Стари влакове, по стари линии, пътническо приключение

Все пак линии няма да се съкращават, цената в БДЖ се запазва
6 юли 2016 08:00, Петя Славова
8
Стари влакове, по стари линии, пътническо приключение
Снимка: архив, Булфото

Влакове няма да се спират, линии няма да се съкращават, цената на билета остава същата. Така изглежда към момента новият график за движение на влаковете за догодина, който БДЖ представи още отсега за обществено обсъждане, за да няма недоволни.

И още от проекта - в пиковите часове влаковете София-Перник ще са през 20 минути сутрин и вечер. Пътуването до морето ще се удължи обаче, с 30 минути заради ремонти по линията, съобщава БНТ.

Пътниците ги чакат може би същите приключения, каквито и сега, при пътуването с родните железници. Същите влакове по същите линии, но с променено разписание. Така ще изглежда графика за движение, който ще влезе в сила през декември.

За да компенсира наплива на пътници в традиционно силни линии като София-Перник, София-Своге-Лакатник, Пловдив-Асеновград, Пловдив-Димитровград БДЖ ще сгъсти разписанието. Сутрин, в пиковите часове, влаковете ще са през 20 минути. Следобед между 16 и 18 ч. - също.

Рано започнаха обсъжданията на графика, за да могат и общините да нагласят автобусните транспортни схеми към новото разписание. И там, където е необходимо, да осигурят довеждащ транспорт до отдалечените гари. 67 са спирките и гарите в България, които са на километри от градовете и съответните населени места. До тях съответно няма транспорт.

Очаква се да има повече приходи с въвеждането на различни ценови тарифи и карти - това е една от идеите на БДЖ за задържане все пак на някакви пазарни позиции.

Димитър Костадинов, управител на "БДЖ-Пътнически превози обеща, че няма да отпаднат линии и да се закриват гари, както и, че цените няма да се актуализират.

Така - синхронизирайки графика на влаковете и градските автобуси, общините ще могат да организират и довеждащ транспорт до труднодостъпните гари. Каквито има немалко в страната.

"Имаме гари, около 10 и повече процента, които са между 3 и 10 км извън населените места, до които няма абсолютно никакъв довеждащ транспорт, дори няма стоянка на такси. Тоест спираме човека в полето и очакваме той да се качи във влака.", обясни още Костадинов.

Общините са съгласни да организират довеждащ транспорт при условие, че очертаващите се промени в движението на влаковете се съобщава по-рано, за да има време общините при съгласуване на транспортните схеми да вземат съответните решения.

Въпреки усилията на БДЖ, компанията губи все още по 10% от клиентите си годишно. Една от причините за това са губещите линии, които са 10% от всички в страната. БДЖ, по силата на договор с държавата, - е длъжно да ги обслужва.

Такива си остават Габрово-Царева ливада, Монтана и Берковица. За да вдигнат приходите, БДЖ предлага карти за пътниците, които ползват и влак, и градски транспорт.

"Идеята е да интегрираме картите - дневните, седмичните и месечните карти. Тоест с един превозен документ - влак и градски транспорт, да се движат пътниците, които в крайна сметка пътуват, за да работят в София.", отбелязва още Димитър Костадинов.

И не само до София. Такива карти ще има за всички големи градове и ще са с отстъпка в цената. С увеличените приходи и с една част от парите от очакваната концесия на летище София - БДЖ планира да закупи 15 нови мотрисни влака.

Парите, които ще са необходими за това, ще са 200 млн. лв. Те ще са междуградски, чисто нови. По-чисти и по-бързи. .


8
Още по темата: влакБДЖкарта
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
8
 
! Отговори
BG преди 5 години
БДЖ са най-големите т... в тая държава - масово влаковете са с нередовно разписание, закъснение по-малко от 1 час, за БДЖ въобще не е закъснение :))) Да не говорим за условията във вагоните и за отношението на персонала към пътниците !!!"Поздравления" БДЖ направи е първата железопътна компания в света във ... фалит !!! Транспорт който в други държави е в пъти по-скъп от автобусния заради условията, точността и бързината, в България е за за най-бедните които нямат друга алтернатива
7
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А за чий има министерство и министър петербурски от долнодъбнишкия клан? Само за цвят ли го държат?
6
2
 
4
 
! Отговори
Ганчо преди 5 години
БДЖ не съществува, това предприятие изчезна от отдавна. Сега има един блед миманс, който скоро ще изчезне при наличието на толкова много конкуренти в железопътния бизнес. Пътнически превози - това е химера или пътуване приличащо на търсачи на силни усещания. Локомотив със средна скорост - 50км/час - в дивия запад влаковете са се движили по-бързо. Вагони -изгнили и опасни, в дивия запад вагоните за коне са били по-добри. Какво пътническо движение искате. Но скрап има в изобилие,вагони, локомотиви
5
0
 
3
 
! Отговори
м дааа преди 5 години
Поне за Варна-София да купят 2-3 влака. Проблемите са 2: Много се краде в тази фирма и вече не сме при бай Тошо. И от Европата не дават да се субсидират ЖП-тата , въпреки че са наясно че , няма кой да направи железницата нито печеливша ,нито конкурентно способна.
4
1
 
5
 
! Отговори
Сп€€€нс преди 5 години
Миналата година се качих на влак ,за да ида до село и дойде на време и стигна на време - по-късно разбрах че е било голям късмет. И цената ми се стори доста ниска Варна -Горна за 13лв. Винаги е било по-удобно и интересно с влак особено ако сте повече хора
3
1
 
8
 
! Отговори
8 преди 5 години
в бедежето да спрат да крадат като за световно
2
0
 
6
 
! Отговори
Петьо преди 5 години
Къде е публикуван новият график? В сайта на БДЖ го няма!
1
2
 
7
 
! Отговори
Момо преди 5 години
БДЖ е жива заради държавната помощ.Причините са:- нисък жизнен стандарт на населениетоТова е, друго няма.Не може да инвестираш в нови влакове, които струват стотици милиони евро. В нови високоскоростни линии, които струват също крупна сума пари и да возиш за 20-30 разстояние от 500км. Еми... Не става. Като искате лукс се плаща, иначе това е положението - 50км/ч средна скорост.