Кризата в Суецкия канал ще засегне заводите ни, внасящи от Китай

Голяма част от продуктите "произведено в Китай" минават оттам
29 мар 2021 19:23, Анисия Иванова
16
Кризата в Суецкия канал ще засегне заводите ни, внасящи от Китай
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Заводите в България, внасящи части от Китай, са най-големите потърпевши от кризата в Суецкия канал. Това заяви Георги Минчев, председател на контролния съвет на Националното сдружение на българските спедитори, в ефира на предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов. "Българските производители са част от европейската верига и зависят от доставки от Югоизточна Азия, за да извършват своята работа по производството на промишлени стоки. Нарушаването на доставките, независимо дали контейнерите влизат през западноевропейските пристанища и България е следващ подизпълнител или през Турция или Гърция и ние сме в началото на веригата на производствено изпълнение, води до загуби", обясни гостът.

Още по темата

"Стоките, които най-често се транспортират от Азия до България, са за крайно потребление. Голяма част от продуктите, на които пише "произведено в Китай", преминават през Суецкия канал", каза гостът.

Контейнерите за България обаче се разтоварват в Солун и Истанбул и оттам с претоварване на други кораби или по суша стигат до България. Около половината от стоките за България от Азия идват през Западна Европа - Ротердам, а част от стоките идват по Транссибирската магистрала и след това през Белорус и Полша.

При вноса на частите от Китай ситуацията с подобен форс мажор е по-тежка, защото българските заводи са част от европейската верига на производство и зависят от доставки и от ЮИ Азия, за да си изпълнят договорите. Включително и заводите на европейските промишлени концерни. Нарушаването на доставките, независимо дали през Западна Европа или през Турция и Гърция, графикът на работа се нарушава и това води до загуби. Директните загуби са за транспортните фирми.

От думите на Георги Минчев стана ясно, че продължилата шест дни криза в Суецкия канал не е успяла да нанесе непоправими щети. "Директните загуби са за транспортните фирми, които се оказаха засегнати директно в зоната на Суецкия канал. Това са нарушените договори за доставки. Тези взаимоотношения ще бъдат разрешени чрез застраховките, които имат отделните участници в транспортния процес", обясни Минчев пред Bloomberg TV Bulgaria.

"В процеса на транспортиране на стоките се случва непредвидими събития, които довеждат до нарушаване на процеса. В такива случаи се провежда застрахователно следствие, като се изясняват причините за това събитие, след което се разпределят отговорностите. Участниците в транспортния процес за покрити с редица застраховки", допълни още Минчев. "Въпреки застраховките обаче компаниите търпят директни загуби. Загубите за компаниите са около 14-15 милиона долара на ден".

"При такива случаи се активира клаузата за забавяне. При всеки такъв случай съответният транспортен оператор е длъжен да уведоми заинтересованите страни, дори то да е само от 1 час. Часът на пристигане на транспортното средство се фиксира в транспортните документи – всяко забавяне е основание за предявяване на претенции", заяви гостът.

Целият разговор - във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Китай ни е нужен. Какво внасяме от САЩ?
12
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дано са фалират и са ги купят не-г-ри Нигерийци тези огромни български заводи бълващи *** 24/7
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
То пък ще рече човек, че имаме големите заводи...
10
2
 
2
 
! Отговори
Студент преди 3 години
"Заводите в България..." !Предизвиква гордост! Но самото му произнасяне те връща 30, 35 год. назад! Интересно ми е защо не се споменава нито едно конкретно изделие, нито един продукт, който произвеждаме в качеството си на "част от европейската верига"! Георге, физиономията ти ми подсказва нещо, но ще го премълча! Бъди здрав и ръководи този важен за цялата ни икономика Контролен съвет на Националното сдружение на ....
9
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Айде стига сте мрънкали, освободиха го тоя суецки канал.И загубите ги изчислиха.Или май е важно да се мрънкоти?
8
4
 
2
 
! Отговори
Застраховка преди 3 години
и презастраховка,някой с цени спекулативно игра,за простите пуснахаклюка уловка,а тарикат станахипербогат !!
7
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На тоя главата му е като шиник голяма, да измисли нещо с тая голяма глава, иначе за какво я носи.
6
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Най вече ще засегне вноса на Китайски чеснов лук който като го разчупите вътре в него има зародиш и люти като чушка. А мерси нещеме Китайско. Е тука в градината съм си насадил нашенски чесън който е 100 пъти по хубав от китайския. Само като видя емблема произведено или внесено от Китай и бегам силно.
5
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Заводите? Кои заводи?
4
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да използват въздушен транспорт ,,Антонов 225 -мрия" носи товар до 250тона.
3
1
 
12
 
! Отговори
АнонимеН преди 3 години
КОЯ КРИЗА!!КОРАБА ПРЕДИ 1 ЧАС ГО ПРЕМЕСТИХА ВЕЧЕ ИЗВЪН КАНАЛА!!!
2
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Просто ще се движат с една седмица закъснение, това е. Няма трагедия, но всеки иска да извлече дивиденти от случилото се
1
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ЕС трябва да благодари на Египет и Китай, без Китай и Египет ЕС загива.