Двойно повече жалби, свързани с пътувания заради коронавируса

Удовлетворени са 328 оплаквания
5 авг 2020 20:49, Петя Славова
1
Двойно повече жалби, свързани с пътувания заради коронавируса
Снимка: БГНЕС

Двойно повече са жалбите, свързани с пътувания, заради  COVID-19. Това съобщи за "Монитор" директорът на дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите (КЗП) Игнат Арсенов. През първата половина на 2020 г. в КЗП са постъпили 773 сигнала от туристи в сравнение с 376 оплаквания за миналата година.

В началото на годината (януари и февруари) броят им е бил 169. Останалите над 600 жалби са подадени от средата на март, когато бе обявено извънредното положение. По-голямата част от тях са свързани с отменени резервации или нереализирани пътувания извън страната.

Още по темата

По думите на Арсенов резултатите са на лице - 328 от оплакванията са удовлетворени. Разбира се, не липсват и неоснователни сигнали. Освен проверки на място в търговски обекти КЗП инспектира и сайтовете за резервации. Обект са стават посочените в мрежата данни за хотела или къщата за гости, които в последствие са се оказали неверни.

Това обикновено се случва след сигнал на потребители, като преди проверката на място се проследяват резервационните платформи или самият сайт на фирмата. Най-често потребителите са подвеждани относно категорията на хотела или наличието на определени услуги.

Не липсват оплаквания и относно цените на плажните принадлежности или тези в заведенията по морската ивица. След зачестяването на измамите по морето Върховната административна прокуратура дори сезира отговорните органи. Масираните проверки от страна на КЗП са установили 4 нарушения на Закона за защита на потребителите и две на Закона за туризма.

По отношение на сигналите за 4-звезден хотел в Царево, който не отговаря на своята категоризация, Арсенов подчерта, че за да се стигне до санкции експертите на КЗП трябва да установят дадено нарушение на място. При пристигането на контролните органи в мястото за настаняване обаче вече са липсвали доказателства за нарушението.

"Изискванията за категоризиране на местата за настаняване са включени в специална наредба, която дава възможност на хотели и къщи за гости да се приведат в съответствие в тримесечен срок", поясни той.

Доста туристи "са паднали в капана" на измамните оферти в мрежата. От Комисията за защита на потребители (КЗП), съобщиха, че нашенци са си направили резервация за вила през специализирана онлайн платформа, след пристигането си обаче установяват, че информацията в интернет се различава от действителността.

Според обявата в сайта вилата се намира в курорт в България. Това е първото разминаване в офертата - мястото, където са настанени, се намира в друго населено място. Вторият признак на измамата е самата категоризация на "вилата" - вместо в мястото, за което са платили, нашенците се озовават в стая за гости.

Благодарение на бързата реакция на потребителска организация те вече са преместени в хотел, а на собствениците на мястото за настаняване ще им бъде потърсена отговорност. Санкциите за подобни нарушения започват от 30 000 лв. за първо нарушение и 50 000 за второ.


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Държавата пак измами стадото.
#ОпознайБългария - никога!