Тежки времена за Boeing: Какви са разликите между самолетите 737-500 и 737 Max?

Машината от катастрофата в събота оперира от 26 години
10 яну 2021 21:55, Нели Христова
45
Тежки времена за Boeing: Какви са разликите между самолетите 737-500 и 737 Max?
Снимка: БГНЕС

Катастрофата на самолета в Индонезия, превозващ над 60 души, се случвa в трудни времена за авиационния гигант Boeing, чиято репутация беше засегната преди години заради разследвания на смъртоносни инциденти, пише The New York Times. Властите все още търсят причината за катастрофата край Джакарта в събота на 26-годишния 737-500 на Boeing. Моделът в центъра на скорошната криза, погълнала компанията, беше 737 MAX, по-късна версия с проблеми по софтуера, които доведоха до две смъртоносни катастрофи.

Какво предизвика катастрофата на Boeing в Индонезия?

Все още причините за катастрофата не са ясни. Полет 182 на Sriwijaya Air, който е пътувал от Джакарта за Понтианак, излита в проливен дъжд след закъснение заради лошото време. Минути след това той изчезва от радарите. Преди да изгуби контакт с диспечерите, самолетът е бил засечен над Яванско море.

Екипажи, използващи хеликоптери, самолети и спасителни кораби, са прекарали деня в търсене на останки от машината в Яванско море. Те са открили части от човешки тела, като се очаква да бъдат проведени ДНК тестове, за да се идентифицират жертвите, съобщи говорителят на полицията в Джакарта, цитиран от The Wall Street Journal.

Разследващите вече са установили локациите на двете т.нар. черни кутии от полета на Sriwijaya Air. Индонезия, архипелаг с хиляди острови, е силно зависима от въздушния транспорт и има дълга история на авиационни инциденти. Самолетът, който катастрофира в събота, е бил опериран от Sriwijaya Air - компанията няма фатални инциденти след началото на дейността ѝ през 2003 г., отбелязва The New York Times.

Какви са разликите между 737-500 и 737 Max?

Самолетът на Boeing, който изгуби контакт в събота, малко след излитането си от Джакарта, e модел 737-500, който е разработен през 80-те години на миналия век. Машината от катастрофата в събота оперира от 26 години. Тя е използвана от Continental Airlines и United Airlines, преди да бъде доставен на Sriwijaya Air през 2012 г.

737-500 не разчита на стабилизационната система MCAS на 737 Max, превърнала се в причина за катастрофата от 2018 г. в Индонезия на Lion Air, при която загинаха 189 души. Същата система беше посочена като причина за катастрофата на 737 Max в Етиопия през март 2019 г., която уби 157 души, информира Bloombergtv.bg.

Тези катастрофи доведоха до заземяването на Max в световен мащаб и криза в рамките на Boeing. Компанията уволни изпълнителния си директор и заяви, че рестрикциите по отношение на Max ще ѝ струват над 18 милиарда долара - тежък удар дори преди коронавирусната пандемия да опустоши индустрията.

Миналата седмица компанията заяви, че се е съгласила да плати 2,5 милиарда долара под формата на глоби и обезщетения във връзка с катастрофата на два самолета от модела 737 Max. В замяна американските власти ще преустановят наказателното производство срещу компанията в САЩ за конспирация с цел измама.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 32Не е ясно дали Яковлев МС 21 ще влезе изобщо в серия и дали ПД 14 ще може да се разработи изобщо, като замяна на прототипите с P&W. Не е ясно и бъдещето на Иркутския авиостроителен, който е пред фалит поради липса на финансиране. Иначе проектът е по-добър от тези на Сухой, защото проектантите от фалиралата Яковлев имаха много по-голям опит в транспортното авиостроене.
36
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да не би да няма аварии и с Еърбъс,които са пълни с електроника.Там като откаже една система започват всички да отказват..
35
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Приликите са, че падат като круши, разликите нямат значение.
34
0
 
11
 
! Отговори
Бъгчо преди 3 години
До Сата НАТОНе се изказвай неподготвен, моля те. Първо, Етиопските авиолинии съвсем не са low cost, те са с ранга на добрите европейски компании. Поддръжката при тях е на ниво.Второ, Боинг съзнателно са укрили информация за новото поведение на MCAS (и кой знае още какво), за да подлъжат регулаторите, че Max може да се управлява от пилоти без допълнително обучениеТрето, при последната катастрофа преди да ги спрат - Етиопската - пилотите са следвали инструкциите НА БОИНГ как да спрат MCAS
33
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да видим дали добре сме рззбрали , европейската компания Фолксваген бе глобена в САЩ да плати над 90 милиарга , заради шмекеруване със софтуера понижаващ данните за замърсяване, Боинг също са хванати да шмекеруват със софтуера , което води дирекнто до убиването на хора и са глобени 2,5 милиарда.Или по просто казано , може да е *** син , но си е наш *** син . Честито на Европа.
32
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
MC-21 сменя Боинг в Русия. МС-21 е с руски двигател, за разлика от досегашните руски самолети които позлваха други двигтели. САЩ вече наложиха санкции на всички руски компании които са свързани с производството на МС-21.
31
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименС една дума, двама изгорЕха! :)
30
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Ел БулгароГосподи, колко неграмотност!
29
7
 
0
 
! Отговори
Ел Булгаро преди 3 години
До АнонименНе се ли пише кОпУвачи?
28
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ту са най- добрите, акопитате копекините.
27
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Каква е разликата? Ми има няма 40 години. Много несериозна статия. В която дори не се споменява, че РайънЕър са тези които ще пускат Мах, не знам дали вече не са го пуснали защото то покрай луницата с ковид не летят много много самолети. Иначе старите боинги са си добри самолети. Но всеки самолет е точно толкова добър, колкото наземната му поддръжка и пилотите му. Тук се обвиняват пилотите от третия свят, но в случая с мкас стана очевидно, че Боинг има вина поради което и бяха осъдени.
26
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Научиха се на електроника и компютри и вече няма от старите пилоти.Карат ги като електронни игри и като забие програмата чао!
25
15
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И после ше ми разправят,че бил най-сигурния транспорт с най-малко катастрофи.Това е статистика за онези,които не знаят,че самолетите са по-малко от колите.Ако летяха толкова самолети колкото коли се движат щеше на всяка минута да има катастрофа някъде по света.
24
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А да, и процедурите се изпълняват през куп за грош, още повече сега в измислената пандемия, когато пилотите и не летят редовно и на сички им е писнало от сичко.
23
24
 
14
 
! Отговори
Сата НАТО преди 3 години
Общото е, че и трите случая са с нискотарифни авиокомпании от Третия свят, където нито подръжката е като хората, нито подготовката на пилотите е на ниво. 737 МАХ летя година и половина без проблеми, преди да попадне в ръцете на някакви недоучили пилоти аборигени от Индонезия и Етиопия да ги тазбият.
22
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Как ще е времето днес? Ще валят Боинги. Еърбъси не се очакват да падат.Starliner-и не се очаква да се ползват. Следователно ако имате ракия под ръка. Сипете си, но само при положение, че жена ви не е македонка, понеже новичок и 5Г на корави българи носи силно главоболие.
21
0
 
29
 
! Отговори
Борисчо преди 3 години
По-голяма безмислица не бях виждал скоро. Това е като да сравнявате Ауди 80 модел 1980г и Ауди S8 модел 2018-та. Приликите са само в марката хахахах
20
11
 
17
 
! Отговори
Обективно преди 3 години
Не знам какви са разликите, ама като тръгнат да летят, ВСИЧКИ боинги са убийци!
19
8
 
5
 
! Отговори
Доналд Дък преди 3 години
Анинимни ***, лети само на български самолети тогава. Може и на руски.
18
16
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Винаги ме е било страх, когато съм летял с Боинг.Абсолютни 6okлyци!