Разпродават автомобилната история на Saab

Ликвидацията му извади над 100 класически коли от музея в Швеция
Обновена: 17 яну 2012 14:46 | 17 яну 2012 14:12, Красимир Ангелов
28
Разпродават автомобилната история на Saab
Снимка: AutoMedia.bg

Финансовият крах на Saab доведе до разпродажбата на повече от 100 изключително редки автомобила от музея на фирмата в Тролхатан (Швеция). В този музей са събрани уникални модели на марката и той е съхранил нейната история от създаването й до днес.

След като бе обявен банкрута на Saab една юридическа фирма от Швеция, свързана с ликвидацията, обяви списъка с автомобилите за разпродажба. В него има над 100 оферти и е написан само на шведски език, но всеки може да добие ясна представа за безценните возила, които са гледани с много любов и възхищение в музея, но сега ще се пръснат в частни колекции.

Някои от колите в Тролхатан са собственост на частни колекционери, които са ги държали тук след закупуването им, други са влезли в музея непосредствено след производството им.

Почитателите на Saab имат възможността да се сдобият с най-редките модели на марката. Сред тях е първият ръчно изработен прототип Ursaab. Колата е направена през 1946 г. и има шаси с номер 92001. Въпросният прототип е бил показан публично през 1947 г., а след това е ползван за изпитания. Той никога не е реставриран и е в напълно оригинално състояние.

На пазара излизат и страхотният авангарден Saab Aero X Concept от 2006-та, експерименталният спортен Saab EV-1 от 1985, Saab 900 Turbo от филма „Джеймс Бонд“, няколко броя Sonnet, датиращи от далечната 1950-та и дори изоставеният в зародиш прототип, на който се базира Subaru Tribeca - 9-6X.

Заинтересованите купувачи трябва да изпратят залозите си в писмена форма до изпълнителната фирма Delphi. Крайният срок е 20 януари.

Уредниците на музея са обезпокоени, но все пак живеят с надеждата, че евентуалните купувачи ще оставят закупените от тях возила в музея, за да може и в бъдеще да бъдат видени от почитателите на автомобилите.

Вижте галерия на легендарните автомобили на Saab

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още по темата: SAAB
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
5
 
! Отговори
? преди 12 години
жалко за СААБ...и знаете какво за GM... *** от GM отказаха да продадат СААБ понеже те държат много патенти предпочетоха да ги доведат до умишлен фалит
23
0
 
2
 
! Отговори
Hristov1984 преди 12 години
Погледнете го - 1947-***, секс на колела, а се продава...срамота.
22
0
 
3
 
! Отговори
edna преди 12 години
Имах SAAB и това беше най-хубавата ми кола! Жалко, много жалко!!!:(
21
0
 
2
 
! Отговори
venco преди 12 години
Престън Тъкър е работил с Хенри Форд върху състезателния му автомобил, с който бащата на серийното производство "пробива в този бизнес. По-късно става известен със създадения от него лек, но брониран военен автомобил с картечница и прозрачния купол за картченици на бомбардировачите. Бронираната машина на Тъкър не била взета на въоръжение в щатската армия, защото е била по-бърза от танковете. Продуцент на биографичния филм "Мечтата на Тъкър е Джордж Лукас.
20
0
 
2
 
! Отговори
venco преди 12 години
Tucker - The Man and His Dream (1988) Резюме : Престън Тъкър е американски изобретател, чиято гениалност в автомобилния дизайн заплашва благополучието на автомобилните гиганти в САЩ и на политиците, които лобират за тях. Тъкър е въвел в производство още през 40-те години на миналия век първите колани и дисковите спирачки, които се използват и в наши дни. Тъкър е създал една от най-интересните американски коли. Неговата легендарна машина - Tucker 48 е била произведена в едва 50-на екземпляра.
19
1
 
7
 
! Отговори
разочарован преди 12 години
карам СААБ 9-5..уникална кола,ако и да е от 1998-*** не я заменям за нищо - комфорт,сигурност,за всичко е помислено.Жалко ......колкото до подръжката със сигурност не е по-скъпа от на АУДИ например,ама не могат да се сравнят изобщо
18
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
kolite im sa mnogo hubavi neznam 6to ne se kupuvat.saab 93 mi be6e liubim 2 godini kabrioto ama niamam pari a si ia vzema
17
8
 
2
 
! Отговори
Жоро-бг преди 12 години
Сааб караха дълго на стара слава, ама на стара слава може само до време..... времето им изтече...
16
3
 
9
 
! Отговори
с. преди 12 години
Абе не знам какво са проспали,обаче СААБ е най-сигурната кола!Отделно човек качил се на СААБ много трудно сменя марката!Лукса и изобщо усещането да караш тази кола са неповторими!Мога да ви споделя,че имам 3 коли,които не сменям за нищо!БМВ 750 от 1997,СААБ 9000 от 1994 и Ситроен ХМ от 1991!Честно ви казвам,че такива коли не се правят вече!Нямам какво да добавя!Жалко за СААБ!Наистина!
15
5
 
11
 
! Отговори
:) преди 12 години
Бойко е виновен. не го е срам да фалира СААБ
14
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Е то не може 50 години да разчиташ на 2 модела. (3 ако смятаме кабриото за отделен модел) Другите марки се разбиват да пускат модели,прототипи успешни неуспешни- няма значение.Тия кво правят? 20 години имат модела 900 и 9000 които после боязливо и несигурно еволюират в 93 и 95.Където отново циклажа е страшен.Високи цени,скъпа подръжка,сравнимо с други марки качество е как няма да фалират.Проспаха последните 25 години в автомобилните тенденции.Не може все да взимаш много а да даваш малко.
13
1
 
16
 
! Отговори
с. преди 12 години
Вечна слава на СААБ!Една от най-великите коли правени изобщо!Направо ми идва да ревна!Дано скоро Дженеръл Мотърс да ги последват!Как може да съсипят такава марка!?
12
0
 
6
 
! Отговори
Калин преди 12 години
ФРАНЦИЯ СЕ ГРИЖИ ЗА РЕНО.. ШВЕДИТЕ ЯВНО .. СЕ БОЛШЕВИЗИРАТ!
11
10
 
1
 
! Отговори
ъх преди 12 години
Стига си ревал. Няма нищо вечно, а и в условията на пазарна икономика и конкуренция нищо по-логично от това фирми да идват и да си отиват.
10
1
 
22
 
! Отговори
Фердинанд Порше преди 12 години
Една марка - символ на качество, иновативност и сигурност - умира, съсипана от мениджърската некадърност на Дженерал Мотърс и безхаберието на шведската държава. Независимо че фирмата е частна, Швеция трябваше да наруши собственити си принципи за либерална икономика и да спаси този символ. Какво ще гледат и карат децата и внуците ни? Дачия, Лада, Тата, Грейт Уол? Хора, които могат да произвеждат всичко, дори перфектно, но не могат да измислят нищо, едва ли са бъдещето на автомобилната индустрия.
9
1
 
3
 
! Отговори
anonimuus преди 12 години
Auktionskatalog: delphi.se/filearchive/5/5940/120116-Bilder_pictures%20Saab%20Car%20Museum.PDF
8
1
 
10
 
! Отговори
Aero преди 12 години
i pak i pak i pak amrikanci sa v dunoto na pumiqta ....politka na GM e da kupuva i da zatriva .....90 godini SAAB zalaq US pazara i GM reshiha da ima vidqt smetkata...tova koeto ne razbrah kak shvedite dopusnaha tova....
7
6
 
27
 
! Отговори
F-OFF преди 12 години
3добавен от: д преди 49 минутисупер надценена и *** кола. добре че фалираВинаги съм се чудил на омразата тип "аз мразя всичко включително и себе си" изразявана от супертъпите парчета. Някой ден ще ви погуби тя ей...и дори да има възможност да се напише коментар след това събитие няма да има желаещи....
6
2
 
44
 
! Отговори
Симо преди 12 години
Един много,ама много качествен автопроизводител си отива.Всеки един който поне малко разбира от автомобили знае,че Saab са символ на шведско качество и издръжливост.Много тъжно,че за едни като GM които от години работят на загуба има държавни помощи,субсидии,бездънно наливане на средства,а прозиводител като Сааб няма кой да помогне.Следващите които тихо ще си заминат са Алфа Ромео,и то заради ината на глупаците от Фиат които не искат да ги продадат на VW и ще ги фалират умишлено
5
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
То и ти си супер *** ама..................