха не се ли наядоха фирмите на Б.Борисов?!!!!!!
32
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Според мен няма нужда да се прави тунел 15км., който ще спести 21км. от сегашния участък, за 1,1млр. лева. През този 20 км. участък и с 80 км/ч да караш, пак няма да е проблем.
31
14
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ще търси те вие Бойко,дрaскaчи но нямa дaго нaмерите
30
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Срокове нещо....., или когато стане, типично по нашенски?
29
3
 
3
 
! Отговори
sante_dog преди 10 години
тука ще е зора:"...а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м."за 21 км - 15 км тунел. Тегава работа.
28
0
 
6
 
! Отговори
lenin преди 10 години
25,5 mln na km ....shte nastypi istinski komunizm v nikoi krygove i drugarite ahe kupuvat elektorat i chalga pevizi
27
4
 
10
 
! Отговори
гн Е преди 10 години
половината $ ще бъдат откраднати....тоест 'усвоени'' от фирми на политици ...поне да построят нещата добре
26
7
 
20
 
! Отговори
Наско преди 10 години
И както винаги всички драскачи тук са наясно с всичко. 1.7 млрд били много за такъв път. Като знаете толкова, като дойде обществената поръчка вземете да кандисдатствате, представете проект за половината пари и го направете. Прави са тия дето пишат, че народа е *** ...
25
8
 
4
 
! Отговори
преди 10 години
#14 Спи спокойно, бат Буда натресе проектът като основен и единствен до 2020-та година
24
6
 
21
 
! Отговори
kremenaabv преди 10 години
тази магистрала трябваше да бъде готова още по време на олимпиадата в атина. БСП били построили повече,левак,колко години управляват *** и колко герб,бе левунгел
23
4
 
15
 
! Отговори
kremenaabv преди 10 години
тази магистрала трябваше да бъде готова още по време на олимпиадата в атина. БСП били построили повече,левак,колко години управляват *** и колко герб,бе левунгел